Stumpen skriver:
Jeg synes faktisk det er grotesk at familien til den syge får at vide at "to døre" længere nede er det hjerte der kan redde jeres dreng, men forældrene vil ikke give tilladelse..... For som du selv skriver, hvis ikke forældrene til den hjernedøde havde ændret mening, kunne den familien have gået rundt med hvis nu og til hvad nytte....
Jeg synes det er en rørerne historie du kommer med, men den får mig ikke til at ændre mening - mine andre organer må gerne redde liv, men ikke mit hjerte...
Ja det er jo din beslutning, og din alene! Så hvis du har det sådan, er der ingen, som kan ændre på det andre end dig selv.
Jeg tror måske de har sagt ja først og senere nej og ja igen. Men jeg kender/kendte ikke til de præcise omstændigheder. Jeg kan bare huske at det rørte mig meget, og at jeg ikke følte at det var fair, hvis ikke han fik det hjerte. Sådan har jeg det stadig, selvom jeg godt kan forstå forældre i den situation. Men jeg synes man skal prøve at sætte sig ud over sorgen og hjælpe andre, hvis man kan, så andre ikke skal lide sammen sorg. Derfor må hospitalet gerne tage alt, hvad der kan rede andre, når jeg er død. Har dog indtil videre sagt nej til forskning. Jeg ved godt at forkning indirekte reder folk. Men indtil videre har jeg ikke hørt, at man mangler organer og kroppe til forskning, og tanken om bare at blive dissekeret for at blive undersøgt og kigget på, eksempelvis foran lægestuderende, bryder jeg mig ikke om. Selvom jeg godt ved, at det selvfølgelig er enn nødvendighed. Men kommer der mangel på organer til forskning, vil jeg tage min beslut ning op til genovervejelse!
Anmeld