Nogen som var mega bange inden???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2012

babymus77

Jeg er også bange.... Smerterne er jeg nervøs for.. Men omvendt heller ikke lyst til epi, sådan som den gives, og frygt for ikke at ku mærke mine ben efter... Og så frygter jeg at briste voldsomt, og cup, og at bløde voldsomt.... Er også nervøs for kejsersnit;-)  Prøver at lade  være med at tænke over det..... Har jo født to gange før, for mange år siden.... Og ved jo det er glemt når bebs er ude!!!!!!  Men jo jeg er sku også nervøs.... Og også fordi det ikke er gået i gang af sig selv 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2012

samantha1986

Frk P. skriver:

er der nogen som var mega bange for fødslen, inden den gik i gang? Hvorfor var du bange? og hvordan opfattede du så din fødsel? God/dårlig? værre eller bedre end forventet?

Jeg selv er ret nervøs - men håber self på det bedste!!

Jeg var vildt bange i lang tid op til. Jeg snakkede med jm som fortalte om en video hun synes vi skulle se. Skejbybaby. Den var så beroligende på mig så jeg slappede af med hensyn til fødslen. 

Da den så kom tog jeg det meget godt og lyttede til hvad de sagde til mig under fødslen. Og fik ros bagefter. Eneste der virkelig skræmte mig var presse veer. Troede ikke de gjorde så ondt og troede ikke det ville føles som om man virkelig sku på wc. Men da jeg fik min vejrtrækningen med så blev det bedre. 

Anmeld

25. juli 2012

Leneur

Frk P. skriver:

er der nogen som var mega bange for fødslen, inden den gik i gang? Hvorfor var du bange? og hvordan opfattede du så din fødsel? God/dårlig? værre eller bedre end forventet?

Jeg var bange for selve smerten ved at skulle føde.
Jeg var bange for at noget skulle gå galt undervejs.
Jeg var bange for at skulle sprække alt for meget eller at skulle klippes undervejs og så blive syet forkert sammen
Ja det gør sgu ondt at føde, der findes ingen smerte der kan måles med det og jeg ville gerne have vidst at man med udvidelsesveerne godt kan blive så syg at man kaster op og kaster op, så havde ikke så mange kræfter til selve fødslen.
Der var heldigvis ikke noget der gik galt med min smukke prinsesse.
Jeg sprækkede desværre en anelse og blev syet sammen lidt forkert, så der gik næsten 2 mdr. inden jeg ikke kunne mærke til det længere.
Jeg sagde endda under fødslen at jeg ALDRIG nogen sinde skulle have flere børn men kan i dag sige at hvis jeg havde været yngre, så havde jeg været i fuld gang med at lave barn nr. 2... For på trods af smerten så er det også den mest vidunderlige, fantastiske og smukkeste oplevelse jeg nogensinde har været ude for og det dyrebareste jeg har været med til at skabe og det vidunder har jeg æren af at se på hver dag, så det ville jeg ikke have været foruden og jeg synes bare du skal glæde dig til selv at opleve det.

Anmeld

25. juli 2012

HeidiØ

Frk P. skriver:

Jeg kender det ikke, for jeg var af en eller anden sær grund ikke bange på nogle måder ..   Jeg gik igennem uden epidural og andre medicinske smertestillende.

Jeg husker ikke NU hvordan veerne føltes! Og ved du hva, når du har født, så er alle smerter fuldstændig glemt. Det er så vanvittigt, man når HELE følelsesregisteret igennem!

Ja, jeg er en af dem der siger GLÆD DIG! Noget bedre findes ikke, og du er i de tryggeste hænder. Jeg misunder dig Held og lykke med forestående fødsel!

Anmeld

25. juli 2012

AnnaK89

Egentlig var jeg ikke bange som sådan - men første gang var jeg meget nervøs for vidste jo ikke hvad man skulle igennem?
Havde dog en rigtig god oplevelse, trods epi.

2. Gang jeg var meget mere rolig og glædede mig rigtig meget, for man ved hvad man får ud af det tilsidst

Havde 2 rigtig skønne fødsler

Men er der noget jeg er rigtig bange for - så er det bestemt kejsersnit

Anmeld

25. juli 2012

projekt-ønskebarn

Frk P. skriver:

Jeg var også meget nervøs inden, ikke for smerterne for det mestre jeg som regel ret godt, selvom dette jo er en smerte man aldrig har prøvet før. Jeg var nervøs for om noget skulle gå galt med baby. Jeg havde på forhånd fortalt min jordmoder om det og derfor var der skrevet i min vandrejournal at jeg hele tiden skulle holdes informeret under forløbet. Det var rigtig rart. Der udover havde jeg læst en masse omkring det så vidste meget om hvordan de forskellige ting forløber og betyder osv. Det kan jeg klart anbefale og så er jeg en af dem som var klar til en baby mere 1/2 time efter hun var ude. Jo det gjorde ondt men det overlever man. Havde også kun ulideligt ondt i ca to timer  

Anmeld

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

MiaLarsen skriver:

min fødsel var jeg så bange for de smerter fordi jeg kun havde fået afhvide det gjorde så ondt.. også tænkte jeg meget på om jeg kunne klare det eller ej... var så bange for jeg ikke kunn klare det og om der ville ske min dreng noget under fødslen ovs..

Men gik din fødsel så okay? var smerterne værre eller mildere end forventet?? for jeg tænker nøjagtig det samme som dig!

Anmeld

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Olivia's Moar skriver:

Jeg var ekstrem bange - bange for det ukendte.

Og syns ikke det var en specielt god oplevelse - havde haft veer i 36 timer da hun blev født, og hun var stjernekigger så havde mange smerter.

Mødte op på hospitalet om tirsdagen, var 3cm åben, men da jeg ikk åbnede mig yderligere på de 5 timer jeg var derinde, blev jeg sendt hjem igen.

Da vi kom eftermiddag om onsdagen var jeg 8 cm åben, så kunne desværre ikke nå at få smertestillende

MEN - det var det hele værd !

Puha - det hjælper ikke ligefrem mig Men ja , alle siger det er det hele værd, men puha.. man aner jo ikke hvad man går ind til? og det er dælme ret skræmmende bliver mere og mere bange for hver dag der går!

Anmeld

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Frøken J. skriver:

Jeg var også bange, for man aner jo ikke hvad man går ind til! Og hvor ondt det gør, om der sker noget farligt eller...

Men alle mine frygter blev bragt til skamme. Jo, gu' fanden gjorde det ondt - jeg havde vestorm med det samme veerne startede og kunne næsten ikke holde ud at være nogen steder, men jeg fravalgte smertelindring og fik kun en anelse lattergas til at hjælpe på vejrtrækningen. Jeg tænker tilbage på min fødsel som en FANTATISK drømmefødsel, som jeg gerne gentog igen og igen og igen!

Det var et ret opløftende svar hvor mange timer tog din fødsel? jeg tror jeg frygter mest at få sådan en rigtig lang fødsel , for så skal man have smerterne meget længe :/

Anmeld

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

GitteC78 skriver:

Jeg er også bange for nåle, men har fået epidural begge gange og det er bare lykken  Jeg ville hellere have en nål i ryggen end at have smerter i flere timer. Første gang fik jeg arkupuntur og i badekar, dette hjalp ikke....

Har også kun hørt godt om epiduralen, og hørt at de andre metoder ikke lindrer nok.. nogle giver tværtimod flere/andre smerter :/ åh det svært.. håber det snart går igang, så jeg ikke skal tænke mere over det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.