Vugge el. direkte i tremmeseng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.315 visninger
69 svar
0 synes godt om
2. juli 2012

1990

Hej alle

Jeg har ikke kunne læse mig frem til svaret på mit spørgsmål, måske fordi det er så dumt at jeg er den første der ikke kender svaret. Men nu prøver jeg at spørge jer nuværende og kommende mødre.

Mit spørgsmål er: Når man har født, er det så nødvendigt at lade barnet sove i en vugge det første stykke tid, eller kan man spare penge og bruge en tremmeseng fra starten af?

(Sidder og prøver at renge ud hvad babyudstyr vil koste, hvad der er nødvendigt, hvad der er luksus at have osv. nemlig)

Jeg håber nogen forbarmer sig over mig, og besvarer mit spørgsmål.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

En tremmeseng er nok lidt stor til, at starte med. Vi brugte liften og stilleden så den op i tremmesengen - den gav en rigtig god tryghed.

Anmeld

2. juli 2012

VNB

1990 skriver:

Hej alle

Jeg har ikke kunne læse mig frem til svaret på mit spørgsmål, måske fordi det er så dumt at jeg er den første der ikke kender svaret. Men nu prøver jeg at spørge jer nuværende og kommende mødre.

Mit spørgsmål er: Når man har født, er det så nødvendigt at lade barnet sove i en vugge det første stykke tid, eller kan man spare penge og bruge en tremmeseng fra starten af?

(Sidder og prøver at renge ud hvad babyudstyr vil koste, hvad der er nødvendigt, hvad der er luksus at have osv. nemlig)

Hej  

Vi gjorde sådan her: Allerførst sov han bare i liften, efter et par mdr kom han over at ligge i vuggen og da ham var 6 mdr kom han over i tremmesengen  

Jeg synes at tremmesengen virker meget stor for en helt lille baby... tænker at der må være mere tryghed i at ligge lidt mere "klemt" i en vugge  

Anmeld

2. juli 2012

SHERO

Jeg brugte også liften, for så blev han tryg ved den, og kunne sove uanset om vi var hjemme eller ude i byen eller på besøg..

Anmeld

2. juli 2012

Camilla30

Hej Vi køber ikke en vugge til vores baby. Den første tid skal h*n sove i liften og derefter i sin seng. Når babyerne er små kan de godt lidt at sove uden alt for meget plads omkring sig, ligesom da de lå lidt 'sammenpakket' inde i livmoderen, derfor er der mange der starter med liften, som er mindre end sengen. Når baby skal sove i sengen kan man pakke ham/hende ind i en dyne såldes at der igen ikke er alt for meget luft omkring. Jeg vil vædde på at mange har god erfaringer med vugge, men jeg vil hellere investere i en god seng og køber fra start en god udtræksseng som kan bruges til baby og senere til junior .

Hilsner fra Camilla.

Anmeld

2. juli 2012

L&V

1990 skriver:

Hej alle

Tror en tremmeseng bliver lige voldsom nok i starten.. Laura sov ved siden af vores seng i sin lift eller oppe ved os i starten og kom så i tremmesengen da hun var godt 6måneder

Anmeld

2. juli 2012

1990

VNB skriver:

Hej  

Vi gjorde sådan her: Allerførst sov han bare i liften, efter et par mdr kom han over at ligge i vuggen og da ham var 6 mdr kom han over i tremmesengen  

Jeg synes at tremmesengen virker meget stor for en helt lille baby... tænker at der må være mere tryghed i at ligge lidt mere "klemt" i en vugge  

Mange tak for dit svar.

Det med liften lyder smart. Den har man jo alligevel.

Hvad er din erfaring med hensyn til køb af vugge og tremmeseng? Her tænker jeg på om i valgte at bruge de ekstra penge på noget design og kvalitetsmærker eller om i mener eksempelvis Ikeas baby møbler er udemærket?

Anmeld

2. juli 2012

mortilnoahogmelina

Altså her har vi brugt vugge både første gang og skal os den her gang . Det er jo en smagssag , vi har været utrolig glad for vores vugge .
Vi har dog købt brugt begge gange .
Vugge + alt tilbehør himmel pind til himmel sengrand og madres 500 kr .
Vi har så valgt at købe helt ny tremmeseng ..
Men du kan godt bruge tremmeseng med evt lift i starten ..

Anmeld

2. juli 2012

1990

Månsson skriver:

Tror en tremmeseng bliver lige voldsom nok i starten.. Laura sov ved siden af vores seng i sin lift eller oppe ved os i starten og kom så i tremmesengen da hun var godt 6måneder

Tak for dit svar.

Sov hun i liften indtil hun kom i tremmesengen? Eller havde i en vugge som mellemled imellem de to?

Anmeld

2. juli 2012

L&V

1990 skriver:

Tak for dit svar.

Sov hun i liften indtil hun kom i tremmesengen? Eller havde i en vugge som mellemled imellem de to?

Nej hun sov i liften indtil (og ret meget i vores seng)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.