Uplanlagt gravid+baby på 4 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2012

Rukke

Jeg stemte også nej! Dog har jeg været i (næsten) samme situation! Jeg havde en på 2 år og en på 4 mdr. Da jeg blev gravid igen! Jeg valgte abort, da min tanke om ikke at kunne overskue det og ikke at kunne give de andre, det der skulle til! Det er nu 6 år siden!Jeg fortryder det tit! Jeg kan ikke sige om det var korrekt at gøre, men mine tanker og følelser kræser stadig om det lille, væsen (man valgte fra) det er modbydeligt, og ville aldrig gøre det igen (selvom jeg dog dengang, var helt sikker på at det var det rigtige valg)!! Jeg er nu gravid med vores nr. 3. Som denne gang er planlagt! Men har taget mig selv i at tænke meget mere på det "fravalgte barn" nu! Ville aldrig gøre det igen! Held og lykke med din situtation! Det er benhårdt! Sender masser af 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

celkt

Anonym skriver:

Jeg ville ønske jeg kun kunne tænke i de positive baner for jeg har lyst til at aflyse tiden på tirsdag og se om jeg abortere af naturens vejne eller om det er ment to be. På den anden side føler jeg mig uansvarlig da et spædbarn kræver meget og den yngste er så lille

Hvorfor skifter jeg holdning hele tiden? Den ene time tænker jeg abort,men det næste øjeblik..

Hvem er det jeg dræber? Hvordan ville det menneske blive?

Dræber jeg min eneste datter?

Vil det ødelægge mig?

Vil det gøre ondt?

Vil jeg nogensinde komme over det?

Ville jeg kunne have klaret det?

Kan jeg klare det?

Hvordan skal jeg klare det?

Hvad vil folk tænke?

Min elskede mormor er den eneste jeg har delt det her med,hun skrev at hun var imod abort men at man nogle gange må gøre hvad der er det bedste for familien i helhed.

Hvad er det bedste for familien i helhed?

Jeg føler med dig, - jeg stod der for 9 mnd siden og valgte en abort.

Så jeg har stemt ja. For ja, jeg kan levende forstå dine overvejelser, at du virkeligt ikke har lyst til den abort, fordi du ved hvor vidunderligt et nyt barn ville blive, og man kan bare næsten ikke få sig selv til det.

Men jeg vil sige som din meget kloge mormor. Nogen gange bliver man nødt til at tage hensyn til sin familie, altså den familie man allerede har i verden. Vil det være i resten af dine børns interessere at få endnu en lillebror/søster allerede nu?? Hvor meget skal din mindste lille trold give afkald på fordi DU vælger at få endnu et barn så tæt på ham. Det kan godt være, at du ikke har valgt at blive gravid, og jeg forstår godt hvor hårdt det er, men du har valget om der skal komme en baby om 8 mnd. Og hvis du ser bort fra dine egne følelser og kun ser på din farmilies bedste interesse, ja så mener jeg i hvert fald at en abort er den bedste løsning.

Der er rigtigt mange der skriver, at det klarer du nok, og at det slet ikke er så slemt at få dem så tæt på hinanden. Jeg stod også i det valg for 7 år siden, hvor jeg bare ikke kunne få mig selv til at få en abort, og overbevidste mig selv om at det nok skulle blive helt fint og at de ville få såååå meget glæde af hinanden. Og jeg har fortrudt den beslutning så mange, mange gange. For den var nemlig af hensyn til mig, jeg kunne ikke bære tanken om en abort, og ikke af hensyn til min søn. Og jeg tror han ville have udviklet sig helt anderledes hvis han havde fået lov at være alene bare et par år endnu, han ville sikkert ikke have kæmpet med mange af de problemer han har nu. Så det svider i mit hjerte hver eneste gang jeg kan se han har det svært.

Jeg siger ikke, at I nødvendigvis får de samme problemer. Men ingen kan vide hvad fremtiden bringer, og så vidt det står i vores magt, skal man ikke gøre det sværere for sig selv, og sin familie, end man er nødt til.

