Anonym skriver:
Jeg sys det er rigtig godt der ikke er fængselsstraf. Hvad pokker skulle jeg så gøre? Hvad skulle mine børn gøre? Undværre deres mor fordi hun ikke har mulighed for at betale sin gæld?
Jeg kan godt følge dig i det du siger... for nogle har bare overforbrug og er ligeglade... men nu står jeg i en situation hvor jeg ikke mener at jeg har været 100% skyld i det. JO jeg har været med til at bruge pengene... men det er en længere hist. MEN tænk hvis jeg skulle i fængsel fordi jeg ikke har mulighed for at betale ? 

Nu ejer jeg intet af værdi ... men at sige at det er uden konsekvenser passer ikke helt. Jeg bøder da for det på sin vis...
Jeg skrev ikke, at fængsel skulle være konsekvensen (det troede jeg det var). Det er muligt, at du ikke selv synes du har været skyld i det. Men medmindre du har haft en pistol for panden så har du vel en fri vilje. Jeg har lige selv sat mig i en rimelig stor gæld ved at skrive under på renteomlægning af min mands huslån - men jeg har heller ikke planer om at låne over evne.
Det har en konsekvens for dig på det psykiske plan, men det betaler altså ikke din gæld.
Som jeg skrev før, held og lykke med det hele.
Anmeld