Stumpen skriver:
Nej, det vil jeg ikke - den skal gemmes, hvis et nærtstående familie medlem skulle få brug for et og kunne bruge mit...
Men den dag jeg dør må de tage hvad de vil have - på nær mit hjerte..
Jeg har stor respekt for menneskers personlige valg! Også for dit! Og du skal helt sikkert gøre hvad du selv føler er det rigtige 
Men jeg vil lige give dig en historie med på vejen til videre overvejelse.
Min barndomsvenindes ven lå i coma, da vi var 13-14 år, hans hjerne fungerede, men hans hjerte var holdt op med at slå og han blev derfor holdt kunstigt i live på lånt tid.
Samtidig (eller kort efter, det husker jeg ikke) kom en jævnaldrende dreng ind, men han var helt hjernedød, og der var ikke mere at gøre for ham. Hans hjerte kunne rede min venindes ven, men forældrene sagde nej. Det var helt forfærdeligt for forældrene og familie og venner at føle, at deres søns liv lå i andres hænder, men at de ikke ville rede ham.
HELDIGVIS ombestemte de sig i sidste øjeblik, og min venindes ven fik en hjertetransplantation og lever så vidt jeg ved den dag i dag! Han kom sig i hvert fald fint og blev velfungerende igen efter transplantationen.
Jeg har siden dengang, selvom vi ikke var så gamle, tænkt over hvor forfærdeligt de forældre må have haft det, da den anden drengs forældre sagde nej, selvom jeg selvfølgelig godt kan forstå, at det også var yderst smertefuldt for dem!!
Så jeg har selv valgt, at alt må bruges til at rede andre - min krop bliver jo ellers enten brændt eller rådner op i jorden, inklusiv mit hjerte, som måske kunne rede et andet menneske, som der er nogle der elsker, måske et barn!
Anmeld