Har fået brev fra fogedretten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

dpb

Ved du hvad.. jeg synes du er rigtig tarvelig lige nu....

Ano siger jo FLERE GANGE også FØR du overhovedte kommenterer, at det er hendes mand der har lånt og lånt hos dyre forbugsselskaber, og bildt hende ind at det havde de fint råd til. KUNNE det måske være at det er hendes mand der har styret økonomien, og at han har bildt hende ind at alt var fint? Og idet at han har lånt alle vegne, har hun jo aldrig set at noget har manglet... 

Idag ejer hun INTET, og er skilt fra manden, og i forbindelse med skilsmisse ser hun så hvor meget hun rent faktisk skylder... Og i forbindelse med skilsmisse deler man så vidt jeg ved gæld lige over, sådan at begge parter skylder lige meget, når de går ud af ægteskabet....

Hvad er det der er så svært at forstå?

Jeg synes du er rigtig tarvelig, fordi du bevidst, og igen og igen sparker til en enlig kvinde som allerede er slået i gulvet ved sin skilsmisse...  

Hun forklarer MANGE gange, at hendes problemer ikke skyldes at hun hverken vil eller forsøger at betale, men simpelthen at hendes eksmand har sat dem i så meget gæld, at hun ikke har en ærlig chance for at betale alle steder.

Hun har tilbudt ALLE steder, at  betale symbolske beløb, for at vise god vilje, men DE har takket nej til at få de penge hun kunne give dem... Ergo har de SELV sagt alt eller intet. Og hvad skal hun så vælge? Jo jeg havde sgu valgt at betale der hvor der sidder folk som forstår situationen, og kan nøjes med en lillefinger.

Ærligt talt, så bliver jeg rigtig harm over at du gentagne gange vælger at svare så tarveligt til en person, som SÅ tydeligt ligger ned allerede. 
Og jeg synes virkelig du burde sætte dig på dine hænder ELLER tage den side af debatten i en helt anden tråd...
Især fordi det eneste trådstarter spørger om, er HVORDAN det foregår i fogedretten, ikke om vi ikke nok vil være så venlige at stene hende mens hun fortæller sin historie.... 

Qnuz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Ryberg

Kigger ikke lige 17 sider igennem.. men vil bare sige, at du skal være helt rolig...

Jeg har været derinde et par gange, og du skal bare erklære dig insolvent (at du ikke ejer en rød øre) ...

og jeg står i nogenlunde samme situation som dig.. så hvis du har brug for at snakke lidt mere om det, skriver du bare..... jeg har ikke lige lyst til at fortælle detaljer herude i det åbne forum...

Anmeld

5. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
dpb skriver:

ehm, ok du kan sidde i huset i så fald "worst case scenario" du bliver skilt og mister job og ryger på dagpenge, finder ikke noget i løbet af de to år.... så langt så godt MEN nu i det andet eksempel ryger du på kh... virkeligheden er jo så, så vidt jeg er orienteret at du ikke kan få kh når du ejer noget eller har opsparing der har en værdi over xxx kr (tror det er 10.000,- men er ikke sikker)... Hvor længe ville du så have råd til at sidde i huset uden indkomst hvis vi trækker den helt derud, kan selv du jo ende med en gæld

Ja, undskyld, men syntes du har siddet og virket meget hellig i en stor del af dine indlæg i denne tråd, hvilket jeg i grunden ikke mener er fair over for TS og virker på mig meget usympatisk

Vi herhjemme kæmper en brav kamp med noget bestemt gæld som bla. er kommet efter og i forbindelse med huskøb, og eneste grund til at vi stadig sidder i vores hus er fordi vi netop har en stram økonomistyring og heldigvis -lidt ligesom jer- købte hus efter "worst case scenario" og der havnede vi så også... og grundet omstændigheder som ikke var helt til at planlægge efter

Beklager, men kunne ikke holde min mund længere... syntes dine indlæg mangler indføling og empati, og i så fald bør man i min verden holde sin mund

Qnuz

Det hjælper jo unægteligt også meget på sagen, at man har et bagland, der kan træde til, hvis det går helt galt - og det gælder nu engang ikke for alle, så i mine øjne er det en billig måde at være hellig på...

Jeg har en mulig sklerosediagnose hængende over hovedet, og hvis det bliver realiteten, og jeg ikke længere kan arbejde, vil vi også være på den økonomisk. Vi er endda i 40'erne og har haft hus i over 20 år. For ti år siden havde vi kunnet sælge det ved at knipse med fingrene, men i dag vil det kræve held at komme af med det uden at tabe stort på det. Og vi har altså ikke haft overforbrug eller handlet uansvarligt økonomisk, banken har været med os hele vejen osv.

Det er meget let at pudse glorien og hævde, at man har sikret sig 100 procent, hvis det værste skulle ske - tiderne er ikke gunstige i forhold til uventede "slag" fra livets side, og jeg tror simpelthen ikke på, at ret mange er fuldstændigt rustede til at kunne tackle enhver uventet situation. 

Anmeld

5. juli 2012

Anonym trådstarter

KittyGirl skriver:

Kigger ikke lige 17 sider igennem.. men vil bare sige, at du skal være helt rolig...

Jeg har været derinde et par gange, og du skal bare erklære dig insolvent (at du ikke ejer en rød øre) ...

og jeg står i nogenlunde samme situation som dig.. så hvis du har brug for at snakke lidt mere om det, skriver du bare..... jeg har ikke lige lyst til at fortælle detaljer herude i det åbne forum...

Mange tak skal du have

Anmeld

5. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
dpb skriver:

ehm, ok du kan sidde i huset i så fald "worst case scenario" du bliver skilt og mister job og ryger på dagpenge, finder ikke noget i løbet af de to år.... så langt så godt MEN nu i det andet eksempel ryger du på kh... virkeligheden er jo så, så vidt jeg er orienteret at du ikke kan få kh når du ejer noget eller har opsparing der har en værdi over xxx kr (tror det er 10.000,- men er ikke sikker)... Hvor længe ville du så have råd til at sidde i huset uden indkomst hvis vi trækker den helt derud, kan selv du jo ende med en gæld

Ja, undskyld, men syntes du har siddet og virket meget hellig i en stor del af dine indlæg i denne tråd, hvilket jeg i grunden ikke mener er fair over for TS og virker på mig meget usympatisk

Vi herhjemme kæmper en brav kamp med noget bestemt gæld som bla. er kommet efter og i forbindelse med huskøb, og eneste grund til at vi stadig sidder i vores hus er fordi vi netop har en stram økonomistyring og heldigvis -lidt ligesom jer- købte hus efter "worst case scenario" og der havnede vi så også... og grundet omstændigheder som ikke var helt til at planlægge efter

Beklager, men kunne ikke holde min mund længere... syntes dine indlæg mangler indføling og empati, og i så fald bør man i min verden holde sin mund

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.