Giv os nu en datter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2012

Laulund87

Mor til Ella skriver:

Kan heller ikke se sammenligningen..... 

Men igen kan man da sagtens sætte sig ind i barnløses tanker under sådan et program

Ja og jeg er heller ikke barnløs så man bliver sikkert mere harm når man ingen børn har overhovedet. Sådan over all mener jeg nok bare at det er ok at have drømme og blive skuffet selvom man HAR børn i forvejen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2012

Mor til Ella

Laulund87 skriver:

Ja og jeg er heller ikke barnløs så man bliver sikkert mere harm når man ingen børn har overhovedet. Sådan over all mener jeg nok bare at det er ok at have drømme og blive skuffet selvom man HAR børn i forvejen

Nemlig og er helt enig med dig

Anmeld

17. juli 2012

Laulund87

Mor til Ella skriver:

Nemlig og er helt enig med dig

Anmeld

17. juli 2012

wamse

Laulund87 skriver:

Nemlig! Jeg ser altså ingen svigt overfor de børn hun har i forvejen

Desuden synes jeg slet ikke man kan sammenligne med de barnløse, det er da en urimelig sammenligning. Jo verden ville være perfekt hvis alle fik de børn de ville have, men sådan er det jo bare ikke og det gør ikke deres ønsker mindre værd fordi de har børn i forvejen.

Anmeld

17. juli 2012

BigHope13

Puha det var sku hårdt at se sad og blev dybt forarget og gal og pisse ked af det. Her sidder man som ung kvinde der ikke kan finde ud af at blive gravid og så er der sådan nogle tossede kvinder som ikke ønsker deres børn hvis de er hankøn. Føj hvor sku de skamme sig. De burde ikke havde sat så mange børn i verden.
de skulle prøve ikke at kunne blive gravid og kæmpe for det som de har så så de nok anderledes på det.

Bare de er sunde og raske så er alle børn velkommen her om de så er tvekønnede, lesbiske bøsser tykke eller tynde

Anmeld

17. juli 2012

nielsen80

Laulund87 skriver:

Synes bestemt det er i orden at have drømme og ønsker, og kan godt følge tankegangen om, at man ikke kan sammenligne.
Dog vil jeg sige, at det i situationer som dem man så i udsendelsen måske kan være meget sundt med et andet syn på tingene....et syn som siger "måske du skulle prøve at være tilfreds med det du har, i stedet for konstant at ønske det du ikke har", og sammenligningen til barnløshed i den forbindelse, synes jeg er ok.
Jeg har aldrig prøvet at være arbejdsløs, og når jeg er træt af mit arbejde, så tænker jeg da "skal jo egentlig være glad for at jeg har et"..selvom min situation ikke kan direkte sammenlignes med en arbejdsløs eller uarbejdsdygtigt kan det jo egentlig være meget fint at bruge dem til at se, at man måske skulle være glad for det man har!

Håber det gav mening.....

Anmeld

17. juli 2012

KakaoDrik

Jeg reagerede som blondinen da jeg fik kønnet afvide på mit sidste barn. For det var ikke bare et barn,det var min sidste chance for at blive mor til en datter,til at opleve alt det feminine,til at blive mormor ect. Da vores søn kom til verden var jeg så lykkelig ,for han var fuldstændig perfekt og et mere vidunderligt barn kan man ikke få!  Min veninde og hendes mand (tyrkere) havde et ønske om en søn da de kun havde døtre. Mandens ønske om en søn var stort og da den 3 scanning viste en datter blev han lige så skuffet som blondinen,han viste det dog ikke med tårer,men alene det med at købe en traktor eller en sej jakke var ikke noget han ville købe til sin datter. Jeg forstod ham,og for at han fik stillet sit behov fik da grønt lys til at købe en traktor til vores søn som gik i vuggestue med en af hans døtre

Man løber en riciko og det er hvad livet indebære. At blive skuffet og ked af det er naturlige reaktioner over kønnet som syghusvæsnet og diverse scanningsjordemødre er kendt med.

Et program som dette er en øjnåbner for mange,både fordi at det viser den naturlige reaktion som folk har svært ved at tro findes,og dels fordi der sidder kvinder og mænd der har tænkt det samme som ser at de er fuldstændig normale. Det kan være en lettelse for at andre der ikke har turde at dele deres erfarring i frygt for at blive stemplet at de ser at det er helt okay at reagere ,tænke og føle sådan.

Et barn er en dejlig pakke man aldrig ved hvad indeholder. Tænk at få en datter som foreksempel følte hun var en dreng og derved endte som betonlebbe med mekaniske evner i bilverdenen. Eller man fik sin længeventede søn som var en feminin bøsse der blev balletdanser?

Det er ikke til at vide. Nogle gange skal man passe på mht hvad man ønsker sig. Jeg vil til evig tid være taknemlig over de sønner vi har fået,men jeg vil også til evig tid være ked af de oplevelser jeg aldrig får. Processen om at give slip på en drøm kan være langvarrig,men heldigvis har jeg en veninde som snart skal føde en datter og jeg har fået grønt lys til at stille mit tøse behov fra glitter til laksko akkorat som min venindes mand fik stillet sit ved at købe en traktor til vores søn 

Anmeld

17. juli 2012

Laulund87

nielsen80 skriver:

Synes bestemt det er i orden at have drømme og ønsker, og kan godt følge tankegangen om, at man ikke kan sammenligne.
Dog vil jeg sige, at det i situationer som dem man så i udsendelsen måske kan være meget sundt med et andet syn på tingene....et syn som siger "måske du skulle prøve at være tilfreds med det du har, i stedet for konstant at ønske det du ikke har", og sammenligningen til barnløshed i den forbindelse, synes jeg er ok.
Jeg har aldrig prøvet at være arbejdsløs, og når jeg er træt af mit arbejde, så tænker jeg da "skal jo egentlig være glad for at jeg har et"..selvom min situation ikke kan direkte sammenlignes med en arbejdsløs eller uarbejdsdygtigt kan det jo egentlig være meget fint at bruge dem til at se, at man måske skulle være glad for det man har!

Håber det gav mening.....

Det giver mening ja og jeg kan se det fra begge sider

Anmeld

17. juli 2012

1990h

MorDk skriver:

Det må ikke være sjovt.... så tæt på og alligevel så langt fra...

ja hende fik jeg nu lidt ondt af..
nu hvor de havde taget den lange dyre tur til det der pgu eller hvad det hed..og ægget er fint osv og der så alligevel ikke kom en baby..

Anmeld

17. juli 2012

celkt

jeg gider ikke læse alle indlæggene igennem, - så gentager helt sikkert nogen.

Men jeg syntes det var forfærdeligt. Tænkt at udsætte sig selv og sin familie for den følelsesmæssige rutchjebanetur med hormoner og alt muligt, - bare fordi man ikke er tilfred med hvad Vorherre giver os. Sådan noget æv!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.