Vugge el. direkte i tremmeseng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2012

1990

MoarHvidovre skriver:

En tremmeseng er nok lidt stor til, at starte med. Vi brugte liften og stilleden så den op i tremmesengen - den gav en rigtig god tryghed.

Okay. Tak for dit svar.

Hvor længe brugte i så liften, et par måneder - et halvt år?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

1990

Tullen85 skriver:

Jeg brugte også liften, for så blev han tryg ved den, og kunne sove uanset om vi var hjemme eller ude i byen eller på besøg..

Org ja, det lyder smart. Ligesom en transportabel seng.

Men hvor længe kan man bruge liften som seng? Bare til de bliver for 'lange' til den, eller hvad? (Undskyld hvis jeg spørger dumt)

Anmeld

2. juli 2012

1990

Camilla30 skriver:

Hej Vi køber ikke en vugge til vores baby. Den første tid skal h*n sove i liften og derefter i sin seng. Når babyerne er små kan de godt lidt at sove uden alt for meget plads omkring sig, ligesom da de lå lidt 'sammenpakket' inde i livmoderen, derfor er der mange der starter med liften, som er mindre end sengen. Når baby skal sove i sengen kan man pakke ham/hende ind i en dyne såldes at der igen ikke er alt for meget luft omkring. Jeg vil vædde på at mange har god erfaringer med vugge, men jeg vil hellere investere i en god seng og køber fra start en god udtræksseng som kan bruges til baby og senere til junior .

Hilsner fra Camilla.

Mange tak for dit svar.

Hvad med puder, kan de bruges til at få sengen til at føles mindre i starten? Eller er det en dum ide? Så et billede af en tremmeseng med puder i nemlig, ved dog ikke om de blot var til pynt i dagtimerne.

Anmeld

2. juli 2012

1990

Mortil2tiloktober skriver:

Altså her har vi brugt vugge både første gang og skal os den her gang . Det er jo en smagssag , vi har været utrolig glad for vores vugge .
Vi har dog købt brugt begge gange .
Vugge + alt tilbehør himmel pind til himmel sengrand og madres 500 kr .
Vi har så valgt at købe helt ny tremmeseng ..
Men du kan godt bruge tremmeseng med evt lift i starten ..

Mange tak for dit svar. Jeg er en erfaring ringere nu.

Anmeld

2. juli 2012

1990

Mortil2tiloktober skriver:

Altså her har vi brugt vugge både første gang og skal os den her gang . Det er jo en smagssag , vi har været utrolig glad for vores vugge .
Vi har dog købt brugt begge gange .
Vugge + alt tilbehør himmel pind til himmel sengrand og madres 500 kr .
Vi har så valgt at købe helt ny tremmeseng ..
Men du kan godt bruge tremmeseng med evt lift i starten ..

Hov hov hov, der skulle stå en erfaringer RIGERE, ikke ringere.

Anmeld

2. juli 2012

Missq4

jeg har brugt liften de sidste to gange om dagen og om natten har de begge sovet i trammesengen men jeg lavede selv en seng formindsker ud af en skum madras den blev skåret op så den passede med trammesengen og gjord sengen noget minder og der er billiget end at skulle købe en vugge

Anmeld

2. juli 2012

1990

Månsson skriver:

Nej hun sov i liften indtil (og ret meget i vores seng)

Okay. Så benytter jeg lige lejligheden til at stille et andet (måske dumt) spørgsmål: Hvordan gør man med at barnet sover med en i sengen? Jeg ville umiddelbart være bange for at barnet blev 'klemt' imellem mig og kæresten.

Anmeld

2. juli 2012

1990

Missq4 skriver:

jeg har brugt liften de sidste to gange om dagen og om natten har de begge sovet i trammesengen men jeg lavede selv en seng formindsker ud af en skum madras den blev skåret op så den passede med trammesengen og gjord sengen noget minder og der er billiget end at skulle købe en vugge

Ja det lyder da smart. Lidt ligesom en meget tyk sengerand, eller hvad?

Anmeld

2. juli 2012

VNB

1990 skriver:

Mange tak for dit svar.

Det med liften lyder smart. Den har man jo alligevel.

Hvad er din erfaring med hensyn til køb af vugge og tremmeseng? Her tænker jeg på om i valgte at bruge de ekstra penge på noget design og kvalitetsmærker eller om i mener eksempelvis Ikeas baby møbler er udemærket?

ja og liften kender de jo, så den er rigtig tryg for dem  

Vi er så heldige at vi har en vugge i familien, som vi lånte og tremmesengen købte vi brugt for 800 kr. Den er oprindelig fra baby-sam og var kun brugt til 1 barn i ca 1 år. 

så vi slap ret billigt  

Skulle jeg have købt begge dele fra nyt af, ville jeg ikke bruge den store formure på vuggen... ville nok have fundet en god men brugt på nettet - den er de jo kun forholdvis kort tid i... Hvor imod at jeg godt ville betale en god pris for tremmesengen da de jo kommer til at bruge den i lang tid. Men man kan finde rigtig mange tremme senge billigt på nettet som næsten er som nye  

Anmeld

2. juli 2012

Missq4

1990 skriver:

Ja det lyder da smart. Lidt ligesom en meget tyk sengerand, eller hvad?

ja jeg kan lige prøve at tag et billede af den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.