Nu skal det altså være!!! (Eller hvad?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2012

MorDk

Frøken J. skriver:

Hvad så hvis hun skriger sekundet man går ud af rummet? Hun føles nogen gange lidt som en manipulator, for hun SKRIGER af gråd sekundet man går, men hvis man vender sig om igen, så griner hun er fryd.. (og så er det SVÆRT at holde masken!!)

Så vender du hovedet mod hende og siger stille og roligt og fattet: Godnat skat. Mor elsker dig! (eller hvad du nu finder passende) og går ud. så lader du hende skrige af... Max 1-2 minutter .... så går du ind igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2012

Frøken J.

HeidiØ skriver:

GO FOR IT! Der går ikke længe, så vender hun sig til det.

Åh ha, det kræver SÅ meget tålmodighed, sveske!

Mit råd (da William er begyndt på det samme, altså med at rejse sig konstant):

Put hende, sig "godnat, mor elsker dig", kys og ned. Så gå ud.. hvis nu hun hyler eller direkte græder, så ville jeg gå derind, sige "sccchhy skat", ligge hende ned og ud igen. Det gentager sig garanteret sygt mange gange. Men gå KUN ind hvis hun er sur. Ellers ligger hun bare og hygger!

Her tog det ½ time idag, før han blev liggende. Jeg går ind og tjekker NU om han nu osse sover!

Anyways.. tak for idag

Sov han så? Og selv tak, det var dejligt

Men hvad nu så hvis hun slet ikke vil overgive sig? Det er dælme dytme svært, men jeg ved godt man bare skal holde fast. Hvorfor kan hun ikke bare være som de andre nemme børn? Haha

Anmeld

25. juli 2012

HeidiØ

MorDk skriver:

Ja det er en super god metode! I starten (da han var mindre) Der sad vi der til han sov. GENTAGER ikke dette igen med lillesøster NO MATTER WHAT! Det ødelægger mere end det gavner... begge veje.

Så jeg har tænkt at bruge samme metode på lillesøster... ♥

Nogle aftener sover han inden for 10 minutter andre aftener efter 1½ time... så nogle gange er min tålmodighed opbrugt PUHA!

Lige netop! Vi vidste fra venner at vi ikke sku sidde derinde og synge osv.. så vi prøvede og det har da givet pote.

Ja, huha, de aftener der hvor bissen bare ikke vil sove.. pyh.. og så når du er SÅ gravid som du er, er alting ekstra hårdt, ik? Ej, og varmen.. puuuuuuh for den da

Anmeld

25. juli 2012

MorDk

JulieWH skriver:

Når vi putter Isabel, både i løbet af dagen og til natten, så sidder vi ved siden af tremmesengen med en hånd på hende så hun ikke kan trille om på maven. Afhængig af hendes humør synger vi for hende, nusser hende i hovedet med hendes kanin osv. Andre gange skal hun bare have kaninen i hånden og så kigger vi på alt andet end hende.
Oftest tager det mellem 5 og 20 minutter at få hende til at sove. Og så lister vi ud.

Jeg bliver af gode grunde ikke derinde til han sover (gjorde det i starten) men han vågner op og så er jeg væk. Jeg vard er jo da han sov og så bliver han hysterisk og ked af det. MEN det er jo forskelligt hvad man gør og hvad der bedst for det ene og andet barn. Men jeg har valgt at lærer mit barn at falde i søvn selv (altså i sit eget selskab)

Anmeld

25. juli 2012

Frøken J.

JulieWH skriver:

Når vi putter Isabel, både i løbet af dagen og til natten, så sidder vi ved siden af tremmesengen med en hånd på hende så hun ikke kan trille om på maven. Afhængig af hendes humør synger vi for hende, nusser hende i hovedet med hendes kanin osv. Andre gange skal hun bare have kaninen i hånden og så kigger vi på alt andet end hende.
Oftest tager det mellem 5 og 20 minutter at få hende til at sove. Og så lister vi ud.

