Hvad gør I med de ting I ikke tør snakke om? Jeg læste denne tråd; https://www.baby.dk/debat/181658pi1/mistet-et-barn/retten-til-at-soerge.aspx og græd lidt, men jeg viste ikke hvad jeg skulle skrive for jeg kunne slet ikke forestille mig at leve uden min Agnethe.
Men hvad gør I når I ikke ved hvad I skal sige? Når I kan se at et barn er sygt eller har et mærke midt i ansigtet, en ting som er "forkert"? Hvad siger I til en mor som lige har mistet sit barn, eller fået af vide at barnet i maven ikke er raskt? Hvad siger I til forældrene/søskende/børnene som lige - eller for længe siden? - har mistet et barn?
Hvordan lærte I at se udenom kørestolen? For jeg kan ikke finde ud af det! Jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere det, og alligevel bliver jeg så lettet når folk spørge hvorfor Agnethes næse er blå, for så kan jeg fortælle det og vi kan komme videre?
Og hvordan ser i det smukke i barnet hvis' øjne hele tiden skeler, for det er jo det vi ligger mærke til?
Jeg tror vi alle gør det, jeg tror at når jeg går videre med Agenthe spørge folk hinanden hvorfor hendes næse er blå, så hvorfor pokker er vi så dårlige til at snakke om den berømte elefant?
Og jeg syntes ikke jeg er et dårligt menneske for at ikke vide hvordan jeg skal håndtere det, jeg er bare et menneske som kan blive bedre til mange ting, bl. a at håndtere de svære emner 
Anmeld