Dommen faldet i Tobias-Sagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2012

bobbles

jeg har skrevet andet.. For det første synes jeg det er alt for lavt! for dem begge to. For det andet har jeg lige læst at mona vil anke sagen fordi hun har fået 4 år. Hun har sagt: jeg har ikke mishandlet ham, kun set på!! KUN SET PÅ!!!  Det er fandeme da ligeså slemt ikke at handle når man ser ens søn blive mishandlet! I fortjener straffen, ville bare ønske at den havde været MEGET HØJERE!!

MIT  GRÆDER FOR LILLE TOBIAS.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2012

Ansemusen

JanetBJ skriver:

ALT FOR LAV! og så overvejer hende mona om hun skal anke dommen, fordi hun synes det er for meget. PJAT! tag din straf kvinde. Hader sådan noget!

"hun mener ikke at hun var med til at mishandle Tobias."

Bare det at hun bare stod og så til, er fanme næsten det samme som mishandling. ARGGGH! jeg raser over den slags mennesker! FØJ!

De burde ikke engang i fængsel, og kunne sidde og hygge sig med Tv og andre indsatte! NÆ, de skulle sættes i en celle uden nogen form for underholdning og få tæsk hver dag af de andre indsatte!

På en eller anden måde, er det Mona har gjort langt værre end Renés handlinger (kan simpelthen ikke få mig selv til at omtale ham som Tobias' stedfar - det fortjener han på ingen måde!!!). Hun var hans mor og hun burde have villet gå i døden for ham! Og at hun kan være SÅ kold, at hun bare falder i søvn ved siden af sin døende søn til en tegnefilm, det er jo fuldstændigt uforståeligt for alle andre mennesker! Jeg begriber ikke, at hun er vurderet som værende inden for normalområdet af intelligens og så har handlet (eller rettere, IKKE handlet) som hun har gjort! Hvordan er det muligt, som menneske og som mor at være så ligeglad med sit eget barn? Hvordan kan man være fattet og ikke græde, når man bliver anholdt og afhørt efter sin søns død?!
Der er så meget i denne sag, som jeg ikke begriber!
Hvordan kan 6 alvorlige anmeldelser blive overhørt?! Hvordan kan sundhedsplejerskerne undgå at se et fysisk og psykisk mishandlet barn og ikke alarmere myndighederne omgående? Hvordan kan familie og venner se stiltiende til de ting, som foregår? Og hvordan kan retssamfundet være SÅ råddent?

Jeg er RASENDE!!!!!!!!!!

Anmeld

13. juli 2012

Anonym

Ansemusen skriver:

Puh ha, det ville jeg godt nok ikke kunne håndtere! Altså at skulle omgås sådan et grimt menneske  Det må være meget meget hårdt! Men det glæder mig, at selv en professionel medarbejder i et fængsel, vælger at bruge ordet "desværre" i denne sammenhæng, for det er nok sådan vi alle tænker i lige netop denne sag!

Det er bestemt heller ikke altid lige nemt... Og især ikke efter der er kommet børn!!! Men man klare det alligevel, og ja hvor mærkeligt det end lyder, så er de fleste faktisk rigtige mennesker... Også dem der har lavet noget rigtig grimt, kan faktisk godt være flinke!!! Og ja så bruger vi enormt meget humor, og tror det gør hverdagen lidt lettere...

Tro mig der er MANGE der ikke har fået straf nok, og synes i de tilfælde, at stening ville være på sin plads!!!

Anmeld

13. juli 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

Det er bestemt heller ikke altid lige nemt... Og især ikke efter der er kommet børn!!! Men man klare det alligevel, og ja hvor mærkeligt det end lyder, så er de fleste faktisk rigtige mennesker... Også dem der har lavet noget rigtig grimt, kan faktisk godt være flinke!!! Og ja så bruger vi enormt meget humor, og tror det gør hverdagen lidt lettere...

Tro mig der er MANGE der ikke har fået straf nok, og synes i de tilfælde, at stening ville være på sin plads!!!

Er der børn i fængslet? Eller hvad mener du?

