Uplanlagt gravid+baby på 4 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

Snartmortil3

Åh det lyder som om du vil fortryde det sindssygt meget

Jeg står i samme situation. Har en søn på lidt under et år, og har lige fundet ud af jeg er gravid, men med en helt ny kæreste. Jeg er også i vildrede. Men igen - vi vil begge to blive sindssygt kede af det, hvis barnet bliver fjernet. Tror godt jeg ved, hvor vores beslutning ender henne.

Hvis både du og din mand føler det er forkert at fjerne barnet - så synes jeg ikke, at i skal gøre det. En mor har sindssyge kræfter!!!!! De kommer når der er allermest brug for dem! Så selvf vil i klare det med to små bebser med 11 mdr imellem. Og i vil ALDRIG fortryde det. I vil tilgengæld fortryde det, hvis i får det fjernet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

norenberg

Bestemt nej.....har to drenge med 8 mdr mellem....tænkte tit i graviditeten puhh hvordan klare jeg lige det her, men abort ville jeg aldrig overveje, kunne ikke leve med at få det fjernet, ville altid tænke på at der kunne rende endnu en lækker lille bebs rundt....men det har været hårdt det første år....men hvor vil jeg da for alt i verden ikke undvære ham....

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar 

Situationen er uændret og det er tirsdag om lidt

Jeg tror ærlig talt ikke at jeg kan overskue det for hvordan i alverden skal man klare 2 spædbørn og have så mange andre ved siden af,plus jeg skal være nogen kæreste og samtidig skabe tid til mig selv?

Men jeg tror ærlig talt heller ikke at jeg kan overskue at slå noget så vidunderligt ihjel

Tiden går,og min holdning skifter konstant

Anmeld

7. juli 2012

FrkT

Ud fra hvad du fortæller, så får jeg en meget stærk fornemmelse af at du vil fortryde det inderligt, hvis du får en abort. Så var jeg dig havde jeg 100 % valgt at beholde jeres barn. Jeg tror meget på skæbnen, og det du skriver med om der ligesom er en mening med at du er blevet gravid netop nu, det tror jeg er ganske og aldeles sandt.

Og ja, selvfølgelig bliver det hårdt, og ja, I KAN risikere at få en krævende baby, men I kan ligeså vel risikere at få en nem baby, som ham I har nu. Og selvom der er tre års forskel på søskende frem for 11 måneder, så kan det sagtens alligevel være ligeså hårdt og måske endda hårdere.

Det lyder som om både du og din mand virkelig ønsker dette barn, og når det er tilfældet, så tror jeg overskuddet kommer helt automatisk, så det ville jeg ikke bekymre mig om.

Men I skal træffe det valg der er rigtigt for jer, og jeg håber I træffer det rigtige valg. Held og lykke med beslutningen. Og du må da meget gerne lige opdatere herinde når det er.

Anmeld

7. juli 2012

Aprilmor11

Anonym skriver:

Vi er en stor familie og den sidste skulle have været den sidste.

Jeg har en tid til medicinsk abort på tirsdag da jeg ikke tror jeg kan klare den store opgave det er at have 2 børn med under et års mellemrum 

Min kæreste er selv meget i tvivl og siger vi er nået dertil hvor en mere ikke gør en forskel. Han arbejder og jeg er hjemmegåene så opgaven mht børnene ligger hos mig. Jeg nyder den baby vi (lige!) har fået og tanken om at jeg allerede skal sidde med en anden baby om 8 mdr,det vil den lille jo ikke forstå. Og hvad hvis den baby er krævene? Har vi inderst inde det der skal til? 1000 tanker..

Jeg har aldrig fået en abort før. Den 1 kom som en overraskelse. Nr 2 fik min kæreste med sin ekskæreste. Nr 3 er fra 05,nr 4 er fra 08 og nr 6 er fra april og nu gravid med termin feb/marts 2013.. Ja. Vi er en stor familie

Jeg håber naturen går sin gang inden tirsdag hvis det er det som det hele skal ende med. Jeg bryder mine tanker imellem liv eller død konstant.

I går ved bordet tog jeg en smule ekstra salat og min kæreste var hurtig til at sige "Du skal jo også spise for 2".. Av.. Jeg giver nærring til noget der efter planen bliver dræbt på tirsdag. Jeg tror at abort er det bedste pga vores babys alder. Vi har en nem dreng,vi er heldige og vi ved det. Men ingen ved jo hvilket barn man får om 8 mdr. Åh jeg er i tvivl. I går var jeg sikker,men i dag er jeg i tvivl.. 

