Hmm.. Kan da godt se, at det ikke ser alt for rosenrødt ud.. Men :
Jeg er enlig mor, studerende og har en samlet gæld på cirka 900.000
Jeg bor på en gård (til leje), vi har 240 kvm, så ingen pladsmangel her. Min husleje er 7500. Jeg har bil for at kunne komme frem og tilbage - og skal også lige have et togkort for at komme til min uddannelse.
Og når alt er betalt (inkl afdrag på min gæld), jamen så har vi da omkring de 3000 kr om måneden til forbrug. Uden børneydelse, ordinært og ekstraordinært børnetilskud på ca 6800 i kvartalet. Dem bruger vi så på tøj til lillepigen, service af bil og ferie.
Og det løber rundt. Nogle måneder er der endda penge i overskud - og så skal der da hygges med et Happy Meal
Men ja, det er da en kæmpe stor lussing at få - jeg er selv 33 og når vel dårligt at betale min gæld af, før jeg stiller træskoene.. Men sådan er det bare. Det er hårdt - men man kommer igennem det
Jeg pløjer tilbudsaviser igennem og finder masser af billige ting. Laver mad til flere dage af gangen osv.
Jeg får på su udbetalt 13600 cirka, det er inkl su-lån og forhøjet su-lån. Jeg tænker såmænd ikke, at det er skidt at optage et su-lån, for uden den mulighed, havde jeg ikke haft råd til at studere.
Jeg har også overvejet en gældssanering - men kender en, der havde nogenlunde samme gæld som mig nu, der fik afslag på den baggrund, at hun jo sagtens kunne afdrage måske et par tusinde om måneden..
Så ja, det er ind imellem mega hårdt - men alt kan overvindes - også selvom det hele ser sort ud nu og her
Kæmpe kram - og prøv da bare at søge, hvis du får nej, er det jo bare sådan det er