Har fået brev fra fogedretten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

anynom

Anonym skriver:

Jeg sys det er rigtig godt der ikke er fængselsstraf. Hvad pokker skulle jeg så gøre? Hvad skulle mine børn gøre? Undværre deres mor fordi hun ikke har mulighed for at betale sin gæld?

Jeg kan godt følge dig i det du siger... for nogle har bare overforbrug og er ligeglade... men nu står jeg i en situation hvor jeg ikke mener at jeg har været 100% skyld i det. JO jeg har været med til at bruge pengene... men det er en længere hist. MEN tænk hvis jeg skulle i fængsel fordi jeg ikke har mulighed for at betale ?

Nu ejer jeg intet af værdi ... men at sige at det er uden konsekvenser passer ikke helt. Jeg bøder da for det på sin vis...

Jeg skrev ikke, at fængsel skulle være konsekvensen (det troede jeg det var). Det er muligt, at du ikke selv synes du har været skyld i det. Men medmindre du har haft en pistol for panden så har du vel en fri vilje. Jeg har lige selv sat mig i en rimelig stor gæld ved at skrive under på renteomlægning af min mands huslån - men jeg har heller ikke planer om at låne over evne.

Det har en konsekvens for dig på det psykiske plan, men det betaler altså ikke din gæld.

Som jeg skrev før, held og lykke med det hele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Det er så nemt at dømme andre. Men du er ihvertfald ikke alene

Mange tak. Sys selv jeg har lært af mine "fejl" og jeg har idag et fornuftigt forhold til penge....

Man kan altid være bagklog. MEN gjort er gjort og kan ikke skrue tiden tilbage.

Anmeld

4. juli 2012

anynom

wamse skriver:

Det har jo så også konsekvenser, det har personlige konsekvenser

Det betaler jo ikke gælden.

Anmeld

4. juli 2012

Sabsy

Anonym skriver:

Tak for tildbuddet... det er værd at overveje ...

Du er mere end velkommen og jeg peger ikke fingre.

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Åh jeg ville da blive ked af hvis der var gældsfængsel eller dagbøder, som jo heller ikke ville kunne blive betalt og sætte personen i en endnu mere udsat position uden udsigt for at kunne løse det.

Der er jo gebyrer og renter oveni gælden og hvis man ikke kan betale så kan man ikke betale. Man kan jo heller ikke blive ved med at skabe gæld, da vi heldigvis har sådan et register som RKI.

I et fængsel ville da også være stor potentiale for at møde kriminelle og komme ud i en glidebane i stedet for.

Ja puha bare tanken.

Jeg er i RKI og kan ikke optage gæld . Det gør mig heller ikke noget. JEG lever fint uden (bliver jeg også nød til) og jeg har det også heæt fint med jeg intet ejer.

Anmeld

4. juli 2012

wamse

JulieWH skriver:

Det betaler jo ikke gælden.

Det gør det da heller ikke at komme i fængsel

Du skriver at det er uhyggeligt, at der ikke er nogle konsekvenser, og det fortæller jeg dig, at det er der.

Anmeld

4. juli 2012

Sabsy

Wimmie skriver:

Tusinde tak for svar - vil give det videre 

Det lyder bestemt som en grim oplevelse - typisk TV 

Selv tak da Håber kan bruges og det vil nu begynde at bruge tre værter, fordi to for os jo ikke til at se dumme nok ud

Anmeld

4. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
JulieWH skriver:

Jeg skrev ikke, at fængsel skulle være konsekvensen (det troede jeg det var). Det er muligt, at du ikke selv synes du har været skyld i det. Men medmindre du har haft en pistol for panden så har du vel en fri vilje. Jeg har lige selv sat mig i en rimelig stor gæld ved at skrive under på renteomlægning af min mands huslån - men jeg har heller ikke planer om at låne over evne.

Det har en konsekvens for dig på det psykiske plan, men det betaler altså ikke din gæld.

Vil lige kommentere på en ting og det er det med en pistol for panden. Mange kvinder bliver udsat for økonomisk vold. Man behøver ikke en pistol for panden før man ikke føler man har den frie vilje.

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Tak skal du have. MEN igen så aner jo ikke hvad der er foregået mellem min eksmand og jeg vel? Jeg mener ikke selv jeg er skyld i det 100% heller ikke selvom jeg har underskrevet nogle lån...

Anmeld

4. juli 2012

anynom

mor:) skriver:

Åh jeg ville da blive ked af hvis der var gældsfængsel eller dagbøder, som jo heller ikke ville kunne blive betalt og sætte personen i en endnu mere udsat position uden udsigt for at kunne løse det.

Der er jo gebyrer og renter oveni gælden og hvis man ikke kan betale så kan man ikke betale. Man kan jo heller ikke blive ved med at skabe gæld, da vi heldigvis har sådan et register som RKI.

I et fængsel ville da også være stor potentiale for at møde kriminelle og komme ud i en glidebane i stedet for.

Mente ikke at konsekvensen skulle være fængselsstraf, det troede jeg bare det var.

Jeg lyder måske kold og kynisk, men jeg kan bare ikke sætte mig ind i overforbrug og stor gæld.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.