Ville du donere din nyre anonymt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2012

Mettefpigen

Hvis det var familie ville jeg nok men ikk hvis det var en fremmed.... For hvis der skete mig noget og jeg ikk kunne tage mig af lukas så ville jeg ikk kunne tilgive mig selv.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja det ville jeg. Det gør ingen forskel for mig.

Anmeld

8. juli 2012

132319

Hmm, umiddelbart nej.

Jeg er registreret blod og knoglemarvsdoner samt organdoner hvis jeg dør.

Mht. nyre så kan jeg ikke lade være med at tænke på at jeg hellere vil gemme den ene til hvis en i min omgangskreds skulle få brug for den

Anmeld

8. juli 2012

Muffin_girl

Kongmulle skriver:

Kun til børn eller min mand, eller familie jeg er tæt knyttet til. Ingen fremmede. Heller ikke når jeg dør.

Okay.. 

Anmeld

8. juli 2012

Muffin_girl

Mettefpigen skriver:

Hvis det var familie ville jeg nok men ikk hvis det var en fremmed.... For hvis der skete mig noget og jeg ikk kunne tage mig af lukas så ville jeg ikk kunne tilgive mig selv.......

Nej det er netop der jeg syntes den er lidt sådan svær.. Sådan lidt bobbob.. 

Anmeld

8. juli 2012

Muffin_girl

mor:) skriver:

Ja det ville jeg. Det gør ingen forskel for mig.

Anmeld

8. juli 2012

Muffin_girl

132319 skriver:

Hmm, umiddelbart nej.

Jeg er registreret blod og knoglemarvsdoner samt organdoner hvis jeg dør.

Mht. nyre så kan jeg ikke lade være med at tænke på at jeg hellere vil gemme den ene til hvis en i min omgangskreds skulle få brug for den

Ja det er også sådan at jeg tænker.. Hva nu hvis kæreste, osv skulle få brug for det . 

Anmeld

8. juli 2012

Eliza

næh.. tænk hvis den jeg havde tilbage, så stod af?? 

Var det et nært familie medlem er sagen en helt anden.. 

Dog vil jeg lige tilføje, at den dag jeg forlader mit hylster, kan de tage li hva de kan bruge 

Anmeld

8. juli 2012

Muffin_girl

Eliza skriver:

næh.. tænk hvis den jeg havde tilbage, så stod af?? 

Var det et nært familie medlem er sagen en helt anden.. 

Dog vil jeg lige tilføje, at den dag jeg forlader mit hylster, kan de tage li hva de kan bruge 

Syntes det er super at du donerer væk, når du er væk herfra ..  

Men det andet, kan jeg kun give dig ret i ... Det er også min tanke nemlig..

Anmeld

8. juli 2012

Pige2009

AalborgPigen skriver:

Jeg så lige i DR nyhederne, at der var snak om at man skulle kunne donere sin nyre anonymt.. Ligesom det er muligt i andre lande... 

http://www.dr.dk/Nyheder/Baggrund/2012/07/06/144921.htm

Ville du donere din ene nyre, til et andet ukendt menneske?

Jeg er selv meget, MEGET i tvivl.. Jeg har selv en veninde, der har en nyre sygdom.. Så hendes ene nyre har ½ funktion.. Og det tærer selvfølgelig også på den bedre nyre.. Men begge er i dårlig stand.. 

Hvis hun blev syg, ville jeg da overveje at hjælpe hende.. Eftersom jeg ALDRIG ønsker der sker hende noget .. Jeg tror at jeg bare ville handle efter mine tanker i øjeblikket.. Og så selvfølgelig hjælpe et andet menneske.. 

Nej, det ville jeg nok ikke. Hvis et nært familiemedlem eller en nær ven skulle bruge, ville jeg gerne donere kendt. Det samme ville jeg gernehave,hvis jeg selv stod og manglede en nyre og kunne få fra en ven eller familiemedlem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.