Nu skal det altså være!!! (Eller hvad?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2012

K&S

Frøken J. skriver:

Vi har godt nok en, men synes ikke den er så god. Hun kan nemlig rulle om på maven i den, men så ikke komme tilbage! Kan han rulle i jeres, hvis ikke hvilken en har i så? Vi har bare arvet en!

Han kan ikke rulle om på maven, hvis den er "spændt" godt til kroppen uden at stramme (men kan stadig ligge på siden, som han elsker) - har du prøvet at stramme de snore, der sættes fast i klapvognen?  

Vi har denne fra Babydan:

http://www.kaereboern.dk/baby-dan-kliksele/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2012

AndreasMor84

Nu har jeg ik læst alle svarene, men har du overvejet Brio Bed rockers? Du skrev nemlig at hun ku falde i søvn ret hurtigt hvis I lige trillede lidt.. På den måde har I mulighed for at vugge hende en smule til hun finder ro i sengen? Vi brugte dem meget i starten da vi sku få ham til at sove selv på værelset

Hun er jo bange for at du skal gå - ofte derfor hun begynder at græde med det samme du forlader rummet. Overvej evt at blive i rummet, men vær passiv. Sid fx med en bog og bare være til stede uden at snakke med hende, men kun henvend dig, hvis du skal sige godnat mm. På den måde har hun tryghed og kan nemmere falde i søvn (måske.. hehe)

Anmeld

25. juli 2012

AnneBJ

Frøken J. skriver:

Jeg har stor respekt for og forståelse for, at den metode virker for mange, men den går så meget imod hvem jeg er som mor og person, og hvad jeg ved fagligt, så det er slet ikke noget der kommer til at ske her Dog i det omfang, at jeg ikke synes man skal komme springende med det samme, hvis det bare er lidt brok, men der er selvfølgelig også forskel på gråd og brok

Jeg er ved at uddanne mig til pædagog, og har også haft virkelig meget imod metoden - men som jeg skriver, har jeg i princippet ikke brugt metoden; kun forforståelsen.. 

Det er ikke for at forsvare mig selv eller noget, for jeg har det fint med mit valg. Jeg kan ikke se, hvordan VORES udgave af "godnat og sov godt" er anderledes end "se-til" metoden hvor man kigger ind hver 2./3. minut.

Anmeld

25. juli 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Frøken J. skriver:

Nu gider jeg altså ikke samsove mere!!! Den sidste tid har vi puttet Rose i klapvogn om aftenen, hvor hun er faldet i søvn med det samme, og så taget henne med over i vores seng når vi gik i seng og så samsovet. Det ahr fungeret fint, og hun har haft en fantastisk døgnrytme, men den går altså ikke længere! Jeg gider simpelthen ikke samsove med hende, fordi jeg vågner 5-6 gange om natten, fordi hun "går i søvne", hvor hun kravler rundt i sengen, ligger sig oven på mit fjæs, ligger sig på tværs i sengen og giver mig et karatespark lige på halsen osv. Lars har et fedt sovehjerte og bemærker intet, men jeg er rimelig træt af afbrudt søvn. Og er træt af, at hvis jeg skal op at tisse om natten (sker gerne mindst 2 gange), så er jeg nødt til at vække Lars for at bede ham holde om hende, så hun ikke kravler ned af sengen.

I aften blev hun puttet i klapvogn igen, men skældte og smældte, irriteret over ikke at kunne vende sig.

Så nu skal det altså være! Rose skal sove i egen seng!! Var hjemme hos HeidiØ i dag, der fortalte hvordan seje William da bare lige sover i sin seng om natten. Ja tak, giv lidt af det her!

Men jeg er i tvivl om hvordan jeg bedst griber det an! Jeg vil bruge én metode og kun én, så hun ikke bliver forvirret. Men er i tvivl om det er bedst at sidde hos hende, gå til og fra hende, eller hvad jeg skal.. Jeg lagde hende ind i seng for 20 minutter siden, og hun er vel at mærke DØDtræt! men hun lægger sig jo ikke til at sove, hun rejser sig bare og snakker. Så lige nu er hun ikke sur.

Skal jeg jævnligt gå ind og lægge hende, eller skal jeg bare lade passe sig selv indtil hun bliver sur?

Så længe hun ikk græder/ skriger så lad hende være... Ligesom os andre har børn også brug for alenetid og tænke dagen igennem..

Anmeld

25. juli 2012

AndreasMor84

HeidiØ skriver:

Hvad synger du? Her er det altid "Jeg en gård mig bygge vil", savner inspiration til rolige sange

Mester Jakob

Jeg ved en lærkerede

I en sal på hospitalet (ja den er sørgelig og nok ik så baby venlig, men elsker den melodi og nynner den som regel også ofte kun )

Anmeld

25. juli 2012

K&S

Frøken J. skriver:

Vi har godt nok en, men synes ikke den er så god. Hun kan nemlig rulle om på maven i den, men så ikke komme tilbage! Kan han rulle i jeres, hvis ikke hvilken en har i så? Vi har bare arvet en!

Håber I alle 3 sover sødt nu 

Anmeld

25. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Så længe hun snakker så lad hende være.... Men begynder hun at skrige eller græde... så går du ind til og med rolig stemme siger godnat du skal sove og så lægger hende ned. Ej ok hvis hun bliver ved at sidde eller stå og snakke kan du også vælge at gå ind og sige det samme... godnat du skal sove. Bare du gør det samme hver gang.