Store kram herfra og held og lykke med hvad du end vælger.

Anmeld

8. juli 2012

celkt

Du er forøvrigt velkommen til at PB mig, hvis du trænger til at snakke eller vil høre lidt mere om de fysiske detaljer om aborten...

Anmeld

8. juli 2012

132319

Jeg kan kun tale på egne vegne og jeg ville til hver en tid vælge en abort!

Anmeld

8. juli 2012

AnneH

Jeg har stemt nej.

Men det var kun hvis jeg selv stod med en positiv test. Men det vil også være en helt anden historie end din.

Hvis jeg stod med en stor familie som din, ville jeg nok også være noget mere usikker på hvad jeg skulle gøre.

Håber I finder frem til den rigtige løsning for jer.

Og et kæmpe  til dig

Anmeld

8. juli 2012

Anonym trådstarter

Jeg har læst jeres svar,og jeg må erkende at abort nok lyder som det mest fornuftige. Jeg tror jeg bliver meget ked af det på tirsdag 

Anmeld

8. juli 2012

Rukke

Anonym skriver:

Jeg har læst jeres svar,og jeg må erkende at abort nok lyder som det mest fornuftige. Jeg tror jeg bliver meget ked af det på tirsdag 

Du skal bare huske på at gøre, som DU føler er det bedste!!! 

Mange tanker herfra 

Anmeld

8. juli 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

Min holdning svinger fra time til time. På tirsdag løber tiden ud. Jeg håber jeg træffer den rette beslutning inden 

Jeg har fået afvide at jeg skal scannes. Jeg kan ikke lide tanken om en scanning. Jeg tror jeg vil være for nysgerrig og vil se hvad der er på skærmen. 

Jeg er virkelig i vildrede

Jeg vil så gerne beholde det,men den yngste er kun 11 mdr ved termin. Hvor er det forfærdeligt. Vi har næsten ikke haft sex siden fødslen og testen er bragene positiv. Er det et tegn? Skal vi virkelig beholde det?

Min kæreste syntes at vi skal se hvad naturen vælger. Nogen abortere jo inden 12 uge (jeg har aborteret før) . Det virker så forkert at vi skal slå det ihjel og vi begge er kede af det. Jeg kunne tude herfra og til juleaften 

Så har du vist dit svar? Lyder ikke til du vil den abort. Synes det er synd, at lade sig blive skræmt pga den korte aldersforskel, for tænk nu hvis... Jeg ville beholde det, hvis jeg havde det som du skriver her. Når det så er sagt, er det jo dig selv der skal træffe den endelige beslutning.  

Anmeld

8. juli 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

I visse situationer vil jeg mene fornuften skal rende og hoppe. Ville lytte mere til mine følelser i den situation.

Mange skriver at i skal passe på osv. at det kan blive for meget, og det kan gå galt... Men det kan det jo også uden det barn? Det kan jo altid gå den ene eller anden vej. Et barn mere eller ej. Og i virker til - ud fra hvad jeg kan læse - at være meget sammentømrede OG i har jo en masse erfaring med børn! FEDT!

Det kan jo også lige så godt vise sig at blive skønt og vidunderligt, fantastisk, og en kæmpe gave for Jer. 

Anmeld

8. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har stemt blankt. Der er 14 mdr. mellem mine to yngste, og det har jeg aldrig haft grund til at fortryde - men jeg har også kun tre børn! Jeg synes ikke, det er den korte aldersforskel mellem din yngste og det evt. Kommende barn, der kan være problemet, men de mange børn, I i forvejen har og skal have overskud til mange år frem. 

Jeg vil synes, det er ansvarligt og fuldt forståeligt, hvis du ikke magter tanken og vælger abort - men jeg synes så også, at du samtidig er nødt til at pakke alle tanker om en mulig datter væk, for det skal ikke være overvejelser om kønnet, der gør udslaget. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.