Ville du donere din nyre anonymt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2012

Muffin_girl

Isabella_mor skriver:

Tjah!!! Nok ikke bare sådan ligge det ud på markedet, men stod der nogen nær mig, min kæreste, min søn, mine søskende. Så ville jeg uden tvivl. Om jeg selv skulle sprætte mig op og flå den skide nyre ud, fordi de mennesker betyder alt for mig, og kan jeg hjælpe på den måde, så gjorde jeg det GERNE.

Sjovt skrevet .. Kan lige se dig løbe rundt og flå den ud..

EJ SPØG TIL SIDE !

Men jeg ville 100% gøre det for min kæreste, mor, søster osv.. 

Men syntes det er svært.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2012

Mor til Ella

AalborgPigen skriver:

Hvad hvis du selv var syg, og du ingen nyre kunne få ? 

(spørger ikke for at være flabet, bare fordi jeg er nysgerrig

Hvor lang tid skulle du have kendt dine veninder, og hvor tætte skulle i være? 

Også helt iorden

Jamen jeg ville da håbe, men ikke forvente det

Jeg er organdonor og vil til en hver tid hjælpe andre i en sådan situation.

Det er svært at sætte tid på har nok 6 venner, veninder fra folkeskolen jeg ville hjælpe. Og samtidig har jeg en fra min jordmoder gruppe jeg kun har kende 9 måneder, som jeg også ville hjælpe

Anmeld

6. juli 2012

Nessie

AalborgPigen skriver:

Men de siger jo der er mangel .. At der er 500 på venteliste, det er selvfølgelig ikke MANGE .. Men syntes alligevel det er skræmmende.. 

Jeg syntes den er mega svær.. For jeg har samme tanker som dig, hvad så med min anden nyre.. Hva nu hvis?! ... 

Men på den anden side.. Så ville jeg ikke kunne tilgive mig selv hvis fx min kæreste, søster osv.. Døde pga de ikke fik en nyre.. Og jeg kunne have gjort noget .. Ved godt det er firkantet sat op.. Men jeg er sku lidt forvirret oveni .. Da jeg er i tvivl...

Havde vist egentlig godt hørt tallet, men bare skudt det hen med at det ikke lød så voldsomt

Tjah, jeg ved ikke.
Tror at de fleste først tager endelig stilling, når det er en af deres egne der har brug for hjælp.

Jeg har taget så meget medicin i løbet af årene, så jeg tror faktisk at der skal meget til før jeg kan bruges som donor, men det er jo også bare lidt en dårlig undskyldning for ikke at gøre noget

Anmeld

6. juli 2012

Muffin_girl

Mor til Ella skriver:

Også helt iorden

Jamen jeg ville da håbe, men ikke forvente det

Jeg er organdonor og vil til en hver tid hjælpe andre i en sådan situation.

Det er svært at sætte tid på har nok 6 venner, veninder fra folkeskolen jeg ville hjælpe. Og samtidig har jeg en fra min jordmoder gruppe jeg kun har kende 9 måneder, som jeg også ville hjælpe

Okay  

Så du vil gerne donere dine organer, når du er væk ? Altså hvis du forstår.. 

Men gerne nu her, hvis det var "specielle" personer ? 

Altså jeg har selv 2 veninder, som jeg ville hjælpe uanset hvad.. 

Men med familie, så syntes jeg det er mega svært.. 

Anmeld

6. juli 2012

Muffin_girl

Nessie skriver:

Havde vist egentlig godt hørt tallet, men bare skudt det hen med at det ikke lød så voldsomt

Tjah, jeg ved ikke.
Tror at de fleste først tager endelig stilling, når det er en af deres egne der har brug for hjælp.

Jeg har taget så meget medicin i løbet af årene, så jeg tror faktisk at der skal meget til før jeg kan bruges som donor, men det er jo også bare lidt en dårlig undskyldning for ikke at gøre noget

Jeg syntes i hvert fald det er mange .. Altså en i tv, havde ventet 14 år ! 14 ÅR !!! Hold da op .. Hele hans liv drejer sig jo ikke om andet .. Andet end dialyse osv.. Stakkels ham.. Og tror bestemt ikke dette er et enkelt stående tilfælde.. 

Jeg tror også først jeg kan tage 100% stilling i den enkelte situation.. 

Jeg tror heller ikke mine nyrer kan bruges.. Jeg har taget meget medicin, pga en sygdom.. Så mine er vist godt brugte. Men som du siger, det er en dårlig undskylning. For man ved det jo ikke . 

Anmeld

6. juli 2012

Mor til Ella

AalborgPigen skriver:

Okay  

Så du vil gerne donere dine organer, når du er væk ? Altså hvis du forstår.. 

Men gerne nu her, hvis det var "specielle" personer ? 

Altså jeg har selv 2 veninder, som jeg ville hjælpe uanset hvad.. 

Men med familie, så syntes jeg det er mega svært.. 

Ja, de skal bar holde fingerne fra mit ansigt, jeg vil se "normal" ud hvis min familie skal tage afsked.

Familie, ja den er værre. Men for mit vedkommen mine børn, kæreste, forældre, søskene. Og ligledes på min svigerfamilies side

Anmeld

6. juli 2012

Muffin_girl

Mor til Ella skriver:

Ja, de skal bar holde fingerne fra mit ansigt, jeg vil se "normal" ud hvis min familie skal tage afsked.

Familie, ja den er værre. Men for mit vedkommen mine børn, kæreste, forældre, søskene. Og ligledes på min svigerfamilies side

Det kan jeg sagtens forstå.. Men puha jeg er ikk god til at tænke på sådan noget .. 

I min familie, aner jeg det simpelthen ikk.. Min familie er kæmpe STOR!

Men helt sikkert kæreste, svigerforældre, svoger, mor, far, søskende, farmor,.. Og ellers ved jeg ikke helt.. (mine børn, når jeg får det) 

Anmeld

6. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg ville ikke donere til en anonym - heller ikke selvom jeg har to velfungerende nyrer.

Mine børn ville jeg uden et sekunds tøven donere alt, der kan tages, mens jeg stadig lever, til.
Udover dem tror jeg ikke, jeg ville donere til nogen.

Anmeld

6. juli 2012

Muffin_girl

PT skriver:

Jeg ville ikke donere til en anonym - heller ikke selvom jeg har to velfungerende nyrer.

Mine børn ville jeg uden et sekunds tøven donere alt, der kan tages, mens jeg stadig lever, til.
Udover dem tror jeg ikke, jeg ville donere til nogen.

Ville du så forvente at du fik en nyre, hvis du var syg?

Anmeld

6. juli 2012

Mor til Ella

AalborgPigen skriver:

Det kan jeg sagtens forstå.. Men puha jeg er ikk god til at tænke på sådan noget .. 

I min familie, aner jeg det simpelthen ikk.. Min familie er kæmpe STOR!

Men helt sikkert kæreste, svigerforældre, svoger, mor, far, søskende, farmor,.. Og ellers ved jeg ikke helt.. (mine børn, når jeg får det) 

Nej, og det skal man heller ikke.....

Synes bare ikke at man kan forvente at folk skal risikere deres liv for mennesker man ikke har et forhold til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.