Dommen faldet i Tobias-Sagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2012

1990h

Milla-Victoria's mor skriver:

Så er dommen faldet, i Tobias sagen....

4 år til moderen
Og 8 år til stedfaren.

Hvad mener i? Er det nok?

http://ekstrabladet.dk/112/article1791363.ece

aaaaaaalt for lav

det danske retsystem er til at lukke op og skide i..

tænk på hvad skade de har forvoldt ham..

tænk på dommen som forældre parret i bornholm fik for sexuelt misbrug..8 har var det vidst nok..som er velfortjent..
men der var heldigvis ingen døde.

her der mishandler de en lille dreng til han til sidst dør af skaderne..bom bom 8 og 4 år..amen jesus christ..

nogle gange burde vi sku gøre brug af amerikas retssystem..så havde de aldrig set dagens lys igen..heller ej solen!!

kan blive så gal..de burde sidde her i 15 år mindst og derefter smides i columbisk fængsel og rødne op!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2012

1990h

1990h skriver:

aaaaaaalt for lav

det danske retsystem er til at lukke op og skide i..

tænk på hvad skade de har forvoldt ham..

tænk på dommen som forældre parret i bornholm fik for sexuelt misbrug..8 har var det vidst nok..som er velfortjent..
men der var heldigvis ingen døde.

her der mishandler de en lille dreng til han til sidst dør af skaderne..bom bom 8 og 4 år..amen jesus christ..

nogle gange burde vi sku gøre brug af amerikas retssystem..så havde de aldrig set dagens lys igen..heller ej solen!!

kan blive så gal..de burde sidde her i 15 år mindst og derefter smides i columbisk fængsel og rødne op!

Moderens straf burde også være meeget højere end fire år..det hendes biologiske søn..

i mine øjne er man en ligeså stor gerningsmand som hvis man ser på og tillader den slags..
hun sætter sig selv foran sin søn..grotesk..

hvis hun har været bange for hvad han kunne gøre mod hende da de var i lejligheden kan man måske forstå hende en minimal smule..

men hun havde en lille bitte bitte chance for at redde SIN søn da han forlader lejligheden..nejnej..i stedet lægger man sig da ned og ser løvernes konge!!

Anmeld

13. juli 2012

Troldemommi

8 og 4 års fængsel nej det er alt alt for lidt, men jeg tror faktisk de to har et meget hårdt liv i vente både indenfor fængslets mure men også når de kommer ud igen.

Man glemmer ikke at en mand og kvinde har slået et lille barn ihjel, og der hvor de kommer fra må folk vide hvem disse bødler er.

Monica

Anmeld

13. juli 2012

Helloo

Skammer mig lidt over det "dårlige" system hvor man ikke kan få højere straffe. Hvis det her var Texas ville de helt klart have fået deres retmæssige straf : 40år - livtid...

Stakkels hjælpeløse dreng

Anmeld

13. juli 2012

Anonym

Fuldstændig sindsygt at den mor ikke for lang tid siden fik taget det barn fra sig, specielt når man tænker på, at der var en far som stod og ville tage sig af ham. Hold kæft hvor er systemet bare rådent nogle gange. Børn der bliver voldtaget af familiemedlemmer i 10 år, babyer der bliver banket ihjel, hvor der i alle tilfældende altid har været massere af bekymrede folk der har raporteret.

Jeg ved godt at der er massevis af rigtig gode unge mødre, men dette er endu et eksempel på en ung pige som vælger at få et barn som hun slet ikke kan tage vare på. Hvorfor vælger man dog at få et barn når man tydeligvis ikke kan passe på det (er selvfølgelig henvendt til alle de uduelige mødre hvor børn bliver misrygtet) Denne mor vælger at sidde med sit BEVISTLØSE barn og se en tegnefilm. Ej men altså hun må da være mindre intelligent og tænk at den "stedfar" kunne være så hjerteløs. Han sagde i retten at Tobias gråd var så irreterende og gik ham på, jamen hvorfor smuttede han så ikke bare. Han sad jo alligevel og sexchattede i flere timer mens lille Tobias døde, så han kunne jo lige så godt have forladt moren og barnet så kunne det måske være undgået.

Der var et interview med mormoren lige efter Tobias var død. Hun vidste godt at datteren med vilje ikke ville lade faren se barnet selv om det var ulovligt og den mormor måtte da være blind ikke at have set hvad der skete omkring hende når nu alle andre kunne. Hun kunne have været med til at redde sit barnebarn, men går ud fra hun også er en social-taber, for der var da ingen normal mormor der ville lade sit barnebarn leve i de forhold uden at gøre noget!

Mit bløder for Tobias.

Anmeld

13. juli 2012

Christina.78

ESV skriver:

Ingen straf er høj nok. Det er skammeligt at det danske retsvæsen tillader det!

Anmeld

13. juli 2012

wamse

Den er alt alt for lav

Jeg mener at den burde enten give 16 år til begge for drab, og jeg er fløjtende ligeglad med om det er forsætteligt eller ej. Det skulle være uden mulighed for at komme ud før.

Eller 16 år til moderen, og stedfaderen burde for en forvarringsdom, da han da tydeligvis er fuldstændig blottet for empati. Forvarringsdommen skulle så minimum være på 16 år, og først derefter være på tale, om han overhovedet ville kunne sluses ud i samfundet igen.

Og hvad sker der for, at de har tildelt den biologiske far 127.000 i erstatning )mener jeg det var), det er da et latterlig lav beløb. Jeg ved godt, at det ikke giver ham hans søn tilbage, men jeg er sikker på, at han har brug for professionel hjælp, og pengene måske ville kunne hjælpe ham med, at få den bedst mulige hjælp. Stakkels menneske, der for resten af livet, skal leve med den viden om, hvad hans barn gennemgik.

Hvil i fred Tobias, og må resten af din familie få hjælp, til at få fred i sindet med tiden

Anmeld

13. juli 2012

MorDk

DEN ER ALT FOR LAV

Typisk DANSK retssystem!!! Havde de svindlet med penge eller lavet røveri i guldsmed havde de sikkert fået MEGET MERE!! Arrrghh!

Anmeld

13. juli 2012

B&J

det er alt alt alt for lavt til hvad den bette mand gennem gik du skulle selv prøve hvordan det ville være at være hjælpeløs

Anmeld

13. juli 2012

Kofoed.

Milla-Victoria's mor skriver:

Jeg synes virkeligt også at det er svært at bedømme. Jeg synes ikke at straffen er tilstrækkelig, når man tænker på at det lille forsvarsløse barn har været mishandlet på det groveste igennem flere mdr.

Og hvad i alverdenen sker der inde i moderens hovede, efter som hun ikke griber ind

Jeg har overvejet lidt om stedfaderen måske også tæskede hende.... Hvordan kan en mor ved sine fulde fem ellers stå på sidelinien og se på. Selv om det dælme ikke skulle holde mig fra at gribe ind.

Jeg har SÅ svært ved at sætte mig i hendes sted. Især da jeg læste at hun faldt i søvn med hendes livløse søn hos sig

Stakkels lille dreng

Det tænker jeg også, hun må virkelig have været bange for ham, ellers burde hun have gjort meget mere. Ih altså synes det lyder helt forkert det der skete.. Men moren synes jeg har fået en passende straf, både 4 års fængsel, men resten af livet i sorg og hendes eget helved. Men stedfaren, det er ikke godt nok for min smag, fortryder han overhovedet? Han skulle have max dansk straf, 16 år!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.