Nogen som var mega bange inden???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

AnnaKJ skriver:

Egentlig var jeg ikke bange som sådan - men første gang var jeg meget nervøs for vidste jo ikke hvad man skulle igennem?
Havde dog en rigtig god oplevelse, trods epi.

2. Gang jeg var meget mere rolig og glædede mig rigtig meget, for man ved hvad man får ud af det tilsidst

Havde 2 rigtig skønne fødsler

Men er der noget jeg er rigtig bange for - så er det bestemt kejsersnit

Jeg synes nogle dage at kejsersnit vil være forfærdeligt, andre dage ikke? jeg ved ikke helt hvad jeg vil være til - for nogle vil nok foretrække kejsersnittet fremfor en rigtig fødsel? hmm.. det må jeg jo vurdere når jeg har født

Heldigvis skriver du at du havde skønne fødsler, så mon ikke også jeg kan få det? det håber jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

projekt-ønskebarn skriver:

Jeg var også meget nervøs inden, ikke for smerterne for det mestre jeg som regel ret godt, selvom dette jo er en smerte man aldrig har prøvet før. Jeg var nervøs for om noget skulle gå galt med baby. Jeg havde på forhånd fortalt min jordmoder om det og derfor var der skrevet i min vandrejournal at jeg hele tiden skulle holdes informeret under forløbet. Det var rigtig rart. Der udover havde jeg læst en masse omkring det så vidste meget om hvordan de forskellige ting forløber og betyder osv. Det kan jeg klart anbefale og så er jeg en af dem som var klar til en baby mere 1/2 time efter hun var ude. Jo det gjorde ondt men det overlever man. Havde også kun ulideligt ondt i ca to timer  

Men du er jo også en superføder Jeg har også lavet en ønskeliste til fødslen, hvor jeg har skrevet jeg gerne vil informeres om hvad der skal ske hele tiden og om baby er ok hele tiden - for det vil bekymre mig meget :/ puha.. tror jeg har haft snydeveer, og de var hvert fald ikke rare :/

Anmeld

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

babymus77 skriver:

Ja gør jeg også søde.... Jeg var så dum at læse fødselsberetninger hele formiddagen  Hvilket jo ikke fik det til at blive bedre.... Er dog der, at jeg bare vil have ham ud i mine arme, og have det overstået

Det var også det jeg gjorde, og så læste jeg en meget beskrivende en og blev pludselig mere bange puha, ja, vil også bare gerne have hende ud og møde hende og få min egen krop tilbage! indenfor en uge, bør vi nu begge have en baby

Anmeld

25. juli 2012

Frøken J.

Frk P. skriver:

Jeg vil ligesom dig, også helst undgå smertestillende måske derfor jeg frygter det lidt, for om jeg kan undvære? ikke at jeg vil spille helt, men jeg bryder mig virkelig ikke om tanken om den der epi - føj Men ja, må lytte til jordemoren og se hvad hun vurderer og siger..

dejligt du havde så hurtig en fødsel - det håber jeg også jeg får !! min tanke er alt under 8 timer, så vil jeg være glad

Men der er jo også andre former end lige epidural, huske det! At komme i vand, akupunktur, lattergas osv. osv. - Jeg havde det sådan, at epi var allersidste udvej, men man skal altid huske, at selvom man har en plan a, skal man også være klar på en plan b!

Anmeld

25. juli 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Frk P. skriver:

Puha - det hjælper ikke ligefrem mig Men ja , alle siger det er det hele værd, men puha.. man aner jo ikke hvad man går ind til? og det er dælme ret skræmmende bliver mere og mere bange for hver dag der går!

Det skal du ikke være ! det er jo heldigvis ikk alle der føder en stjernekigger ..

Snakkede med en veninde som fødte for en måned siden, hun fik en edipural blokade, og sagde at det var det bedste der kunne ske ! Hun havde veer i 21 timer, og fik skam os en times søvn, efter hun havde fået den

Men nogen har også en højere smerte tærskel en andre

Anmeld

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Frøken J. skriver:

Men der er jo også andre former end lige epidural, huske det! At komme i vand, akupunktur, lattergas osv. osv. - Jeg havde det sådan, at epi var allersidste udvej, men man skal altid huske, at selvom man har en plan a, skal man også være klar på en plan b!

Ja, prøver at vænne mig til tanken om epi, for kan jo være uheldig at jeg skal have aks, og så kommer jeg jo ikke udenom :/ håber det snart begynder, så man ikke skal tænke så meget over det mere!

gik du over tid?

Anmeld

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Olivia's Moar skriver:

Det skal du ikke være ! det er jo heldigvis ikk alle der føder en stjernekigger ..

Snakkede med en veninde som fødte for en måned siden, hun fik en edipural blokade, og sagde at det var det bedste der kunne ske ! Hun havde veer i 21 timer, og fik skam os en times søvn, efter hun havde fået den

Men nogen har også en højere smerte tærskel en andre

Ja, jeg er nok nød til at tage det som det kommer - det er bare sååå svært at vente på sådan noget sker? noget man ikke ved noget om, noget der kommer til at gøre ondt og noget man ikke selv er rigtig herre over? underlig ting

Anmeld

25. juli 2012

Frøken J.

Frk P. skriver:

Ja, prøver at vænne mig til tanken om epi, for kan jo være uheldig at jeg skal have aks, og så kommer jeg jo ikke udenom :/ håber det snart begynder, så man ikke skal tænke så meget over det mere!

gik du over tid?

Ja, det forstår jeg godt, uvisheden er det værste!

Jeg gik i fødsel 41+1, jeg var seriøst ved at blive idiot til sidst, for ALLE andre fødte bare konstant!! Du er også gået over tid?

Anmeld

25. juli 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Frk P. skriver:

Ja, jeg er nok nød til at tage det som det kommer - det er bare sååå svært at vente på sådan noget sker? noget man ikke ved noget om, noget der kommer til at gøre ondt og noget man ikke selv er rigtig herre over? underlig ting

Ja, det er så men jeg gik også i veer 4 uger før tid, så panikkede nok også lidt ekstra

Mit råd til dig, er tag det stille og roligt og slap af, så godt du nu kan

Anmeld

25. juli 2012

projekt-ønskebarn

Frk P. skriver:

Men du er jo også en superføder Jeg har også lavet en ønskeliste til fødslen, hvor jeg har skrevet jeg gerne vil informeres om hvad der skal ske hele tiden og om baby er ok hele tiden - for det vil bekymre mig meget :/ puha.. tror jeg har haft snydeveer, og de var hvert fald ikke rare :/

Det lyder fornuftigt

Hi hi ja men jeg tror også at det virkelig var en fordel for mig at jeg blev hjemme så lang tid som jeg gjorde og bed smerten i mig for det formindskede på en eller anden måde det der stressede og intense der ligger i at ankomme til sygehuset og ikke vide hvor længe og hvornår. 

Jeg forventede og frygtede også det værste men det gik jo iver alt forventning alligevel  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.