Jeg reagerede som blondinen da jeg fik kønnet afvide på mit sidste barn. For det var ikke bare et barn,det var min sidste chance for at blive mor til en datter,til at opleve alt det feminine,til at blive mormor ect. Da vores søn kom til verden var jeg så lykkelig ,for han var fuldstændig perfekt og et mere vidunderligt barn kan man ikke få!
Min veninde og hendes mand (tyrkere) havde et ønske om en søn da de kun havde døtre. Mandens ønske om en søn var stort og da den 3 scanning viste en datter blev han lige så skuffet som blondinen,han viste det dog ikke med tårer,men alene det med at købe en traktor eller en sej jakke var ikke noget han ville købe til sin datter. Jeg forstod ham,og for at han fik stillet sit behov fik da grønt lys til at købe en traktor til vores søn som gik i vuggestue med en af hans døtre 
Man løber en riciko og det er hvad livet indebære. At blive skuffet og ked af det er naturlige reaktioner over kønnet som syghusvæsnet og diverse scanningsjordemødre er kendt med.
Et program som dette er en øjnåbner for mange,både fordi at det viser den naturlige reaktion som folk har svært ved at tro findes,og dels fordi der sidder kvinder og mænd der har tænkt det samme som ser at de er fuldstændig normale. Det kan være en lettelse for at andre der ikke har turde at dele deres erfarring i frygt for at blive stemplet at de ser at det er helt okay at reagere ,tænke og føle sådan.
Et barn er en dejlig pakke man aldrig ved hvad indeholder. Tænk at få en datter som foreksempel følte hun var en dreng og derved endte som betonlebbe med mekaniske evner i bilverdenen. Eller man fik sin længeventede søn som var en feminin bøsse der blev balletdanser?
Det er ikke til at vide. Nogle gange skal man passe på mht hvad man ønsker sig. Jeg vil til evig tid være taknemlig over de sønner vi har fået,men jeg vil også til evig tid være ked af de oplevelser jeg aldrig får. Processen om at give slip på en drøm kan være langvarrig,men heldigvis har jeg en veninde som snart skal føde en datter og jeg har fået grønt lys til at stille mit tøse behov fra glitter til laksko akkorat som min venindes mand fik stillet sit ved at købe en traktor til vores søn 
Anmeld