Nu skal det altså være!!! (Eller hvad?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2012

Frøken J.

MorDk skriver:

Så vender du hovedet mod hende og siger stille og roligt og fattet: Godnat skat. Mor elsker dig! (eller hvad du nu finder passende) og går ud. så lader du hende skrige af... Max 1-2 minutter .... så går du ind igen...

Okay, tak for svar! Det er lige med at finde balancegangen, for i denne alder har de jo også klassisk separationsangst, og det er vigtigt for mig at hjælpe hende trygt igennem denne fase, så hun ikke føler sig efterladt. Bette pus!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2012

MorDk

HeidiØ skriver:

Lige netop! Vi vidste fra venner at vi ikke sku sidde derinde og synge osv.. så vi prøvede og det har da givet pote.

Ja, huha, de aftener der hvor bissen bare ikke vil sove.. pyh.. og så når du er SÅ gravid som du er, er alting ekstra hårdt, ik? Ej, og varmen.. puuuuuuh for den da

Ja for hulen det er pisse hårdt. Også hvis han vågner om natten ... nu har han jo skoldkopper og de første nætter var et helvede (de klør jo de små bæster) Nå... men vi har den samme rutine hver aften.

Se lidt aftentv eller bare hygge i sofaen. Skifte ble og nattøj på, børste tænder. Han kravler selv ned i sengen fra puslebordet. Putter ham. Suynger 3 sange og  nusser ham. og går ud. Det samme hver aften. Han prøver altid at få os til at synge mere... men 3 sange og det er det. Og han ved godt hvad klokken er slået når jeg siger. Kan du sove godt skat. Mor elsker dig. far elsker dig. Vi sidder i stuen og passer på dig. Godnat. Og så går jeg ud. Og så starter vandringen frem og tilbage fra hans værelse og til stuen... *S* Pyha!

Anmeld

25. juli 2012

Frøken J.

Nettemor skriver:

Ja okay. Men når du putter hende i klapvognen går du jo også kun ind når hun er ked?

Hvad med at putte hende i klapvognen og så over i hendes egen seng bagefter? Er det en mulighed?

I klapvognen falder hun i søvn med det samme, vi kan bare gå. Kun af og til må vi lige trille den lidt.. Gid det var så nemt i egen seng!!

Det har vi prøvet, men hun vågner cirka efter en halv time og er ulykkelig og vil ikke sove videre

Anmeld

25. juli 2012

MorDk

Frøken J. skriver:

Okay, tak for svar! Det er lige med at finde balancegangen, for i denne alder har de jo også klassisk separationsangst, og det er vigtigt for mig at hjælpe hende trygt igennem denne fase, så hun ikke føler sig efterladt. Bette pus!

Lige præsis! Sådan havde jeg det også. Kunne bestemt ikke lide når han græd. MEN tror mig de små er snu. MEN bare hun ved du er der. og du kommer jo ind med mellemrum til hun sover.... så det skal nok gå. BARE du gør det samme og ikke midt i det hele skifter taktik. For så bliver hun forvirret og ved ikke hvad næste skridt er.... (Hun skal kunne stole på dig = bliver hun tryg)

Anmeld

25. juli 2012

Frøken J.

HeidiØ skriver:

Jep! Dog ovenpå dynen i forenden, men det er fair nok, rykker ham senere

Før eller siden overgiver hun sig! HOLD FAST! I mean it!

Og som vi talte om idag.. nogle siger: "iiih mit barn sover bare igennem og græder aldrig" - de børn FINDES IKKE

Jeg skal noook! Ved ikke om det er dumt at starte i dag, når vi skal sove ude i morgen, men gider ikke det fis altså!

Hun er SÅ manipulerende! hun smider sin sut på gulvet med vilje, fordi hun ved vi så kommer ind og giver hende den. Som jeg sagde i dag, hun er som en 5-årig!!! Haha

Anmeld

25. juli 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Frøken J. skriver:

Haha nej, så dum er jeg dog ikke

Men iih, bliver bare så frustreret når folk skriver sådan.. Fordi det nogen gange er som om folk ikke tror vi har haft putterutiner. Vi gør og har gjort det samme HVER aften! Godnat ble, tøj, flaske, tandbørstning, godnatsang. Den rutine har bare ikke båret frugt! Så jeg tror også man skal huske der er forskel på børn... Og i og med Rose havde kolik længe, kunne vi heller ikke bare hyggeputte hende med rutiner, for hun skreg jo af mavesmerter non stop.. Desværre!

Ida havde også en smule kolik da hun var mindre - og den periode var heller ikke sjov!

Men hvad med andre ritualer? Altså jeg aaaaaaner jo slet ikke hvordan Rose er som person. Har du prøvet at give hende din trøje, så hun kan dufte dig? Har hørt at ved nogle børn skulle det hjælpe men igen, jeg aner jo ikke hvordan Rose er.

Andet end at du fortæller hun er totalt stædig og hyperunge

Anmeld

25. juli 2012

MorDk

Frøken J. skriver:

I klapvognen falder hun i søvn med det samme, vi kan bare gå. Kun af og til må vi lige trille den lidt.. Gid det var så nemt i egen seng!!

Det har vi prøvet, men hun vågner cirka efter en halv time og er ulykkelig og vil ikke sove videre

Men hun skal vænne sig til noget nyt! Det kan tage tid.

Anmeld

25. juli 2012

HeidiØ

MorDk skriver:

Ja for hulen det er pisse hårdt. Også hvis han vågner om natten ... nu har han jo skoldkopper og de første nætter var et helvede (de klør jo de små bæster) Nå... men vi har den samme rutine hver aften.

Se lidt aftentv eller bare hygge i sofaen. Skifte ble og nattøj på, børste tænder. Han kravler selv ned i sengen fra puslebordet. Putter ham. Suynger 3 sange og  nusser ham. og går ud. Det samme hver aften. Han prøver altid at få os til at synge mere... men 3 sange og det er det. Og han ved godt hvad klokken er slået når jeg siger. Kan du sove godt skat. Mor elsker dig. far elsker dig. Vi sidder i stuen og passer på dig. Godnat. Og så går jeg ud. Og så starter vandringen frem og tilbage fra hans værelse og til stuen... *S* Pyha!

RIGTIG gode ritualer!! Regner også med når William taler, at jeg skal igang med stemmebåndet og synge lidt seranader. Men sys det er kanon I gør det samme hver aften. Vi gør det osse her, men formoder det er nemmere nu han stadig får natflaske. Når det er slut ændre rutinen sig jo igen

Pyh skoldkopper oveni! eeeej!

Anmeld

25. juli 2012

HeidiØ

Frøken J. skriver:

Jeg skal noook! Ved ikke om det er dumt at starte i dag, når vi skal sove ude i morgen, men gider ikke det fis altså!

Hun er SÅ manipulerende! hun smider sin sut på gulvet med vilje, fordi hun ved vi så kommer ind og giver hende den. Som jeg sagde i dag, hun er som en 5-årig!!! Haha

Hun er totalt som en 5 årig hehe! Måske når hun er 5, hun så er som en 9 mdrs?

Start bare idag.. der vil altd komme udsvingninger! Også når hun nu starter i vs!

Anmeld

25. juli 2012

MorDk

HeidiØ skriver:

aaaarh men altså, vi er ryyyygende enige hele tiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.