Ville du donere din nyre anonymt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2012

Muffin_girl

Ansemusen skriver:

Jeg tror ikke jeg ville donere anonymt...eller det ville jeg ikke nej! Jeg er her for min søn og min familie, og vil derfor ikke sætte mit liv på spil for fremmede. Men min nære familie ville jeg gøre det for uden tvivl og muligvis også for mine gode veninder! Men man ved sjældent, hvordan man reagerer i en given situation før man står i den.
Når jeg er død har jeg valgt, at man gerne må bruge mine organer osv. hvis det kan rede andre.

Jeg syntes også det er svært.. Men som du siger, i den givne situation.. SÅ kan det være man tænker anderledes.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

Muffin_girl

Becks skriver:

Som tingene ser ud nu, så JA.. Men når jeg får børn, ved jeg ikke om svaret er det samme, hvis det skal være til én jeg ikke kender...

Men.. Jeg ville til hver en tid give min ene nyre til min veninde.. Hun har nedsat nyrefunktion og ville ikke tøve et sekund med at give hende min ene nyre

Det er jeg super glad for du siger .. 

Men jeg er nææsten 90% sikker på at når man får børn, ændres ens valg nok.. Så har man jo andre mennesker at tage hensyn til på en anden måde.. 

Anmeld

10. juli 2012

MissTas

AalborgPigen skriver:

Jeg så lige i DR nyhederne, at der var snak om at man skulle kunne donere sin nyre anonymt.. Ligesom det er muligt i andre lande... 

http://www.dr.dk/Nyheder/Baggrund/2012/07/06/144921.htm

Ville du donere din ene nyre, til et andet ukendt menneske?

Jeg er selv meget, MEGET i tvivl.. Jeg har selv en veninde, der har en nyre sygdom.. Så hendes ene nyre har ½ funktion.. Og det tærer selvfølgelig også på den bedre nyre.. Men begge er i dårlig stand.. 

Hvis hun blev syg, ville jeg da overveje at hjælpe hende.. Eftersom jeg ALDRIG ønsker der sker hende noget .. Jeg tror at jeg bare ville handle efter mine tanker i øjeblikket.. Og så selvfølgelig hjælpe et andet menneske.. 

hvis det var en nær veninde eller et familiemedlem, så ville jeg.. ellers ikke

Anmeld

10. juli 2012

Muffin_girl

MissTas skriver:

hvis det var en nær veninde eller et familiemedlem, så ville jeg.. ellers ikke

Anmeld

10. juli 2012

Anonym

Stumpen skriver:

Jeg synes faktisk det er grotesk at familien til den syge får at vide at "to døre" længere nede er det hjerte der kan redde jeres dreng, men forældrene vil ikke give tilladelse..... For som du selv skriver, hvis ikke forældrene til den hjernedøde havde ændret mening, kunne den familien have gået rundt med hvis nu og til hvad nytte.... 

Jeg synes det er en rørerne historie du kommer med, men den får mig ikke til at ændre mening - mine andre organer må gerne redde liv, men ikke mit hjerte...

Ja det er jo din beslutning, og din alene! Så hvis du har det sådan, er der ingen, som kan ændre på det andre end dig selv.

Jeg tror måske de har sagt ja først og senere nej og ja igen. Men jeg kender/kendte ikke til de præcise omstændigheder. Jeg kan bare huske at det rørte mig meget, og at jeg ikke følte at det var fair, hvis ikke han fik det hjerte. Sådan har jeg det stadig, selvom jeg godt kan forstå forældre i den situation. Men jeg synes man skal prøve at sætte sig ud over sorgen og hjælpe andre, hvis man kan, så andre ikke skal lide sammen sorg. Derfor må hospitalet gerne tage alt, hvad der kan rede andre, når jeg er død. Har dog indtil videre sagt nej til forskning. Jeg ved godt at forkning indirekte reder folk. Men indtil videre har jeg ikke hørt, at man mangler organer og kroppe til forskning, og tanken om bare at blive dissekeret for at blive undersøgt og kigget på, eksempelvis foran lægestuderende, bryder jeg mig ikke om. Selvom jeg godt ved, at det selvfølgelig er enn nødvendighed. Men kommer der mangel på organer til forskning, vil jeg tage min beslut ning op til genovervejelse!

Anmeld

11. juli 2012

Pige2009

AalborgPigen skriver:

Altså jeg mener bare at det jo ikke er sikkert at du kan give til din familie, og de kan give til dig.. 

Men det kunne jo være at andre havde en nyre .. Men hvis ingen har en, og er villig til at give en .. Så er der jo ingen nyrer.. 

Så længe jeg ikke er død, er der ingen udover min familie/mine venner, der får nogle organer fra mig

Men jeg er registreret som organdonor, så forhåbentlig er der nogen, der kan bruge noget fra min krop til den tid

Anmeld

11. juli 2012

Schonert

Jeg ville have det MEGET svært med at tænke på at en eller anden går noget med en del af mig inde i dem, og det samme hvis jeg skulle have noget fra andre.
Men det ville sikkert være noget helt andet hvis det kom tæt på, at nogen lige manglet en nyre - og jeg var den eneste der lige kunne hjælpe, så kunne det være jeg overveje det.

men MØJ hvor jeg endlig bare har det underliget med at tænk på det lige nu, Det samme med blod, det ville jeg nok osse have det underliget med at donere væk. 

MEN FULD RESPEKT FÅ DEM DER NU KAN !!!  

Men når jeg er død skal folk være velkommen til at bare at tag hvad de nu har brug få.

Anmeld

11. juli 2012

Muffin_girl

Baagøe skriver:

Så længe jeg ikke er død, er der ingen udover min familie/mine venner, der får nogle organer fra mig

Men jeg er registreret som organdonor, så forhåbentlig er der nogen, der kan bruge noget fra min krop til den tid

Okay ..  

Anmeld

11. juli 2012

Muffin_girl

Schonert skriver:

Jeg ville have det MEGET svært med at tænke på at en eller anden går noget med en del af mig inde i dem, og det samme hvis jeg skulle have noget fra andre.
Men det ville sikkert være noget helt andet hvis det kom tæt på, at nogen lige manglet en nyre - og jeg var den eneste der lige kunne hjælpe, så kunne det være jeg overveje det.

men MØJ hvor jeg endlig bare har det underliget med at tænk på det lige nu, Det samme med blod, det ville jeg nok osse have det underliget med at donere væk. 

MEN FULD RESPEKT FÅ DEM DER NU KAN !!!  

Men når jeg er død skal folk være velkommen til at bare at tag hvad de nu har brug få.

Jeg har MEGET MEGET SVÆRT ved at tænke på det .. Syntes det er en meget skræmmende tanke. 

Anmeld

12. juli 2012

Pige2009

AalborgPigen skriver:

Okay ..  

Ja, hvis nogen kan få glæde af mig efter min død, er det jo bare super

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.