Frøken J. skriver:
Nu gider jeg altså ikke samsove mere!!! Den sidste tid har vi puttet Rose i klapvogn om aftenen, hvor hun er faldet i søvn med det samme, og så taget henne med over i vores seng når vi gik i seng og så samsovet. Det ahr fungeret fint, og hun har haft en fantastisk døgnrytme, men den går altså ikke længere! Jeg gider simpelthen ikke samsove med hende, fordi jeg vågner 5-6 gange om natten, fordi hun "går i søvne", hvor hun kravler rundt i sengen, ligger sig oven på mit fjæs, ligger sig på tværs i sengen og giver mig et karatespark lige på halsen osv. Lars har et fedt sovehjerte og bemærker intet, men jeg er rimelig træt af afbrudt søvn. Og er træt af, at hvis jeg skal op at tisse om natten (sker gerne mindst 2 gange), så er jeg nødt til at vække Lars for at bede ham holde om hende, så hun ikke kravler ned af sengen.
I aften blev hun puttet i klapvogn igen, men skældte og smældte, irriteret over ikke at kunne vende sig.
Så nu skal det altså være! Rose skal sove i egen seng!! Var hjemme hos HeidiØ i dag, der fortalte hvordan seje William da bare lige sover i sin seng om natten. Ja tak, giv lidt af det her!
Men jeg er i tvivl om hvordan jeg bedst griber det an! Jeg vil bruge én metode og kun én, så hun ikke bliver forvirret. Men er i tvivl om det er bedst at sidde hos hende, gå til og fra hende, eller hvad jeg skal.. Jeg lagde hende ind i seng for 20 minutter siden, og hun er vel at mærke DØDtræt! men hun lægger sig jo ikke til at sove, hun rejser sig bare og snakker. Så lige nu er hun ikke sur.
Skal jeg jævnligt gå ind og lægge hende, eller skal jeg bare lade passe sig selv indtil hun bliver sur?
GO FOR IT! Der går ikke længe, så vender hun sig til det.
Åh ha, det kræver SÅ meget tålmodighed, sveske!
Mit råd (da William er begyndt på det samme, altså med at rejse sig konstant):
Put hende, sig "godnat, mor elsker dig", kys og ned. Så gå ud.. hvis nu hun hyler eller direkte græder, så ville jeg gå derind, sige "sccchhy skat", ligge hende ned og ud igen. Det gentager sig garanteret sygt mange gange. Men gå KUN ind hvis hun er sur. Ellers ligger hun bare og hygger!
Her tog det ½ time idag, før han blev liggende. Jeg går ind og tjekker NU om han nu osse sover!
Anyways.. tak for idag