modesty skriver:
Nu har jeg ikke set programmet. Men efter at have været igennem en længere IVF behandling for at få min vidunderlige søn, gør det mig sgu lidt harm at folk ikke kan værdsætte og være lykkelige og taknemmelige for dét de har. Jeg kan godt sætte mig ind i tanken at ønske sig en pige. Da jeg blev gravid, havde jeg det sådan at jeg ville være lykkelig hvis barnet bare var sundt og raskt. Men jeg vidste også at hvis jeg SKULLE vælge et køn, så ville jeg vælge en pige. Var en anelse skuffet i en halv time da jeg fik at vide at det var en dreng. Og så forvandlede skuffelsen sig til forventningens glæde. Og nu hvor jeg har min dreng, ville jeg naturligvis ALDRIG bytte ham for noget som helst. 
Jeg kan godt forstå at personer som prøver og prøver på at blive gravide kan blive sure/harme over at nogle kan være så selviske at de brændende ønsker sig en pige og bliver kede af det når de gang på gang får at vide de venter sig en dreng...
Men man skal jo huske at de ikke har de følelser for at såre dem der skal i behandling for at få børn, de har været så heldige at de ikke har haft nogle problemer med at få børn helt naturligt og derfor kan de, ligesom dem der har været i behandling, ikke sætte sig ind i deres situation overhovedet.
Jeg kan godt forstå at det er hårdt for nogle at man ikke bare kan være glad for det man får, men hvis man som de her kvinder, brændende altid har ønsket sig en pige hele deres liv og bliver ved og ved med at producere drengebørn, så kan jeg virkelig godt forstå at de sidder tilbage med en følelse af afmagt og at de ikke fungerer ordenligt... Det er hårdt at man ønsker en pige og man får en dreng, men at blive ved med at få drenge når det man virkelig håbede på, var en lille pige man kunne have sine prinsessedrømme med, som man kunne flette hår, som man kunne lære om alle de ting man selv har erfaret igennem ens liv som kvinde, det må virkelig give en følelse af "Så går min arv ikke videre" for mændendes gener går jo videre, hvorfor skal mine ikke?
Gav det noegn som helst mening? 
Ligemeget hvad, så forstår jeg helt klart at man kan blive en smule harm når man selv går igennem mange forsøg på at blive gravid, men mennesker er jo ikke ens og nogle er så heldige at de kan få børn helt naturligt, det gør dem ikke til dårlige mennesker at de så brændende ønsker sig noget de desværre ikke kan få... På en måde er det "lidt" det samme, bare en anden form 
Anmeld