Nogen som var mega bange inden???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Tullen85 skriver:

Jeg var klar til at tage et par måneder mere som gravid, og var lykkelig hver dag jeg gik over tid.. gik 13 dage over tid og synes det var skønt, jeg turde bare ikke føde, fortrød og fortrød jeg var gravid for var så bange så bange. Havde HELDIGVIS verdens bedste jm (den første i hvert fald) og fik lov at gå blokade i ryggen inden veerne rigtig gik i gang, for den ville jeg have. Så nåede kun at have små veer 4 timer, og lå så yderligere 20 timer og ventede på der ville ske nogen og så endte det i AK. Men er virkelig virkelig glad for at jeg fik den i ryggen, selvom det endte med at få lagt den af 3 omgange, og så et blodplaster da jeg fik spinal hovedpine, så 4 gange skulle de stikke mig i ryggen av av, men sikker på det er vand ved siden af veer hehe..

Puha :/ det lyder ikke særlig behageligt :/ ville du turde få et barn mere så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

babymus77 skriver:

Jeg er også bange.... Smerterne er jeg nervøs for.. Men omvendt heller ikke lyst til epi, sådan som den gives, og frygt for ikke at ku mærke mine ben efter... Og så frygter jeg at briste voldsomt, og cup, og at bløde voldsomt.... Er også nervøs for kejsersnit;-)  Prøver at lade  være med at tænke over det..... Har jo født to gange før, for mange år siden.... Og ved jo det er glemt når bebs er ude!!!!!!  Men jo jeg er sku også nervøs.... Og også fordi det ikke er gået i gang af sig selv 

Præcis de samme ting er jeg bange for! men forestiller mig at man lidt forsvinder ind i sin egen verden når det sker? det håber jeg næsten hvordan klarer alle vi kvinder dog alle de fødsler!!??

Anmeld

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

samantha1986 skriver:

Jeg var vildt bange i lang tid op til. Jeg snakkede med jm som fortalte om en video hun synes vi skulle se. Skejbybaby. Den var så beroligende på mig så jeg slappede af med hensyn til fødslen. 

Da den så kom tog jeg det meget godt og lyttede til hvad de sagde til mig under fødslen. Og fik ros bagefter. Eneste der virkelig skræmte mig var presse veer. Troede ikke de gjorde så ondt og troede ikke det ville føles som om man virkelig sku på wc. Men da jeg fik min vejrtrækningen med så blev det bedre. 

Men er det med vejrtrækningen ikke svært? for har tænkt at jeg burde "øve" - men det vel også svært :/

Anmeld

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Leneur skriver:

Jeg var bange for selve smerten ved at skulle føde.
Jeg var bange for at noget skulle gå galt undervejs.
Jeg var bange for at skulle sprække alt for meget eller at skulle klippes undervejs og så blive syet forkert sammen
Ja det gør sgu ondt at føde, der findes ingen smerte der kan måles med det og jeg ville gerne have vidst at man med udvidelsesveerne godt kan blive så syg at man kaster op og kaster op, så havde ikke så mange kræfter til selve fødslen.
Der var heldigvis ikke noget der gik galt med min smukke prinsesse.
Jeg sprækkede desværre en anelse og blev syet sammen lidt forkert, så der gik næsten 2 mdr. inden jeg ikke kunne mærke til det længere.
Jeg sagde endda under fødslen at jeg ALDRIG nogen sinde skulle have flere børn men kan i dag sige at hvis jeg havde været yngre, så havde jeg været i fuld gang med at lave barn nr. 2... For på trods af smerten så er det også den mest vidunderlige, fantastiske og smukkeste oplevelse jeg nogensinde har været ude for og det dyrebareste jeg har været med til at skabe og det vidunder har jeg æren af at se på hver dag, så det ville jeg ikke have været foruden og jeg synes bare du skal glæde dig til selv at opleve det.

Er meget bange for alle tingene - som i alle beskriver! og kan slet ikke forestille mig hvordan det bliver og hvordan jeg skal forholde mig til situationen :/ men ja.. jeg må jo tage det som det kommer - det har i andre jo gjort? og tror du har ret i at det er fantastisk det må jeg huske at tænke på

Anmeld

25. juli 2012

babymus77

Frk P. skriver:

Præcis de samme ting er jeg bange for! men forestiller mig at man lidt forsvinder ind i sin egen verden når det sker? det håber jeg næsten hvordan klarer alle vi kvinder dog alle de fødsler!!??

