Nogen som var mega bange inden???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2012

Blirnokaldrigfru

MiaLarsen skriver:

det er jo bare noget der skal overrståes den fødsel, men siger dig det er så stort og føde sit barn selv det er en rigtig vild oplevelse.. også når du for dit barn op til dig det er noget af det største i ens liv man kan ikke beskrive det øjeblik. men glæd dig også lidt til fødslen det er en vild oplevelse selv det gør røv nade.. men man kommer ikke igennem en fødsel uden smerter jo

Nej jeg er virkelig også spændt på at se babyen for første gang rigtigt se hendes ansigtstræk, se om hun har hår og hvor stor hun er og glæder mig til at jeg får min krop tilbage snart, glæder mig til at jeg snart kan bukke mig efter noget på jorden igen og komme i undertøj og strømper uden at være ved at falde og glæder mig mega til at kunne holde tis i lidt mere end 1 time glæder mig rigtig meget til det hele som sagt, så er man skide bange og nervøs nogle dage, og andre dage er det helt ok?? ens følelser er på rutsjebanetur

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Tullen85 skriver:

Nope!! ikke hvis jeg skal føde selv, vil hellere undvære så, men regner da med at kunne få en kejsersnit mere. Er sikker på ikke ville føle sådan hvis jeg rent faktisk selv havde født ham... Nåede kun at opleve frygten og ikke at overkomme den desværre..,.

Ja okay, det lyder rimeligt.. Synd du fik så dårlig en oplevelse men er nu sikker på du kan få et kejsersnit hvis du forklarer din situation snakkede du med en jordemor om oplevelsen?

Anmeld

26. juli 2012

fairlady

Frk P. skriver:

Jeg overvejede det der smertefrifødsel, men synes det var ret dyrt :/ det er vidst også for sent at lære nu, for har sandsynligvis kun timer eller dage til at lære det i :/ Men vil sikkert bruge det næste gang!

og ja - epien er ikke lige mig og synes bestemt at de ulemper du har fundet der, vejer tungere end fordelene :/ tænk sig at gøre mere "skade" på kroppen, end fødslen allerede gør?? jeg er spændt på om jeg kan klare mig uden!

Det er rigtig dyrt, men det værd. Og hvis du er medlem af "danmark" betaler de 70 % mener jeg. Men ja du kan jo overveje det til næste gang.

Men jeg vil bare sige til dig, at du skal slappe af i HELE kroppen under veerne. Tror det kan hjælpe dig et langt stykke af vejen.

En god ide evt at øve afslapningsøvelser.

Det er ikke slemt at være i fødsel, men rigtig hårdt!

Man sammenligner det med at løbe et marathon, i fysisk hårhed og jo det gør ondt til sidst og du må bruge al din energi på at koncentrere dig om veen. Men tror faktisk at det er mere hårdt for din partner, på det tidspunkt, end det er for dig. Han kan ikke hjælpe dig på nogen måder og måske er du meget afvisende ovber for ham. Ikke med vilje men hvis der er en der løber ind foran dig, når du løber marathon, og du er lige ved at være i mål, så er meldingen der også kort og kontant!

Anmeld

26. juli 2012

samantha1986

Frk P. skriver:

Tak for det tip med at presse! For tror faktisk også jeg kunne finde på at sætte lyd på, for at få tryk på - men lyder rimeligt at det andet virker bedre

Jeg synes man bedre fik smerten ud med lyd på. Men jeg blev da klogere hi hi. For den går hurtigere over uden lyd

Anmeld

26. juli 2012

MissTas

Frk P. skriver:

er der nogen som var mega bange for fødslen, inden den gik i gang? Hvorfor var du bange? og hvordan opfattede du så din fødsel? God/dårlig? værre eller bedre end forventet?

