Frk P. skriver:
Jeg overvejede det der smertefrifødsel, men synes det var ret dyrt :/ det er vidst også for sent at lære nu, for har sandsynligvis kun timer eller dage til at lære det i :/ Men vil sikkert bruge det næste gang! 
og ja - epien er ikke lige mig
og synes bestemt at de ulemper du har fundet der, vejer tungere end fordelene :/ tænk sig at gøre mere "skade" på kroppen, end fødslen allerede gør?? jeg er spændt på om jeg kan klare mig uden!
Det er rigtig dyrt, men det værd. Og hvis du er medlem af "danmark" betaler de 70 % mener jeg. Men ja du kan jo overveje det til næste gang.
Men jeg vil bare sige til dig, at du skal slappe af i HELE kroppen under veerne. Tror det kan hjælpe dig et langt stykke af vejen.
En god ide evt at øve afslapningsøvelser.
Det er ikke slemt at være i fødsel, men rigtig hårdt!
Man sammenligner det med at løbe et marathon, i fysisk hårhed og jo det gør ondt til sidst og du må bruge al din energi på at koncentrere dig om veen. Men tror faktisk at det er mere hårdt for din partner, på det tidspunkt, end det er for dig. Han kan ikke hjælpe dig på nogen måder og måske er du meget afvisende ovber for ham. Ikke med vilje men hvis der er en der løber ind foran dig, når du løber marathon, og du er lige ved at være i mål, så er meldingen der også kort og kontant!
Anmeld