Vi klarer det!!!! Kvinder er skabt til fødsler!!! Vi skal nok klare detHvis dog bare det snart ville gå i gang for os

Anmeld

25. juli 2012

Frøken J.

Frk P. skriver:

Det var et ret opløftende svar hvor mange timer tog din fødsel? jeg tror jeg frygter mest at få sådan en rigtig lang fødsel , for så skal man have smerterne meget længe :/

Veerne startede for alvor kl. 4, hun er født 10.31 Så det gik ret hurtigt - Jeg var faktisk fuldt udvidet kl. 8, men hun stod højt i bækkenet, så det tog noget tid!

Der ER jo mulighed for smertelindring, man behøver ikke spille helt, hvis man ikke kan holde det ud. Det er HELT okay. Men jeg ville bare IKKE have andet end noget der var naturligt, heller ikke epidural med mindre JM vurderede det var det bedste og mest sikre.. Heller ikke hvis fødslen havde varet længere Jeg tror det vigtigste er at arbejde MED og ikke MOD veerne, hvilket er svært, for man er jo vant til at smerte er noget man skal kæmpe mod. Men lige disse kan man ikke fjerne, så man er nødt til at prøve at acceptere dem

Anmeld

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

HeidiØ skriver:

Jeg kender det ikke, for jeg var af en eller anden sær grund ikke bange på nogle måder ..   Jeg gik igennem uden epidural og andre medicinske smertestillende.

Jeg husker ikke NU hvordan veerne føltes! Og ved du hva, når du har født, så er alle smerter fuldstændig glemt. Det er så vanvittigt, man når HELE følelsesregisteret igennem!

Ja, jeg er en af dem der siger GLÆD DIG! Noget bedre findes ikke, og du er i de tryggeste hænder. Jeg misunder dig Held og lykke med forestående fødsel!

Hold da op jeg håber jeg får samme oplevelse som dig!! håber at jeg vil sige det samme bagefter som dig og håber det snart går igang, så jeg kan glemme alle de skræmmende tanker og komme på den anden side

Anmeld

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

babymus77 skriver:

Vi klarer det!!!! Kvinder er skabt til fødsler!!! Vi skal nok klare detHvis dog bare det snart ville gå i gang for os

Ja, ventetiden hjælper ikke ligefrem på ens tanker jeg når hvert fald at tænke alt for meget over hvad der kan ske, og hvornår og hvordan osv.. håber det sker meget snart! for os begge

Anmeld

25. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Frøken J. skriver:

Veerne startede for alvor kl. 4, hun er født 10.31 Så det gik ret hurtigt - Jeg var faktisk fuldt udvidet kl. 8, men hun stod højt i bækkenet, så det tog noget tid!

Der ER jo mulighed for smertelindring, man behøver ikke spille helt, hvis man ikke kan holde det ud. Det er HELT okay. Men jeg ville bare IKKE have andet end noget der var naturligt, heller ikke epidural med mindre JM vurderede det var det bedste og mest sikre.. Heller ikke hvis fødslen havde varet længere Jeg tror det vigtigste er at arbejde MED og ikke MOD veerne, hvilket er svært, for man er jo vant til at smerte er noget man skal kæmpe mod. Men lige disse kan man ikke fjerne, så man er nødt til at prøve at acceptere dem

Jeg vil ligesom dig, også helst undgå smertestillende måske derfor jeg frygter det lidt, for om jeg kan undvære? ikke at jeg vil spille helt, men jeg bryder mig virkelig ikke om tanken om den der epi - føj Men ja, må lytte til jordemoren og se hvad hun vurderer og siger..

dejligt du havde så hurtig en fødsel - det håber jeg også jeg får !! min tanke er alt under 8 timer, så vil jeg være glad

Anmeld

25. juli 2012

babymus77

Frk P. skriver:

Ja, ventetiden hjælper ikke ligefrem på ens tanker jeg når hvert fald at tænke alt for meget over hvad der kan ske, og hvornår og hvordan osv.. håber det sker meget snart! for os begge

Ja gør jeg også søde.... Jeg var så dum at læse fødselsberetninger hele formiddagen  Hvilket jo ikke fik det til at blive bedre.... Er dog der, at jeg bare vil have ham ud i mine arme, og have det overstået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.