Det har vi også haft gjort, det der med hånden på maven - Men hun har nået en alder, hvor hun bare IKKE vil acceptere at blive holdt nede, så hidser hun sig helt vildt meget op. Hyper unge

Jeg tror jeg må gå til og fra! Da hun var mindre, kunne jeg holde en hånd på siden af hendes ansigt og nusse hende i søvn. Good times

Anmeld

25. juli 2012

Nettemor

Frøken J. skriver:

Det kan jeg bare ikke rigtig.. Eller jo til et vist omfang, men sagen er jo bare den at i klapvognen kan hun ikke vende sig og rejse sig!

Ja okay. Men når du putter hende i klapvognen går du jo også kun ind når hun er ked?

Hvad med at putte hende i klapvognen og så over i hendes egen seng bagefter? Er det en mulighed?

Anmeld

25. juli 2012

HeidiØ

Frøken J. skriver:

Sov han så? Og selv tak, det var dejligt

Men hvad nu så hvis hun slet ikke vil overgive sig? Det er dælme dytme svært, men jeg ved godt man bare skal holde fast. Hvorfor kan hun ikke bare være som de andre nemme børn? Haha

Jep! Dog ovenpå dynen i forenden, men det er fair nok, rykker ham senere

Før eller siden overgiver hun sig! HOLD FAST! I mean it!

Og som vi talte om idag.. nogle siger: "iiih mit barn sover bare igennem og græder aldrig" - de børn FINDES IKKE

Anmeld

25. juli 2012

Filippa & Liva

I starten da Liva skulle sove i egen seng på eget værelse sad vi ved siden af hende (skiftevis hver aften) .. Nu lægger vi hende og lader hende falde i søvn af sig selv. De eneste putteritualer er at hun får sin sut, hendes natbamse som spiller vuggevise for hende og så kysser jeg hende og siger godnat.

Anmeld

25. juli 2012

HeidiØ

MorDk skriver:

Jeg bliver af gode grunde ikke derinde til han sover (gjorde det i starten) men han vågner op og så er jeg væk. Jeg vard er jo da han sov og så bliver han hysterisk og ked af det. MEN det er jo forskelligt hvad man gør og hvad der bedst for det ene og andet barn. Men jeg har valgt at lærer mit barn at falde i søvn selv (altså i sit eget selskab)

aaaarh men altså, vi er ryyyygende enige hele tiden

Anmeld

25. juli 2012

Frøken J.

rikkeregnbue skriver:

Det eneste råd jeg har (regner ikke med du er sådan ) er at du lader være med når du går ind til hende: "Uha, du er godt nok en lille bandit hihihihihihihi fnis" - for så tror hun jo ikke at du rent faktisk mener at hun skal sove

Men ellers synes jeg de andre kommer med rigtig gode forslag. Jeg putter altid Ida på samme måde HVER aften. Og hun har sovet i egen seng siden hun var 3-4 mdr.

Ligger hende i sengen, giver hende noget at drikke i flasken, giver hende sutten, giver hende hendes putte stofble, giver hende hendes nusseklud, giver hende tæppet på og siger godnat, sov godt, mor elsker dig. Og så går jeg.
Og så sommetider skal jeg ind igen og gøre det hele engang til. Men det virker!

Og når ja... Dynen får hun først på når hun sover - ellers vågner hun af at jeg tager den på hende, hvis hun havde sparket den af.

Haha nej, så dum er jeg dog ikke

Men iih, bliver bare så frustreret når folk skriver sådan.. Fordi det nogen gange er som om folk ikke tror vi har haft putterutiner. Vi gør og har gjort det samme HVER aften! Godnat ble, tøj, flaske, tandbørstning, godnatsang. Den rutine har bare ikke båret frugt! Så jeg tror også man skal huske der er forskel på børn... Og i og med Rose havde kolik længe, kunne vi heller ikke bare hyggeputte hende med rutiner, for hun skreg jo af mavesmerter non stop.. Desværre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.