Anmeld

13. juli 2012

MorDk

Ansemusen skriver:

På en eller anden måde, er det Mona har gjort langt værre end Renés handlinger (kan simpelthen ikke få mig selv til at omtale ham som Tobias' stedfar - det fortjener han på ingen måde!!!). Hun var hans mor og hun burde have villet gå i døden for ham! Og at hun kan være SÅ kold, at hun bare falder i søvn ved siden af sin døende søn til en tegnefilm, det er jo fuldstændigt uforståeligt for alle andre mennesker! Jeg begriber ikke, at hun er vurderet som værende inden for normalområdet af intelligens og så har handlet (eller rettere, IKKE handlet) som hun har gjort! Hvordan er det muligt, som menneske og som mor at være så ligeglad med sit eget barn? Hvordan kan man være fattet og ikke græde, når man bliver anholdt og afhørt efter sin søns død?!
Der er så meget i denne sag, som jeg ikke begriber!
Hvordan kan 6 alvorlige anmeldelser blive overhørt?! Hvordan kan sundhedsplejerskerne undgå at se et fysisk og psykisk mishandlet barn og ikke alarmere myndighederne omgående? Hvordan kan familie og venner se stiltiende til de ting, som foregår? Og hvordan kan retssamfundet være SÅ råddent?

Jeg er RASENDE!!!!!!!!!!

JA JEG HAR DE SAMME FØLSELSER!!!!

Anmeld

13. juli 2012

Moar2011

AltFor lidt !! De har mishandlet banket osv osv et uskyldigt lille barn der ikk ku andet end at tag i mod og leve i et helved!! Strakkels dreng

Anmeld

13. juli 2012

Muffinmus

Danmark er et dejligt land at bo i, men lige hvad straffesager angår er de simpelthen for bagud.

Svindel for et par millioner kan give 7 år,mens børnemord giver 8???

Jamen lad os alle fejre at rettergangen i Danmark decideret håner volds og døds ofre og fejrer de virkelige skurke der lige nupper en million her eller der...god logik i det.

Begge personer i denne her sag skule have 16 år, så kan de komme ud efter 10 år og selv ikke det retfærdiggør et mord på et barn så kynisk som dette.

Har ikke andet end hån til overs for det danske retssytem, sammen med de fleste andre danskere der altid synes den slags sager falder helt forkert ud. 

Mon ikke det er på tide at dommene rent faktisk bliver retfærdige i stedet for hånlige??Det er jo som at sparke til folk der ligger ned allerede, men hvad pokker gørt det når man i dagens Danmark bare siger "Ja, det var jo en tragisk sag, men nu er bøllerne låst inde et par og og så nu skal vi hjem og have middagsmad, tak for i dag"

Anmeld

13. juli 2012

Loa

dorthemus skriver:

Det tror jeg sker...der er en helt klar hakkeorden i et fængsel, og dem der forgriber sig på børn rangerer absolut lavest i et fængsel og så er det ligemeget om alle de andre også er drabsmænd.

Håber ikke han beder om at komme i isolation for så kan han ikke røres.

Og det ved de desværre, så de "tør" jo aldrig sætte den slags i alm fængsler, for så ved de hvad der sker....
Han kommer til at sidde sammen med lundin, og andre i lign forbrydelser.

Ærgeligt da jeg i sådanne tilfælde går ind for selvtægt....

Anmeld

13. juli 2012

heaven

uha nej, ikke straf nok - det findes ikke i sådan et tilfælde, hvis du spørger mig!!!

Mine bud på en straf, et mere realistisk end det andet.

1: SKYD DEM BEGGE OFFENTLIGT ( det er ikke realistisk, nej - og øv)

2: De placeres i hver deres celle, der er ingen radio,tv, pc - ingen ting, ikke engang en seng eller dyne eller noget. For personalets skyld, må der så gerne være et toilet, så personalet ikke skal døje med stank fra, og tømning af, en spand i hjørnet. Kl 8-13 og 18 åbnes en lille lem i døren - øjenkontakt er selvfølgelig umuligt - hvorefter der så placeres 1 skive franskbrød og et glas vand... og nix videre!!! ingen menneskelig kontakt overhovedet... og sådan kunne det så være til den dag de begge dør, så kan de transporteres til et forbrændingsanlæg og brænde helt op!!!!

bud nr 1 synes jeg ville være for nemt, de skal have lov at mærke vores had - det er for nemt bare at dø.... Straffen ville de mærke ved straf 2, men jeg er ikke engang sikker på at vi burde bruge skattepenge på at have dem opstaldet og give dem franskbrød!!!

Ovenstående er selvfølgelig tankespind, men hvor jeg dog bare ikke KAN forstå at vi i Danmark straffer økonomisk kriminalitet hårdere.....  det er sgu flovt!!!

Jannie

Anmeld

13. juli 2012

dorthemus

Ansemusen skriver:

Er der børn i fængslet? Eller hvad mener du?

Hun mener nok efter hun selv har fået børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.