Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
øv, det fik jeg da ikke set
bliver det genudsendt mon?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
maryjane skriver: øv, det fik jeg da ikke set bliver det genudsendt mon?
Det gør det nok... men ved bare ikke hvornår
-men som jeg nævnte tidligere... så går du/I ikke glip af noget vildt!
MorDk skriver: Det gør det nok... men ved bare ikke hvornår -men som jeg nævnte tidligere... så går du/I ikke glip af noget vildt!
ok
Jeg kan til dels sætte mig ind i deres tankegang, men kun som et par minutters personlig "skuffelse" over at kønsscanningen viste vi skulle have en dreng i sin tid, da jeg af ren naturlighed ønskede jeg fik en pige (drømmen om at se sig selv afspejlet i en babypige) MEN det at få det italesat straks efter på p-pladsen foran jordemodercenteret og et varmt langt knus af min mand og et efterfølgende "Det kan jeg godt forstå" fra min mand, så var det overstået inden vi nåede ud af baggården og jeg var mere end ellevild med at jeg overhovedet skulle være mor og har aldrig haft tanken, gid han var en pige! Så en livslang besættelse/tankegang om at bare skulle have en pige forstår jeg ikke.
Og taget i betragtning af så meget, så er det faktisk et luksusproblem i og med hvor mange der dagligt kæmper med overhovedet at FÅ børn.
MorDk skriver: Ja men hun HAR mange børn fordi hun ønsker sig en pige...
Ja men hun HAR mange børn fordi hun ønsker sig en pige...
Måske, men det er jo ikke fordi hun ikke elsker sine drenge
Hun havde et ønske om en datter,det ønske blev ikke opfyldt, og hun bliver skuffet, men samler sig
Jeg siger ikke at det er iorden, og ville aldrig selv kunne blive skuffet, men folk er jo forskellige
Personligt synes jeg da tanken om at man betaler sig fra IKKE at få en dreng er mere grim.....
Mor til Ella skriver: Måske, men det er jo ikke fordi hun ikke elsker sine drenge Hun havde et ønske om en datter,det ønske blev ikke opfyldt, og hun bliver skuffet, men samler sig Jeg siger ikke at det er iorden, og ville aldrig selv kunne blive skuffet, men folk er jo forskellige Personligt synes jeg da tanken om at man betaler sig fra IKKE at få en dreng er mere grim.....
Enig! Jeg er enig med dig! Man har ret til at blive skuffet og jeg kan godt sætte mgi ind i det. MEN det er bare hele programmet og scenariet jeg ikke kan have... Men i bund og grund er vi enige...
Laulund87 skriver: Nemlig! Jeg ser altså ingen svigt overfor de børn hun har i forvejen Desuden synes jeg slet ikke man kan sammenligne med de barnløse, det er da en urimelig sammenligning. Jo verden ville være perfekt hvis alle fik de børn de ville have, men sådan er det jo bare ikke og det gør ikke deres ønsker mindre værd fordi de har børn i forvejen.
Nemlig! Jeg ser altså ingen svigt overfor de børn hun har i forvejen
Desuden synes jeg slet ikke man kan sammenligne med de barnløse, det er da en urimelig sammenligning. Jo verden ville være perfekt hvis alle fik de børn de ville have, men sådan er det jo bare ikke og det gør ikke deres ønsker mindre værd fordi de har børn i forvejen.
Kan heller ikke se sammenligningen.....
Men igen kan man da sagtens sætte sig ind i barnløses tanker under sådan et program
MorDk skriver: Enig! Jeg er enig med dig! Man har ret til at blive skuffet og jeg kan godt sætte mgi ind i det. MEN det er bare hele programmet og scenariet jeg ikke kan have... Men i bund og grund er vi enige...
Det er også en forkert tankegang
Men godt vi ikke er helt uenige
fy for den hvor blir jeg bare stødt af sådan nogle kvinder....
jeg har faktisk ondt af dem. Tænk at man ikke er i stand til at være tilfreds med at man har raske og dejlige drenge "kun"....
Jeg er fuldstændig ovenud lykkelig over at jeg har nr 2 dreng liggende inde i maven! Ville ikke bytte for alverdens piger
jeg kommer jo til at have det som blommen i et æg med hele 3 hankøn i huset som elsker mig
desunden skal pigerne da nok komme når mine drenge begynder at slæbe svigerdøtre med hjem
Jeg kan(måske) godt forstå at nogle mennesker kan ønske sig noget inderligt, men at det nærmest blir en besættelse som styrer deres liv fuldstændig synes jeg er aaaaalt for meget!
Mor til Ella skriver: Det er også en forkert tankegang Men godt vi ikke er helt uenige
Smiler... ja ....
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128