skrukkrukken skriver:
Jeg kender udmærket problemet da det er noget jeg selv har skulle kæmpe meget med, og den der med at "du skal bare tro på dig selv" og "det hele ligger i udstrålingen" er faneme pissesvært at føre ud i livet hvis man ikke lige har selvtilliden i orden.
Mit vendepunkt kom da jeg begyndte at arbejde i en plussize tøjbutik hvorigennem jeg mødte andre piger/kvinder i en stor størrelse, og jeg lærte at klæde mig på en måde der på den ene side skjulte hvad jeg havde det dårligt med, fremhævede hvad jeg var glad for, og på den anden side var noget tøj jeg reelt syntes var fedt og ikke bare hvad der lige var i min størrelse. Det var en helt ny verden for mig at skulle vænne mig til at jeg godt selv kunne vælge en stil. Jeg var vant til at nøjes med hvad der var i min kæmpestørrelse. Jeg begyndte også at læse blogs om andre plus-kvinder, der både var inspirerende og sjove, underfundige og behandlede problemer jeg selv kendte - og vigtigst: ikke bare handlede om at jeg burde tabe mig for at få mig et godt liv.
Det jeg egentlig bare vil sige er: jeg fandt mig den dejligste mand - og der var også tilbud før ham, men dengang stolede jeg ikke på at de ville mig noget seriøst, for hvordan kunne man elske et fedtbjerg? Jeg falder stadig ned i en grøft af midlertidigt selvhad, men jeg har fundet troen på at jeg sq også er sexet og dejlig. Mit råd til dig ville være at udforske nettet for de plussizeblogs der er derude, og, hvis det har interesse, brug noget tid på at få en masse vejledning når du køber tøj, således at du kommer hjem med noget der fremhæver det lækre ved dig. Du skal føle dig stolt over dig selv, for det smitter altså bare af på dit humør og din udstråling!
En rodet og lang besked, men håber du kunne bruge det - og jeg kender masser af blogs hvis du er interesseret. Det behøver ikke være for at følge med i modedelen, men fordi det kan være sundt at vænne sig til at se en masse store kvindekroppe da det gør det lettere at elske sin egen.
Kæmpe
til dig
Åhhh kan du ikke lige komme på en shoppetur med mig!
Jeg kan bare IKKE finde tøj der sidder ordenligt! Jeg har for lange arme og ben, for store og brede fødder, for små bryster i forhold til min størrelse ellers og ja - jeg er bare skruet forkert sammen
Jeg bruger str 50-52 men det der er i de størrelser er sgu lavet til nogle på 165 cm og ikke 186 cm som mig.
Jeg må på et kursus eller have hjælp på anden vis tror jeg, for jeg er SÅ lost.
Jeg har også for store håndled og fingre til kunne købe smykker....