Hvem? skriver:
Døden, sygdomme eller andre særpræget ting er aldrig sjove at tale om, jeg bemærker det efterhånden ikke mere mht. udseende, man er jo som man er, og jeg ser noget smukt i alle mennesker, og dømmer bestemt ikke på det ydre, men her er det altså det indre der tæller.
Jeg har gennem mit arbejde (plejehjem) gennem 6 år oplevet meget sygdom og død, og jeg har fundet ud af - jo mere man snakker om det, jo bedre bliver man til at håndtere det, jeg husker stadig mit første opklad til en pårørende, hvor ægtefællen var død, glemmer det aldrig, men her var man jo mere "den lyttende" end "den talende".
Jeg går stadig ind for, at det er dét indre der tæller, jeg er bedøvende ligeglad med om der mangler et ben, øre, hånd, er skeløjet o.s.v. det er sådan man er, og det er da fantastiske vi ikke er ens.
Hvad angør døden er noget helt andet, og der er slet ikke nogen der er tjent med, at skulle begrave sit barn, jeg blir så trist når jeg læser at unge / især børn er døde, det sætter sig i mig og jeg tænker meget over det også selvom det er børn jeg ikke kender, det er forfærdeligt og ikke rigtigt at børn skal dø.
Py, det blev langt - jeg beklager..
Jeg er fuld af respekt for at du kan være sådan, jeg prøver men det går bare ikke særlig godt. Men hvem kan man lige "øve" på? Syntes det er svært at lære