AnneBJ skriver:
jeg hat ukk klst bigwn
Uha - det der kunne være min Felix du beskrev for ca. 4-5 mdr. siden (da havde han ca. samme alder som Rose har nu..)
Vi valgte - efter 1000 andre; fejlslagne, forsøg - at prøve "godnat og sov godt" sådan i grove træk i hvert fald. Egentlig var jeg meget modstander af den, om ikke for andet, så princippet i "at barnet græder sig i søvn".
Men noget skulle ske, så vi lånte bogen, læste den begge to, og talte om, om vi følte metoden kunne være gavnlig for os - og især for Felix.
Det blev vi enige om at den nok godt kunne, om ikke andet, så i mangel på bedre... Det skar i mit hjerte den første aften, at han skulle græde i sengen men det var ikke ret længe før vi "måtte" gå derind igen. Vi gjorde sådan, så det var far der puttede (også da vi skulle genindføre metoden efter noget sygdom) og jeg sad med musik i høretelefoner, så jeg ikke "led" så meget 
1. aften tog det 1 time og 40 minutter før han sov - han blev set til hvert 4.-5. minut.
2. aften tog det 3 minutter, så sov han
3. aften nåede jeg ikke at forlade værelset før han sov...
- det gik ligeså hurtigt anden gang vi "trumfede" rutinen igennem.
Siden han har lært at lægge sig i sin seng for at sove, er han blevet vildt glad for sengen. I de her dage hvor det er meget varmt, kan han ikke altid falde i søvn med det samme - så ligger han bare og snakker, hiver sutten ud og tager den igen, nulrer sin kobamse osv. = jeg føler virkelig, han har fundet ro og glæde ved sin seng. Han ved hvad der sker når han skal ligge der, han ved vi går, men at vi stadig er her (dét er Rose nok for lille til at forstå) og han ved vi kommer hvis der er noget galt.
Lige en afvigelse vi gjorde fra bogen; den foreskriver at man øger minutintervallerne mellem "besøgene" hos barnet. Således skal der, efter mindre end en uge, gå op til et kvarter før man må se til barnet 1. gang.. Dét kunne vi slet ikke, så for os blev det hurtigt til vores egen metode, med egne intervaller. Alligevel er jeg glad for vi læste bogen, for den gav os en forståelse for, de betingelser der helst skal være til stede når man vil lære sit barn at sove, og den gav os en tro på og overbevisning om, at vi gjorde Felix en tjeneste ved at lære ham at sove. 
Du er meget velkommen til at stille spørgsmål - (jeg er vandt til at blive "slået i hovedet" fordi vi har brugt den metode)..
Jeg har ikk læst bogen, men her får han også lov til at græde lidt.. Det virker også fint.... Han sover i son egen seng og det har ikk været noget problem, andet end at det altid har taget 1-2 timer før han sov... Men de sidste par dage har han fået lov til at græde og efter højst 5 minutter ligger han og snakker eller kæmper for ikk at falde i søvn...