Når min dreng skal sove kan det også godt tage noget tid. Jeg går frem og tilbage med et par minutters mellemrum. MEN jeg går ikke der ind ved det mindste piv. Men græder han eller begynder at skrige så gør jeg selvfølgelig. MEN lav de samme gentagelser...  det plejer at at fungerer. Barnet skal vide du er der for det!

ville have skrevet præcis det samme.

En tilføjelse: ngole gang har vores dreng stået og talt og leget i sin seng i over en time og er faldet i søvn af sig selv.

Anmeld

26. juli 2012

Clisolka

MorDk skriver:

Så længe hun snakker så lad hende være.... Men begynder hun at skrige eller græde... så går du ind til og med rolig stemme siger godnat du skal sove og så lægger hende ned. Ej ok hvis hun bliver ved at sidde eller stå og snakke kan du også vælge at gå ind og sige det samme... godnat du skal sove. Bare du gør det samme hver gang.

Når min dreng skal sove kan det også godt tage noget tid. Jeg går frem og tilbage med et par minutters mellemrum. MEN jeg går ikke der ind ved det mindste piv. Men græder han eller begynder at skrige så gør jeg selvfølgelig. MEN lav de samme gentagelser...  det plejer at at fungerer. Barnet skal vide du er der for det!

Det er det samme vi gør herhjemme. Nu er vi begyndt at give hende en bog med i seng, som hun kan ligge og kigge i - 10 min efter, så er hun væk 

Eller, det var det vi gjorde - indtil søndag aften... Pt. skal vi alle 3 bo i vores stue i de næste 8 uger pga. renovering af vores badeværelse  Mandag aften faldt hun først i søvn omkring ved 23-tiden, hvor hun plejer at blive puttet senest kl. 19 

Anmeld

26. juli 2012

Mettefpigen

AnneBJ skriver:

jeg hat ukk klst bigwn 

Uha - det der kunne være min Felix du beskrev for ca. 4-5 mdr. siden (da havde han ca. samme alder som Rose har nu..)

Vi valgte - efter 1000 andre; fejlslagne, forsøg - at prøve "godnat og sov godt" sådan i grove træk i hvert fald. Egentlig var jeg meget modstander af den, om ikke for andet, så princippet i "at barnet græder sig i søvn".

Men noget skulle ske, så vi lånte bogen, læste den begge to, og talte om, om vi følte metoden kunne være gavnlig for os - og især for Felix.

Det blev vi enige om at den nok godt kunne, om ikke andet, så i mangel på bedre... Det skar i mit hjerte den første aften, at han skulle græde i sengen men det var ikke ret længe før vi "måtte" gå derind igen. Vi gjorde sådan, så det var far der puttede (også da vi skulle genindføre metoden efter noget sygdom) og jeg sad med musik i høretelefoner, så jeg ikke "led" så meget
1. aften tog det 1 time og 40 minutter før han sov - han blev set til hvert 4.-5. minut.
2. aften tog det 3 minutter, så sov han
3. aften nåede jeg ikke at forlade værelset før han sov...

- det gik ligeså hurtigt anden gang vi "trumfede" rutinen igennem.

Siden han har lært at lægge sig i sin seng for at sove, er han blevet vildt glad for sengen. I de her dage hvor det er meget varmt, kan han ikke altid falde i søvn med det samme - så ligger han bare og snakker, hiver sutten ud og tager den igen, nulrer sin kobamse osv. = jeg føler virkelig, han har fundet ro og glæde ved sin seng. Han ved hvad der sker når han skal ligge der, han ved vi går, men at vi stadig er her (dét er Rose nok for lille til at forstå) og han ved vi  kommer hvis der er noget galt.

Lige en afvigelse vi gjorde fra bogen; den foreskriver at man øger minutintervallerne mellem "besøgene" hos barnet. Således skal der, efter mindre end en uge, gå op til et kvarter før man må se til barnet 1. gang.. Dét kunne vi slet ikke, så for os blev det hurtigt til vores egen metode, med egne intervaller. Alligevel er jeg glad for vi læste bogen, for den gav os en forståelse for, de betingelser der helst skal være til stede når man vil lære sit barn at sove, og den gav os en tro på og overbevisning om, at vi gjorde Felix en tjeneste ved at lære ham at sove.

Du er meget velkommen til at stille spørgsmål - (jeg er vandt til at blive "slået i hovedet" fordi vi har brugt den metode)..

Jeg har ikk læst bogen, men her får han også lov til at græde lidt.. Det virker også fint.... Han sover i son egen seng og det har ikk været noget problem, andet end at det altid har taget 1-2 timer før han sov... Men de sidste par dage har han fået lov til at græde og efter højst 5 minutter ligger han og snakker eller kæmper for ikk at falde i søvn...

Anmeld

26. juli 2012

RiUL

Jeg har ingen gode råd - her hjemme er det med sovning et helvede

Måske du kunne kontakte din SP, og få et ekstra besøg, så kan hun vejlede dig. Det har jeg tænkt mig at gøre, vi sover ikke mere end 2 timer i træk om natten :/ og jeg er ved at blive sindssyg. Jeg "orker" ikke at tage kampen om aftenen, så ammer O i søvn  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.