Har fået brev fra fogedretten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

hvad gør du hvis boligpriserne dukker igen og i af den ene eller anden grund ikke har råd til og sidde i huset..

men pga fastlåst bolig marked ikke kan sælge det og det ender med tvang...

hvad så?

Eks'ens og mit hus røg på tvang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Det har vi, for så langt har vi tænkt frem.

JAmen det er jo skønt at din mand og dig har et godt forhold og det kører på skinner.

Anmeld

4. juli 2012

raca

JulieWH skriver:

Det har vi, for så langt har vi tænkt frem.

må man spøger om hvordan kan i sikre jer mod usikkert bolig marked har i købt kontant?

vi er sikret  godt i 1 år..

og rimligt i 1,5     år derefter..

men hvis vi når ud på det 3 års arbejdsløshed så er der nok kun hurtigt salg med tab eller tvang med mere tab

Anmeld

4. juli 2012

tina76

økonomicenteret kan måske hjælpe dig, har hørt fra flere, at de er super glade for at være der, de styrer ens økonomi, kan lave rentefri aftaler med kreditorene, hvis du vil hører lidt mere om det, er du velkommen til at skrive en besked, kender det alt for godt, med at skylde penge væk.

Anmeld

4. juli 2012

Wimmie

raca skriver:

nu er boligmarket jo sådan at man kan ende op med en pænt stor bolig gæld,

hvis man købte hus i de dyr.e områder omkring 2007 får sat sig med enten afdragsfrie lån 

den ene bliver arbejdsløs, eks i 2009 man har sikret sig med lønsikring osv.. men den slipper op efter et år... der var krisen så ikke ovre stadig intet job.. vente vente vente.. man tager lån for at få det til at hænge sammen. men man håber..

til sidt er håbet ude og ægteskabet død og man må sælge med tab..

måske har man igen gang været gift.. bare alene.. men selvom man er alene med børne skal man jo havde tøj og mad.

hvis eks min her i huset blev arbejdsløs ville vi når han blev trugen over på KH midste udbetalt 24000kr pr mdr.. det er der jo ingen økonomi der kan klare.. og det bliver lyn hurtigt til virkelig stor gæld..

Nemlig...

Min eksmand og jeg købte hus i august 2007....og gik fra hinanden i år - et lortetidspunkt at sælge hus på, så nu hæfter jeg for en gæld på over 350.000 kr 

Det har intet med forbrug at gøre...bare uheld og planer der ikke gik som man håbede og forventede...

Vi forudså ikke finanskrise i 2007 og vi forudså ikke at vi ville blive skilt 5 år senere...

Anmeld

4. juli 2012

raca

Anonym skriver:

Eks'ens og mit hus røg på tvang

og lige det kan man altså ikke sikre sig i mod

at blive skildt på et ugunstigt tidpunkt mht til bolig marked. og af den ene eller anden grund er det ikke alle mennesker og serligt ikke med de bolig priser der var omkring 2007 der ville kunne sidde i et hus alene.

bolig sitiotioen var den samme omkring 1983 og der endte min mor ud i noget ligende dog ikke foderetten med RKI og stor bolig gæld, der låste hende økonomi i mang mange år

Anmeld

4. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tak ... men min gæld vokser jo idet renterne smides oveni... har jo ikke engang nok til at afdrage på renterne... (rundt omkring)

Du kan ikke spørge om at få sat noget af det i bero og afbetale to ting af gangen?

Ved egentlig ikke hvem du skal spørge

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

tina76 skriver:

økonomicenteret kan måske hjælpe dig, har hørt fra flere, at de er super glade for at være der, de styrer ens økonomi, kan lave rentefri aftaler med kreditorene, hvis du vil hører lidt mere om det, er du velkommen til at skrive en besked, kender det alt for godt, med at skylde penge væk.

Tak skal du have ... MEN har ærlig talt IKKE lyst til at at andre skal styre MIN økonomi.... (det var det min eks gjorde) JEG vil selv styre den. Jeg får ikke flere penge mellem hænderne af at andre styre min økonomi. Det kan jeg sige med 100% sikkerhed.

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Du kan ikke spørge om at få sat noget af det i bero og afbetale to ting af gangen?

Ved egentlig ikke hvem du skal spørge

Man skal kontakte kreditorene... Har jo fået aftaler i hus ... nogle har gået med til rentestop andre... meget lavere ydelser. Jeg har selv ingået frivilige forlig mm. MEN jeg kan ikke betale alle... derfor ender jeg nu i fogedretten fordi en kreditorer ikke får deres penge trod jeg har kontaktet dem og fortalt om mion situation de ønsker ikke at indgå en aftale eller lign. derfor stoppede jeg med at betale dem.

Anmeld

4. juli 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

og lige det kan man altså ikke sikre sig i mod

at blive skildt på et ugunstigt tidpunkt mht til bolig marked. og af den ene eller anden grund er det ikke alle mennesker og serligt ikke med de bolig priser der var omkring 2007 der ville kunne sidde i et hus alene.

bolig sitiotioen var den samme omkring 1983 og der endte min mor ud i noget ligende dog ikke foderetten med RKI og stor bolig gæld, der låste hende økonomi i mang mange år

Vi kunne ikke betale. Jeg kunne ikke blive boende  ej heller ham. Han flyttede til sin nye kæreste... osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.