De ting vi ikke kan snakke om

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2012

TNBC

MortilElias2010 skriver:

Fik gåsehud, meget smuk 

ja ik???

så smuk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2012

B&J

hvis jeg ser en dame på gade uden en arm eller en mand i en kørestol eller et lille barn med en blå næse som du skriver din datter har jamen så går jeg videre lige som ved alle andre jeg er lige glad med hvordan folk ser ud det tænker jeg slet ikke over, for har lært at selv de mennesker der næsten ingen ting kan eller har et eller andet jamen så er de verdens fantastiske mennesker...

hvis du forstår min tanke gang

Anmeld

4. juli 2012

Koen.

B&J skriver:

hvis jeg ser en dame på gade uden en arm eller en mand i en kørestol eller et lille barn med en blå næse som du skriver din datter har jamen så går jeg videre lige som ved alle andre jeg er lige glad med hvordan folk ser ud det tænker jeg slet ikke over, for har lært at selv de mennesker der næsten ingen ting kan eller har et eller andet jamen så er de verdens fantastiske mennesker...

jeg ser ikke "fejlen" men mennsket bag.. præcis som når jeg ser Agnete musen, så ser jeg ikke en pige med blå næse, men en utrolig sød og opmærksom pige blå næse eller Ej så er hun bare en lækkerhaps!

Anmeld

4. juli 2012

B&J

tanja. skriver:

jeg ser ikke "fejlen" men mennsket bag.. præcis som når jeg ser Agnete musen, så ser jeg ikke en pige med blå næse, men en utrolig sød og opmærksom pige blå næse eller Ej så er hun bare en lækkerhaps!

nemlig sådan har jeg det også

Anmeld

4. juli 2012

-Sigrid-

B&J skriver:

Anmeld

4. juli 2012

-Sigrid-

tanja. skriver:

Kunne kysse dig! 

Anmeld

4. juli 2012

lassemor07

-Sigrid- skriver:

Hvad gør I med de ting I ikke tør snakke om? Jeg læste denne tråd;  https://www.baby.dk/debat/181658pi1/mistet-et-barn/retten-til-at-soerge.aspx og græd lidt, men jeg viste ikke hvad jeg skulle skrive for jeg kunne slet ikke forestille mig at leve uden min Agnethe.

Men hvad gør I når I ikke ved hvad I skal sige? Når I kan se at et barn er sygt eller har et mærke midt i ansigtet, en ting som er "forkert"? Hvad siger I til en mor som lige har mistet sit barn, eller fået af vide at barnet i maven ikke er raskt? Hvad siger I til forældrene/søskende/børnene som lige - eller for længe siden? - har mistet et barn?

Hvordan lærte I at se udenom kørestolen? For jeg kan ikke finde ud af det! Jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere det, og alligevel bliver jeg så lettet når folk spørge hvorfor Agnethes næse er blå, for så kan jeg fortælle det og vi kan komme videre?

Og hvordan ser i det smukke i barnet hvis' øjne hele tiden skeler, for det er jo det vi ligger mærke til?

Jeg tror vi alle gør det, jeg tror at når jeg går videre med Agenthe spørge folk hinanden hvorfor hendes næse er blå, så hvorfor pokker er vi så dårlige til at snakke om den berømte elefant? 

Og jeg syntes ikke jeg er et dårligt menneske for at ikke vide hvordan jeg skal håndtere det, jeg er bare et menneske som kan blive bedre til mange ting, bl. a at håndtere de svære emner 

Det er jo i bund og grund fordi folk er bange for af såre og få sagt noget forkert
Lasse har et stort ar og mangler 8 tænder efter hans ulykke og jo folk de kigger da men så heller de kommer hen og spørg om hvad der er sket for havde da den oplevelse oppe i børnehaven af der var en mor der kom hen og spurgte om det var ok af de spurte ind til det og ja så heller spørg end bare glo
Elsker børns ærlighed og nyskeriehed for de er bare kommet hen og spurgt når de ville vide noget og nu spørg de ikke rigtig mere for de har det sådan at sådan ser Lasse bare ud
Er da ikke bleg for af kende før jeg blev SSH så "Gloede" jeg da også men efter jeg har arbejdet i hjemmeplejen lære man af folk er forskellige både fysisk og phys.

Anmeld

4. juli 2012

Koen.

-Sigrid- skriver:

Kunne kysse dig! 

Anmeld

4. juli 2012

fif

Isabella_mor skriver:

fordi at vi er opdraget med "mind your own business"

mine forældre sagde altid, ikke kigge... hold op med at stirre, man glor ikke. og hvis vi spurgte nogle der så anderledes ud eller sådan noget, så blev vi skældt ud fordi at sådan noget gjorde man altså ikke. det var frækt at opføre sig sådan osv osv..

så det er simpelthen fordi at mange af os er flasket op med at man ikke skal blande sig og spørge ind og så videre.

MEN vi kan jo heldigvis ændre det. fordi at vi er en ny generation, med nye børn og de lærer af os. så lad os da lære dem at det er OK at spørge, at det er ok at tale om, osv... 

nedlæg tabuerne. hjælp vores børn med at lære at det er ok...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.