Har fået brev fra fogedretten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Vil lige kommentere på en ting og det er det med en pistol for panden. Mange kvinder bliver udsat for økonomisk vold. Man behøver ikke en pistol for panden før man ikke føler man har den frie vilje.

TAK skal du have... (rart med en lille smule forståelse og opbakning)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ja puha bare tanken.

Jeg er i RKI og kan ikke optage gæld . Det gør mig heller ikke noget. JEG lever fint uden (bliver jeg også nød til) og jeg har det også heæt fint med jeg intet ejer.

Ja det er godt at muligheden for at opbygge større gæld dermed ikke er der. Håber det en dag løser sig for dig og du endelig kan blive økonomisk fri og fri for det din eksmand har udsat dig for.

Held og lykke

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Det betaler jo ikke gælden.

Stadig ER det i min verden NU kun penge... min familie betyder mere end de kreditorer der SKAL have deres penge igen.

Havde jeg pengene betalte jeg UDEN tvivl!

Anmeld

4. juli 2012

raca

JulieWH skriver:

Jeg synes egentlig det er lidt skræmmende at der ingen straf er for total overforbrug. At man kan lave en milliongæld uden konsekvenser..

nu er boligmarket jo sådan at man kan ende op med en pænt stor bolig gæld,

hvis man købte hus i de dyr.e områder omkring 2007 får sat sig med enten afdragsfrie lån 

den ene bliver arbejdsløs, eks i 2009 man har sikret sig med lønsikring osv.. men den slipper op efter et år... der var krisen så ikke ovre stadig intet job.. vente vente vente.. man tager lån for at få det til at hænge sammen. men man håber..

til sidt er håbet ude og ægteskabet død og man må sælge med tab..

måske har man igen gang været gift.. bare alene.. men selvom man er alene med børne skal man jo havde tøj og mad.

hvis eks min her i huset blev arbejdsløs ville vi når han blev trugen over på KH midste udbetalt 24000kr pr mdr.. det er der jo ingen økonomi der kan klare.. og det bliver lyn hurtigt til virkelig stor gæld..

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

Ja det er godt at muligheden for at opbygge større gæld dermed ikke er der. Håber det en dag løser sig for dig og du endelig kan blive økonomisk fri og fri for det din eksmand har udsat dig for.

Held og lykke

Tak ... men min gæld vokser jo idet renterne smides oveni... har jo ikke engang nok til at afdrage på renterne... (rundt omkring)

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Mente ikke at konsekvensen skulle være fængselsstraf, det troede jeg bare det var.

Jeg lyder måske kold og kynisk, men jeg kan bare ikke sætte mig ind i overforbrug og stor gæld.

Nej enig der ER også noget møg... MEN hvis ikke det havde været pga min eksmand så sad jeg ikke i LORT til halsen den dag idag

Anmeld

4. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
JulieWH skriver:

Mente ikke at konsekvensen skulle være fængselsstraf, det troede jeg bare det var.

Jeg lyder måske kold og kynisk, men jeg kan bare ikke sætte mig ind i overforbrug og stor gæld.

Mange kvinder bliver udsat for vold og udover det psykisk samt økonomisk vold. DEt kan du vel godt sætte dig ind i?

Derudover dækker overforbrug nogle gange for nogle andre problemer. Jeg selv går meget op i min økonomi, men derfor kan jeg godt forestille hvor hårdt det må være ikke at have styr på det.

Anmeld

4. juli 2012

raca

JulieWH skriver:

Jeg skrev ikke, at fængsel skulle være konsekvensen (det troede jeg det var). Det er muligt, at du ikke selv synes du har været skyld i det. Men medmindre du har haft en pistol for panden så har du vel en fri vilje. Jeg har lige selv sat mig i en rimelig stor gæld ved at skrive under på renteomlægning af min mands huslån - men jeg har heller ikke planer om at låne over evne.

Det har en konsekvens for dig på det psykiske plan, men det betaler altså ikke din gæld.

Som jeg skrev før, held og lykke med det hele.

hvad gør du hvis boligpriserne dukker igen og i af den ene eller anden grund ikke har råd til og sidde i huset..

men pga fastlåst bolig marked ikke kan sælge det og det ender med tvang...

hvad så?

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

Mange kvinder bliver udsat for vold og udover det psykisk samt økonomisk vold. DEt kan du vel godt sætte dig ind i?

Derudover dækker overforbrug nogle gange for nogle andre problemer. Jeg selv går meget op i min økonomi, men derfor kan jeg godt forestille hvor hårdt det må være ikke at have styr på det.

Vi har måtte oprette NYE lån for at kunne betale andre lån.... OND OND cirkel...

Anmeld

4. juli 2012

anynom

raca skriver:

hvad gør du hvis boligpriserne dukker igen og i af den ene eller anden grund ikke har råd til og sidde i huset..

men pga fastlåst bolig marked ikke kan sælge det og det ender med tvang...

hvad så?

Det har vi, for så langt har vi tænkt frem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.