Nogen med forstand på gældssanering? (eller erfaring med)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Mortil2tiloktober skriver:

Jeg har ikke egen erfaring selv men jeg har en tæt på som lige har fået det . Og har derfor fulgt meget med i det Du er velkommen til at stille spørgsmål , jeg svare gerne på alt det Jeg ved ellers kan jeg evt spøger vedkommende om det som jeg kender der har fået det .

Tak 

Hvor gammel er vedkommende og ved du hvor stor gælden var?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2012

Troldemommi

Min første tanke er, hvis alle der har et tab når de sælger deres bolig skulle have gældssanering i disse tider, så ville staten da vist hurtig gå bankerot :-)

Monica

Håber du finder en ordning

Anmeld

24. juli 2012

MorDk

Vil også lige sige at 385.000 kr ikke er særlig meget i gæld ....

Anmeld

24. juli 2012

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

Tak 

Hvor gammel er vedkommende og ved du hvor stor gælden var?

Personen var 44 da den søgte 45 da det gik igennem .
Og det var en gæld på over en mil .

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Vil også lige sige at 385.000 kr ikke er særlig meget i gæld ....

Det er det da når jeg er alene om at betale af, når jeg er alenemor, når jeg kommer til at betale over 200.000 bare i renter og når jeg først er gældsfri om 10 år

Dvs. jeg er i starten af 40'erne før jeg kan tage en uddannelse... 

Det er ikke mange penge hvis man har et godt lønnet job (hvilket jeg kun har det næste halve år) eller hvis man er 2 om gælden.

Anmeld

24. juli 2012

mortilnoahogmelina

Mit råd vil klart være at du skal kontakte en advokat , en advokat med forstand så gældsernæring , den advokat vil så kigge dine ting igennem Og give dig et indblik i hvor vidt det er muligt og få det eller ej , og på den måde står du bedst stillede .

Anmeld

24. juli 2012

SHERO

Anonym skriver:

Ok... kiggede de slet ikke på om han kunne leve for de penge han havde ved siden af gælden?

Hvad har han så gjort nu?

Ikke så vidt jeg ved... Han har været i fogderetten flere gange og fået en meget meget lille (næsten symbolsk) afdrags ordning, og dem han skylder til staten går jeg ud fra bare bliver tilbageholdt, eller det gør de vist ikke så længe han er studerende for hans årsløn er for lille til at tilbageholde noget... Så han afdrager ikke rigtig, men har fået rente stop på det meste..

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Mortil2tiloktober skriver:

Personen var 44 da den søgte 45 da det gik igennem .
Og det var en gæld på over en mil .

Ok. Ved du hvad de kiggede på for at godkende det? Udover gældens størrelse?

Kiggede de på vedkommendes rådigsbeløb (hvad han/hun havde at leve for) og kiggede de på løbetiden?

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

Min første tanke er, hvis alle der har et tab når de sælger deres bolig skulle have gældssanering i disse tider, så ville staten da vist hurtig gå bankerot :-)

Monica

Håber du finder en ordning

Det har du sikkert ret i, men det kan jeg i min situation jo ikke bruge til så meget 

Jeg har ikke selv valgt denne skilsmisse og jeg kunne ikke sidde i huset alene

Anmeld

24. juli 2012

Lusi

Anonym skriver:

Jeg vælger at være anonym - nogen kan måske regne ud hvem jeg er, men ønsker ikke lige at folk udefra skal læse dette, så lad venligst være med at afsløre mig

Jeg står med en meget stor og uoverskuelig gæld på 385.000 kr - det er IKKE forbrugsgæld men gæld fra skilsmisse og hustab.

Jeg er alenemor og har godt nok fast job, men det er ikke et job jeg kan fortsætte i ret længe endnu, og så skal jeg enten studere eller søge job/på dagpenge. Jeg overvejer derfor at søge gældssanering. Jeg vil meget gerne have en uddannelse men den eneste måde jeg kan få råd til at læse videre på, er ved at optage SU-lån oveni - har virkelig ikke lyst til at få større gæld 

Jeg ville lige høre om der er nogen der har forstand på eller erfaring med at søge gældssanering... Er det helt umuligt eller gik din ansøgning igennem?

Og hvordan foregik det evt. ?

Tak 

Du SKAL have job. Fast stilling. Så hvis du er på su, dur det ikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.