Dommen faldet i Tobias-Sagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2012

Kronvald

Hvordan kan man egentlig udmåle straf i denne slags sager. For ingen straf er hård nok. I disse situationer er jeg helt tilhænger af dødsstraf. Men så igen, at få en dødssprøjte er egentligt for let, for at have udsat et andet menneske (navnligt) et lille barn for den behandling og de smerter.

Men når vi nu ikke har dødsstraf i Danmark, så er min mening at 8 år, 10 år eller 12 år ikke gør den store forskel.

Men erstatningen til Jan burde have været højere, 127000 er et latterligt lille beløb, som på ingen måde retfærdiggør værdien af Tobias' liv. Beløbet er egentlig det irriterer mig mest, det er direkte latterligt ...

Men jeg håber for Jan og hasn familie, at de kan få lukket denne sag ned og forsøge at komme videre med deres liv, og få bearbejdet sorgen over tabet af Tobias.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2012

Tullepigen90

heaven skriver:

uha nej, ikke straf nok - det findes ikke i sådan et tilfælde, hvis du spørger mig!!!

Mine bud på en straf, et mere realistisk end det andet.

1: SKYD DEM BEGGE OFFENTLIGT ( det er ikke realistisk, nej - og øv)

2: De placeres i hver deres celle, der er ingen radio,tv, pc - ingen ting, ikke engang en seng eller dyne eller noget. For personalets skyld, må der så gerne være et toilet, så personalet ikke skal døje med stank fra, og tømning af, en spand i hjørnet. Kl 8-13 og 18 åbnes en lille lem i døren - øjenkontakt er selvfølgelig umuligt - hvorefter der så placeres 1 skive franskbrød og et glas vand... og nix videre!!! ingen menneskelig kontakt overhovedet... og sådan kunne det så være til den dag de begge dør, så kan de transporteres til et forbrændingsanlæg og brænde helt op!!!!

bud nr 1 synes jeg ville være for nemt, de skal have lov at mærke vores had - det er for nemt bare at dø.... Straffen ville de mærke ved straf 2, men jeg er ikke engang sikker på at vi burde bruge skattepenge på at have dem opstaldet og give dem franskbrød!!!

Ovenstående er selvfølgelig tankespind, men hvor jeg dog bare ikke KAN forstå at vi i Danmark straffer økonomisk kriminalitet hårdere.....  det er sgu flovt!!!

Jannie

Anmeld

14. juli 2012

Tullepigen90

Straffen er alt for lav!! De burde lide samme skæbne som det de har gjort mod lille Tobias - eller endnu værre!
Ingen straf er sådan nogle sager retfærdig nok, men de burde aldrig mere at komme ud eller endnu bedre dø!
Jeg håber de sidder med en MEGET dårlig smag i munden, men jeg tror det bare ikke De begge virker total uden empati og de er begge syge i deres hoveder..
Mit hjerte græder for det Tobias måtte igennem

Jeg håber at han har det godt hvor han end er nu og har det godt

Anmeld

14. juli 2012

Father

Månsson skriver:

Nej det er alt for lidt men i det danske straffe system kan vi eller vil vi ikke gi folk den straff de fortjener med mindre det er økonomisk kriminalitet.. Det er sørgeligt

Det da ganske naturligt, og i mine øjne rimeligt, hvis man kigger på konsekvenserne ved økonomisk kriminalitet i forhold, til personskadelig kriminalitet.

Anmeld

14. juli 2012

L&V

Father skriver:

Det da ganske naturligt, og i mine øjne rimeligt, hvis man kigger på konsekvenserne ved økonomisk kriminalitet i forhold, til personskadelig kriminalitet.

Håber sådan jeg misforstår dig. Mener du det er en oki straf og at økonomisk svindel skal straffes så meget hårdere end menneskeliv

Anmeld

14. juli 2012

Father

Månsson skriver:

Håber sådan jeg misforstår dig. Mener du det er en oki straf og at økonomisk svindel skal straffes så meget hårdere end menneskeliv

Det lyder hårdt, men ja....

Når folk begår økonomisk kriminalitet rammer det potentielt hundrede vis af mennesker og familier.

Dermed ikke sagt, at mord/voldtægt/vold osv. ikke skal straffes hårdt, men jeg kan godt se meningen i, at der straffes som der gør.

Man skal jo også huske på, at straf ikke er hævn fra samfundet, men en måde korrigere de dømte til, at blive en del af samfundet igen på en "ordentlig" måde.

Anmeld

14. juli 2012

Father

Forkert indlæg.

Anmeld

14. juli 2012

MorDk

Father skriver:

Når folk begår økonomisk kriminalitet rammer det potentielt hundrede vis af mennesker og familier.

Dermed ikke sagt, at mord/voldtægt/vold osv. ikke skal straffes hårdt, men jeg kan godt se meningen i, at der straffes som der gør.

Man skal jo også huske på, at straf ikke er hævn fra samfundet, men en måde korrigere de dømte til, at blive en del af samfundet igen på en "ordentlig" måde.

Er IKKE enig med dig!

Økonomi i min bare R*v  Det ER bare penge!

Anmeld

14. juli 2012

L&V

Father skriver:

Selvfølgelig rammer det da mange mennesker med økonomisk kriminalitet men tror godt nok hellere folk vil miste deres penge end deres børn, familie eller lignende.. Et menneske liv burde være mere værd end materielle ting..

Og nu siger du så at de indsatte ska korrigeres og ikke straffes af samfundet, men det sker jo så bare heller ikke i vores blødsødende samfund, langt de fleste der har været i fængsel i dk begår samme eller mere kriminalitet når de kommer ud, så hva har de lært, jo de har luret at så længe du ik laver en riskjær så kommer du ud inden kænge og kan prøve igen..

Anmeld

14. juli 2012

Father

MorDk skriver:

Er IKKE enig med dig!

Økonomi i min bare R*v  Det ER bare penge!

100 familier der mister deres primære indtægtskilde mener nok noget andet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.