Jeg selv er ret nervøs - men håber self på det bedste!!

jeg var overhovedet ikke nervøs eller bange inden min fødsel. tværtimod så glædede jeg mig så vanvittig meget .. men det skulle jeg ikke have gjort for tidligt :O ..

min fødsel gik absolut ikke som ønsket så blev rigtig ked af det, da jeg havde en helt anden forventning til det.. men trods at det var en kompliceret og mindre behagelig fødsel, så vil jeg absolut ikke være det foruden.. det er stadig en fantastisk oplevelse som jeg aldrig nogensinde glemmer .. og nu har jeg jo verdens skønneste datter, så selvom fødslen ikke går som ønsket, så læges sårene hurtigt..

er dog en smule ræd for at skal føde igen på et tidspunkt :/

Anmeld

26. juli 2012

Masig

Frk P. skriver:

Ja okay, er godt nok spændt på hvordan mig og min krop reagerer på hele situationen

Det var jeg også, og kunne heller ikke helt sætte mig ind i det der med at kroppen gjorde arbejdet.. Men det gør den altså, det er simpelthen helt utroligt hvad den er indrettet til....

Anmeld

26. juli 2012

MiaLarsen

Frk P. skriver:

Nej jeg er virkelig også spændt på at se babyen for første gang rigtigt se hendes ansigtstræk, se om hun har hår og hvor stor hun er og glæder mig til at jeg får min krop tilbage snart, glæder mig til at jeg snart kan bukke mig efter noget på jorden igen og komme i undertøj og strømper uden at være ved at falde og glæder mig mega til at kunne holde tis i lidt mere end 1 time glæder mig rigtig meget til det hele som sagt, så er man skide bange og nervøs nogle dage, og andre dage er det helt ok?? ens følelser er på rutsjebanetur

Ja det er rigtigt  

men ville ønske dig en rigtig god fødsel 

Anmeld

26. juli 2012

projekt-ønskebarn

Frk P. skriver:

Var du så ikke total smadret da du endelig havde født? jeg vil også prøve at finde en god ståposition, så hun nemmere kan trænge helt ned selvom det føles som om hun er - dælen mit skamben gør nullernaller

Nej faktisk ikke for det jo stærkt så jeg var ikke i søvn underskud eller noget og tror at det at jeg har holdt mig igang til det sidste har styrket mig fysisk. 

Av av det gjorde det også hos mig lige op til så det kunne sagtens være et tegn og så dårlig mave  

Anmeld

26. juli 2012

Rikke, Liam & Linus

Frk P. skriver:

Jeg bliver nemlig også selv mere og mere nervøs og alle fødselsberetninger skriver folk ikke så meget om selve veerne, men så læste jeg lige en, hvor hun skrev hun troede hun skulle dø  så bliver man sq lidt bange

Men :/ Hvis andre kan - så kan jeg vel også

og surt - at det så endte i aks :/ det må ikke have været ret rart

Årh, jeg synes det er SÅ ærgerligt at det at føde et barn er blevet så sygeliggjort og at man KUN hører om de fødsler hvor det ikke går efter planen. Langt de fleste fødsler kan foregå ukomplicerede og helt naturligt.

Jeg har født begge mine børn helt naturligt, kun med vand som smertelindring (hvilket jeg iøvrigt anbefaler). Den første fødsel tog kun 10 timer, men min anden tog 4 dage. Dvs. jeg gik i fødsel en onsdag og derfra gik det op og ned indtil lørdag. Selvfølgelig gør det da ondt. MEN hvis man sørger for at koncentrere sig rigtig godt om sin vejrtrækning, så kan det altså tage en del af smerterne. Tror også det er rigtig vigtigt ikke at gå i panik og blive bange, for så spænder kroppen og fødslen tager bare endnu længere tid, da baby jo så ikke kan komme ud. Så SLAP AF!!! Det skal nok gå det hele. Og så kommer der jo et skønt barn ud på den anden side af fødslen

Anmeld

26. juli 2012

Missq4

Frk P. skriver:

Det lyder godt nok ikke særlig behageligt :/ men man kan da sige? At hvis du ligefrem vil gå gennem det igen - så må det jo være arbejdet værd !!  

det er lige det  jo det gør ondt jeg vil ikke sige at det gør det ikke men man tager gerne de smarter igen når man ved hvad der venter bagefter så du kan roligt glæde dig til din lille kommer ud og du skal nok klare det det er jeg sikker på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.