Vugge el. direkte i tremmeseng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2012

1990

VNB skriver:

ja og liften kender de jo, så den er rigtig tryg for dem  

Vi er så heldige at vi har en vugge i familien, som vi lånte og tremmesengen købte vi brugt for 800 kr. Den er oprindelig fra baby-sam og var kun brugt til 1 barn i ca 1 år. 

så vi slap ret billigt  

Skulle jeg have købt begge dele fra nyt af, ville jeg ikke bruge den store formure på vuggen... ville nok have fundet en god men brugt på nettet - den er de jo kun forholdvis kort tid i... Hvor imod at jeg godt ville betale en god pris for tremmesengen da de jo kommer til at bruge den i lang tid. Men man kan finde rigtig mange tremme senge billigt på nettet som næsten er som nye  

Ja det er rigtigt. Jeg har blandt andet været på den blå avis og se hvor stort udbudet er - og det er stort.

Tak for dit svar. Det gør overvejelserne nemmere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

1990

Missq4 skriver:

ja jeg kan lige prøve at tag et billede af den

Ja, kan du da dele det herinde så jeg kan se det? (Er ny herinde, så der er meget jeg ikke kender til).

Anmeld

2. juli 2012

VNB

1990 skriver:

Ja det er rigtigt. Jeg har blandt andet været på den blå avis og se hvor stort udbudet er - og det er stort.

Tak for dit svar. Det gør overvejelserne nemmere.

det var så lidt  

håber du finder en god ordning  

Anmeld

2. juli 2012

L&V

1990 skriver:

Okay. Så benytter jeg lige lejligheden til at stille et andet (måske dumt) spørgsmål: Hvordan gør man med at barnet sover med en i sengen? Jeg ville umiddelbart være bange for at barnet blev 'klemt' imellem mig og kæresten.

Det er ikke noget vi som sådan har tænkt over altså at hun lagde der. Du ligger jo heller ikke oven på din kæreste lige pludseligt Ofte lagde hun i min side ud mod kanten af sengen også havde vi en kant så hun ikke ku trille ud og hvis hun lagde i midten jamen så skete der heller ik noget ved det Man kan købe noget der hedder bed in bed hvis man er utryk ved det, det ku jo være en mulighed..

Jeg faldte ofte i søvn når jeg ammede også fik jeg ikke lige lagt hende over i liften..

Anmeld

2. juli 2012

fairlady

1990 skriver:

Mange tak for dit svar.

Det med liften lyder smart. Den har man jo alligevel.

Hvad er din erfaring med hensyn til køb af vugge og tremmeseng? Her tænker jeg på om i valgte at bruge de ekstra penge på noget design og kvalitetsmærker eller om i mener eksempelvis Ikeas baby møbler er udemærket?

Det der kan være en god ide at kigge efter, når du køber en tremmeseng, er om man kan sænke siden på den, tage den ene side, eller nogle af tremmerne af og om bunden kan hæves og sænkes. Det gør det nemmere og du kan bruge sengen i længere tid.

Du spørger om det vil være en god ide at komme puder i sengen. Nej det tror jeg ikke. Ville i hvert fald selv vøre bange for at de faldt ned over hovedet på baby.

Med hensyn til om man skal være urolig, hvis de ligger i en seng. Nej det ville jeg ikke være, for du sover en ikke særlig dyb søvn, for du ligger hele tiden og lytter efter baby, så du kommer heller ikke til at lighge dig på baby.

Det kan så være at "farmand" sover tungt og derfor kan det være at baby kun skal ligge ved siden af dig og ikke i smørhul. Andre tidspunkter hvor man jkan sove tungt er hvis man tager medicin eller har drukket alkohol.

Anmeld

2. juli 2012

1990

VNB skriver:

det var så lidt  

håber du finder en god ordning  

Jo tak. Der er noget tid til, men jeg er typen der gerne vil have styr på alt lang tid i forvejen, så.

Anmeld

2. juli 2012

1990

Månsson skriver:

Det er ikke noget vi som sådan har tænkt over altså at hun lagde der. Du ligger jo heller ikke oven på din kæreste lige pludseligt Ofte lagde hun i min side ud mod kanten af sengen også havde vi en kant så hun ikke ku trille ud og hvis hun lagde i midten jamen så skete der heller ik noget ved det Man kan købe noget der hedder bed in bed hvis man er utryk ved det, det ku jo være en mulighed..

Jeg faldte ofte i søvn når jeg ammede også fik jeg ikke lige lagt hende over i liften..

Okay. Det kommer sikkert helt naturligt så. Men hyggeligt lyder det da.

Anmeld

2. juli 2012

1990

fairlady skriver:

Det der kan være en god ide at kigge efter, når du køber en tremmeseng, er om man kan sænke siden på den, tage den ene side, eller nogle af tremmerne af og om bunden kan hæves og sænkes. Det gør det nemmere og du kan bruge sengen i længere tid.

Du spørger om det vil være en god ide at komme puder i sengen. Nej det tror jeg ikke. Ville i hvert fald selv vøre bange for at de faldt ned over hovedet på baby.

Med hensyn til om man skal være urolig, hvis de ligger i en seng. Nej det ville jeg ikke være, for du sover en ikke særlig dyb søvn, for du ligger hele tiden og lytter efter baby, så du kommer heller ikke til at lighge dig på baby.

Det kan så være at "farmand" sover tungt og derfor kan det være at baby kun skal ligge ved siden af dig og ikke i smørhul. Andre tidspunkter hvor man jkan sove tungt er hvis man tager medicin eller har drukket alkohol.

Mange tak for dit svar og lækkert at du har læst tråden igennem, så jeg lige fik besvaret, ja var det 3 spørgsmål på én gang.

Anmeld

2. juli 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi brugte liften et par måneder, hvorefter de kom op i tremmesengen. Vi brugte den dog i 6 mdr i barnevognen.

Anmeld

2. juli 2012

VNB

1990 skriver:

Jo tak. Der er noget tid til, men jeg er typen der gerne vil have styr på alt lang tid i forvejen, så.

sådan havde jeg det også ALT skulle helst stå klart, for jeg gad ikke stresse med det få uger inden fødslen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.