Nu skal det altså være!!! (Eller hvad?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2012

Frøken J.

MorDk skriver:

Lige præsis! Sådan havde jeg det også. Kunne bestemt ikke lide når han græd. MEN tror mig de små er snu. MEN bare hun ved du er der. og du kommer jo ind med mellemrum til hun sover.... så det skal nok gå. BARE du gør det samme og ikke midt i det hele skifter taktik. For så bliver hun forvirret og ved ikke hvad næste skridt er.... (Hun skal kunne stole på dig = bliver hun tryg)

Altså her må jeg så nok erklære mig lidt uenig, men vi behøver jo ikke være enige i alt Lige i separationsangst-fasen har de jo en reelt angst for, at far og mor er helt forsvundne, når de ikke kan se os. Rose kan fx slet ikke have jeg er i et andet rum end hende, hun kravler prompte efter mig. Det betyder selvfølgelig ikke man skal overpyller, man skal bare huske sig selv på det er en reel angst i takt med at symbiosen med moderen lige så langsomt afbrydes og de opdager, at mor faktisk ikke er der altid

Men ja, helt enig i at gøre det samme hver gang! I en periode, da vi var mest frustrerede prøvede vi 20 ting på en aften, og det fungerer self ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2012

Frøken J.

rikkeregnbue skriver:

Ida havde også en smule kolik da hun var mindre - og den periode var heller ikke sjov!

Men hvad med andre ritualer? Altså jeg aaaaaaner jo slet ikke hvordan Rose er som person. Har du prøvet at give hende din trøje, så hun kan dufte dig? Har hørt at ved nogle børn skulle det hjælpe men igen, jeg aner jo ikke hvordan Rose er.

Andet end at du fortæller hun er totalt stædig og hyperunge

Hun er såååå stædig og hyperunge, du tror det er løgn!

Hun bliver altid puttet med enten min eller Lars trøje.. Jeg ved ikke, det er bare som om hun ikke kan overgive sig, når hun kan bevæge sig. Hun vil op, op op og stå igen og igen og igen! Bølle

Anmeld

25. juli 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Frøken J. skriver:

Hun er såååå stædig og hyperunge, du tror det er løgn!

Hun bliver altid puttet med enten min eller Lars trøje.. Jeg ved ikke, det er bare som om hun ikke kan overgive sig, når hun kan bevæge sig. Hun vil op, op op og stå igen og igen og igen! Bølle

Haha, ih ja... Så er det heller ikke nemt jo.. Bumbum altså.. Bandit!

Anmeld

25. juli 2012

MorDk

HeidiØ skriver:

RIGTIG gode ritualer!! Regner også med når William taler, at jeg skal igang med stemmebåndet og synge lidt seranader. Men sys det er kanon I gør det samme hver aften. Vi gør det osse her, men formoder det er nemmere nu han stadig får natflaske. Når det er slut ændre rutinen sig jo igen

Pyh skoldkopper oveni! eeeej!

Har altid sunget for ham siden han var lille... *S*

Anmeld

25. juli 2012

Nettemor

Frøken J. skriver:

I klapvognen falder hun i søvn med det samme, vi kan bare gå. Kun af og til må vi lige trille den lidt.. Gid det var så nemt i egen seng!!

Det har vi prøvet, men hun vågner cirka efter en halv time og er ulykkelig og vil ikke sove videre

Du kan næsten have fat i nogle af de 'dutter' man kan sætter under benene på tremmesengen. Så den gynger lidt..

Anmeld

25. juli 2012

anynom

MorDk skriver:

Jeg bliver af gode grunde ikke derinde til han sover (gjorde det i starten) men han vågner op og så er jeg væk. Jeg vard er jo da han sov og så bliver han hysterisk og ked af det. MEN det er jo forskelligt hvad man gør og hvad der bedst for det ene og andet barn. Men jeg har valgt at lærer mit barn at falde i søvn selv (altså i sit eget selskab)

Isabel er heldigvis bedøvende ligeglad, det er som om hun godt ved at vi går

Anmeld

25. juli 2012

MorDk

Altså her må jeg så nok erklære mig lidt uenig, men vi behøver jo ikke være enige i alt Lige i separationsangst-fasen har de jo en reelt angst for, at far og mor er helt forsvundne, når de ikke kan se os. Rose kan fx slet ikke have jeg er i et andet rum end hende, hun kravler prompte efter mig. Det betyder selvfølgelig ikke man skal overpyller, man skal bare huske sig selv på det er en reel angst i takt med at symbiosen med moderen lige så langsomt afbrydes og de opdager, at mor faktisk ikke er der altid

Men ja, helt enig i at gøre det samme hver gang! I en periode, da vi var mest frustrerede prøvede vi 20 ting på en aften, og det fungerer self ikke

Nej selvfø'li kan vi ikke altid være enige... Men ved bare ikke lige hvad det er du mener vi ikke er enig i... kan ik liiiige læse det...

Det med at jeg siger de kan være snu de små?

Selv ved sep.angst er det jo netop vigtigt at vi lærer dem at vi kan gp men kommer igen... der nytter det jo ikke vi bare bliver siddende .... for sådan fungerer verden jo ikke ... Tryghed, tillid, ufroudsigelighed mm.

Anmeld

25. juli 2012

MorDk

JulieWH skriver:

Isabel er heldigvis bedøvende ligeglad, det er som om hun godt ved at vi går

Det er jo godt!

Anmeld

25. juli 2012

Frøken J.

MorDk skriver:

Nej selvfø'li kan vi ikke altid være enige... Men ved bare ikke lige hvad det er du mener vi ikke er enig i... kan ik liiiige læse det...

Det med at jeg siger de kan være nu de små?

Selv ved sep.angst er det jo netop vigtigt at vi lærer dem at vi kan gp men kommer igen... der nytter det jo ikke vi bare bliver siddende .... for sådan fungerer verden jo ikke ... Tryghed, tillid, ufroudsigelighed mm.

Selvfølgelig ikke, er også enig i man som udgangspunkt ikke skal blive siddende - Det var mere fordi jeg forstod på dit indlæg, at de kun græd for at manipulere, men jeg misforstod dig nok så

Anmeld

25. juli 2012

MorDk

Frøken J. skriver:

Selvfølgelig ikke, er også enig i man som udgangspunkt ikke skal blive siddende - Det var mere fordi jeg forstod på dit indlæg, at de kun græd for at manipulere, men jeg misforstod dig nok så

Nej Nej der har du misforstået mig! NEJ NEJ for det ved jeg godt! Nu er min dreng snart 2 år og han er begyndt at bruge" piv piv jeg græder metoden" og jeg kan godt høre foreskel på om det er den ægte varer eller ej. MEN børn har en grund til at de græder ... og så må man tage den derfra. SÅ vi ER enige... faktisk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.