Hvis du havde været mig,hvad ville du så have gjort?

Jeg havde ikke gjort det hvis jeg var i tvivl.

Jeg synes at man skal være 200% sikker før man tager den store beskutning om en abort.

Jeg håber at i, i fælles skab finder den rigtige løsning, uden at i er i tvivl nogen af jer. Mange og tanker til jer.

Kan godt forstå at det er svært.

Anmeld

7. juli 2012

Rikke S

Har for første gang stemt blankt.. Jeg synes det er et svært spørgsmål, som kun I selv bør finde svaret på.

Noah skulle have været tvilling, men jeg udstødte det ene foster da jeg var 6+4, og vi har hele tiden følt at der "manglede" én.

Desuden var og er Noah et utrolig let barn (bevares han har temperament og knalder hovedet i gulvet, når han ikke får sin vilje), som altid (fra han var 6 mdr. indenda blev han selvfølgelig ammet et par gange hver nat) har sovet fra kl 19.00 til mellem kl 7 og 9 om morgen samt spist hvad vi serverede, aldrig er syg eller forkølet, men bare en glad og livlig dreng. Så allerede da han var 3 mdr. begyndte vi at tænke på en bror eller søster til ham, og hans lillebror bliver da også født inden Noah bliver 2 år .

I må føle efter i jer selv og tale om det, for tvivler I på, at I magter opgaven, så er aborten nok den bedte løsning. Selv tror jeg aldrig jeg vil vælge en abort, men man skal også inddrage økonomi osv i spørgsmålet.

Anmeld

7. juli 2012

Rikke S

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar 

Jeg tror ærlig talt ikke at jeg kan overskue det for hvordan i alverden skal man klare 2 spædbørn og have så mange andre ved siden af,plus jeg skal være nogen kæreste og samtidig skabe tid til mig selv?

Men jeg tror ærlig talt heller ikke at jeg kan overskue at slå noget så vidunderligt ihjel

Det er klart, at du tvivler..

Du er jo allerede mor og ved at du bærer på et nyt liv, men barnet fortjener heller ikke at det fødes til ulejlighed, da det bare vil ramme hele familien.

Uanset hvad du beslutter, skal du tænke på, at det er for familiens skyld .

Stort kram

Anmeld

7. juli 2012

Muhmi

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar 

På det tidspunkt at du føder har du jo ikke to spædbørn, du har en tumling og et spædbarn Og en tumling er altså ikke ligeså krævende i og med at du kan sende dem i instutition og så kan du have den der hyggeputtetid med spædbarnet mens du er på barsel...

Silas er kun 22 mdr. når vi får den næste, men jeg tænker altså at det nok skal gå... Vi kan klare rigtig meget selvom vi ikke får sovet helt så meget som vi synes vi burde

Anmeld

7. juli 2012

Anonym trådstarter

Jeg ville ønske jeg kun kunne tænke i de positive baner for jeg har lyst til at aflyse tiden på tirsdag og se om jeg abortere af naturens vejne eller om det er ment to be. På den anden side føler jeg mig uansvarlig da et spædbarn kræver meget og den yngste er så lille

Hvorfor skifter jeg holdning hele tiden? Den ene time tænker jeg abort,men det næste øjeblik..

Hvem er det jeg dræber? Hvordan ville det menneske blive?

Dræber jeg min eneste datter?

Vil det ødelægge mig?

Vil det gøre ondt?

Vil jeg nogensinde komme over det?

Ville jeg kunne have klaret det?

Kan jeg klare det?

Hvordan skal jeg klare det?

Hvad vil folk tænke?

Min elskede mormor er den eneste jeg har delt det her med,hun skrev at hun var imod abort men at man nogle gange må gøre hvad der er det bedste for familien i helhed.

Hvad er det bedste for familien i helhed?

Anmeld

7. juli 2012

Tanjadamgaard

onlyme skriver:

Hej

Jeg har stemt NEJ,.!
For jeg stod i din situration sidste år,.
Jeg har en søn der bliver 1 år 20 juli, og jeg sidder lige nu med veer, og får sat skub i dem her 08,00,. Ja det bliver da hårdt, men ikke om jeg fortryder en eneste gang,.!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.