Ville du donere din nyre anonymt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2012

Rikke S

Ville kun donere til familie eller venner.

Men har siden jeg var 18 år været tilmeldt dansk donorregister, og når jeg dør, må de tage alt der kan bruges .

Min mand synes det er en væmmelig tanke, at jeg skal "skamferes" efter min død, men jeg vil jo intet mærke og har ikke selv noget at bruge mine organer til, til den tid. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

Muffin_girl

Mor til Ella skriver:

Nej, og det skal man heller ikke.....

Synes bare ikke at man kan forvente at folk skal risikere deres liv for mennesker man ikke har et forhold til

Nej det er rigtigt ...

Men syntes bare det er svært.. 

Anmeld

6. juli 2012

Muffin_girl

Rikke S skriver:

Ville kun donere til familie eller venner.

Men har siden jeg var 18 år været tilmeldt dansk donorregister, og når jeg dør, må de tage alt der kan bruges .

Min mand synes det er en væmmelig tanke, at jeg skal "skamferes" efter min død, men jeg vil jo intet mærke og har ikke selv noget at bruge mine organer til, til den tid. 

Jeg syntes det er super FEDT at du er tilmeldt donorregistret.. 

Du skal jo ikke bruge det .. Og kan det redde 4-5-6 liv. Det synte sjeg er super fedt ! Ingen skal jo se på en bagefter .. 

Jeg bliver i hvert fald lidt harm, når folk vil have organer, men ikke selv give .. Det syntes jeg er lidt dobbelmoralsk.. 

Anmeld

6. juli 2012

Rikke S

AalborgPigen skriver:

Jeg syntes det er super FEDT at du er tilmeldt donorregistret.. 

Du skal jo ikke bruge det .. Og kan det redde 4-5-6 liv. Det synte sjeg er super fedt ! Ingen skal jo se på en bagefter .. 

Jeg bliver i hvert fald lidt harm, når folk vil have organer, men ikke selv give .. Det syntes jeg er lidt dobbelmoralsk.. 

Lige præcis - det er da egoistisk ikke at forsøge at redde liv, når ens eget er forbi .

Tænk hvis alle kun tænkte på sig selv.. Jeg ville blive frygtelig ked af det, hvis en af mine nærmeste en dag står og skal bruge et hjerte, nyre el. og hospitalet er "løbet tør" fordi folk ikke engang donerer når de er døde. Derfor mit valg. Vil jeg have hjælp, må jeg også selv hjælpe .

Anmeld

6. juli 2012

Muffin_girl

Rikke S skriver:

Lige præcis - det er da egoistisk ikke at forsøge at redde liv, når ens eget er forbi .

Tænk hvis alle kun tænkte på sig selv.. Jeg ville blive frygtelig ked af det, hvis en af mine nærmeste en dag står og skal bruge et hjerte, nyre el. og hospitalet er "løbet tør" fordi folk ikke engang donerer når de er døde. Derfor mit valg. Vil jeg have hjælp, må jeg også selv hjælpe .

Lige præcis !!! 

Anmeld

6. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
AalborgPigen skriver:

Ville du så forvente at du fik en nyre, hvis du var syg?

Nej, det ville jeg ikke.
Man skal yde for at nyde, og jeg ønsker ikke at yde

Anmeld

7. juli 2012

Muffin_girl

PT skriver:

Nej, det ville jeg ikke.
Man skal yde for at nyde, og jeg ønsker ikke at yde

Fint sagt  

Anmeld

7. juli 2012

Kongmulle

AalborgPigen skriver:

Jeg så lige i DR nyhederne, at der var snak om at man skulle kunne donere sin nyre anonymt.. Ligesom det er muligt i andre lande... 

http://www.dr.dk/Nyheder/Baggrund/2012/07/06/144921.htm

Ville du donere din ene nyre, til et andet ukendt menneske?

Jeg er selv meget, MEGET i tvivl.. Jeg har selv en veninde, der har en nyre sygdom.. Så hendes ene nyre har ½ funktion.. Og det tærer selvfølgelig også på den bedre nyre.. Men begge er i dårlig stand.. 

Hvis hun blev syg, ville jeg da overveje at hjælpe hende.. Eftersom jeg ALDRIG ønsker der sker hende noget .. Jeg tror at jeg bare ville handle efter mine tanker i øjeblikket.. Og så selvfølgelig hjælpe et andet menneske.. 

100% nej. Men jeg vil heller ikke donere noget som helst væk. Jo til mine børn eller min mand, men ikke til fremmede.

Anmeld

7. juli 2012

Muffin_girl

Kongmulle skriver:

100% nej. Men jeg vil heller ikke donere noget som helst væk. Jo til mine børn eller min mand, men ikke til fremmede.

Hellere ikke når du dør?

Anmeld

8. juli 2012

Kongmulle

AalborgPigen skriver:

Hellere ikke når du dør?

Kun til børn eller min mand, eller familie jeg er tæt knyttet til. Ingen fremmede. Heller ikke når jeg dør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.