Vugge el. direkte i tremmeseng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
1990 skriver:

Hej alle

Jeg har ikke kunne læse mig frem til svaret på mit spørgsmål, måske fordi det er så dumt at jeg er den første der ikke kender svaret. Men nu prøver jeg at spørge jer nuværende og kommende mødre.

Mit spørgsmål er: Når man har født, er det så nødvendigt at lade barnet sove i en vugge det første stykke tid, eller kan man spare penge og bruge en tremmeseng fra starten af?

(Sidder og prøver at renge ud hvad babyudstyr vil koste, hvad der er nødvendigt, hvad der er luksus at have osv. nemlig)

Jeg håber nogen forbarmer sig over mig, og besvarer mit spørgsmål.

vi brugte vugge, men det er ikke nødvendigt. Og vi har ikke tænkt os at bruge vuggen den her gang.

Den lille kan sove i liften og den kan så være i tremmesengen. Når barnet bliver for stor til liften kan i så flytte barnet i tremmesengen. Det er en god idé at købe en tyk sengerand, da tremmesengen så virker mindre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Levi&LilysMor

1990 skriver:

Hej alle

Jeg har ikke kunne læse mig frem til svaret på mit spørgsmål, måske fordi det er så dumt at jeg er den første der ikke kender svaret. Men nu prøver jeg at spørge jer nuværende og kommende mødre.

Mit spørgsmål er: Når man har født, er det så nødvendigt at lade barnet sove i en vugge det første stykke tid, eller kan man spare penge og bruge en tremmeseng fra starten af?

(Sidder og prøver at renge ud hvad babyudstyr vil koste, hvad der er nødvendigt, hvad der er luksus at have osv. nemlig)

Vi havde en vugge som han lå i... det giver tryghed når det ikke er en alt for stor seng de ligger i, men du kan købe en 2 i 1. Har set sådan en i babysam hvor man kan udvide den , meget smart faktisk og ellers er der mange som bruger tykkere sengerande så tremmesengen ikke føles for stor til en lille nyfødt. Jeg selv syntes bare jeg ville have en vugge til ham 

Anmeld

3. juli 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
1990 skriver:

Hej alle

har aldrig haft en vugge til mine 2 drenge. de lagde i starten bare i liften som stod i sengen og da de ikke kunne være i den mere kom de over i direkte i tremmesengen som jeg forede med nogle gode tæpper i bunden så den ikke virkee for stor.

Anmeld

5. juli 2012

1990

Princesspigen skriver:

hej med dig..

kan se mange har svaret så jeg gentager sikkert dem..

men hvis du køber en "seng i seng" i ønske børn kan du bruge den i trammesengen og derved er det ikke nødvendigt med vugge..

jeg vælgr kun at bruge vugge da jeg har fået en jeg kan låne

der ud over har jeg skrevet sådan en "hvad er vigtig de første 3 måneder liste" måske du vil se den ?

Ja, sådan en liste vil jeg da meget gerne se.

Anmeld

5. juli 2012

1990

MissTas skriver:

vi brugte liften som stod ved siden af vores seng de første 8 uger, da hun blev 8 uger kom hun direkte i tremmesengen på sit eget værelse og har sovet igennem fra 21.30-07.00 lige siden en vugge er slet ikke nødvendigt

Mange tak for dit svar, det er noteret.

Anmeld

5. juli 2012

1990

mor:) skriver:

vi brugte vugge, men det er ikke nødvendigt. Og vi har ikke tænkt os at bruge vuggen den her gang.

Den lille kan sove i liften og den kan så være i tremmesengen. Når barnet bliver for stor til liften kan i så flytte barnet i tremmesengen. Det er en god idé at købe en tyk sengerand, da tremmesengen så virker mindre.

De var lige tre tip i én besked. Mange tak.

Anmeld

5. juli 2012

1990

LevisMor skriver:

Vi havde en vugge som han lå i... det giver tryghed når det ikke er en alt for stor seng de ligger i, men du kan købe en 2 i 1. Har set sådan en i babysam hvor man kan udvide den , meget smart faktisk og ellers er der mange som bruger tykkere sengerande så tremmesengen ikke føles for stor til en lille nyfødt. Jeg selv syntes bare jeg ville have en vugge til ham 

Okay. Mange tak fordi du delte din erfaring med mig.

Anmeld

5. juli 2012

1990

hannetheis skriver:

har aldrig haft en vugge til mine 2 drenge. de lagde i starten bare i liften som stod i sengen og da de ikke kunne være i den mere kom de over i direkte i tremmesengen som jeg forede med nogle gode tæpper i bunden så den ikke virkee for stor.

Mange tak for dit svar, det er noteret i huskeren.

Anmeld

5. juli 2012

Janni.

Her brugte vi også liften i starten, derefter sengen med senge formindsker i.

Anmeld

5. juli 2012

Princesspigen

1990 skriver:

Ja, sådan en liste vil jeg da meget gerne se.

du får den lige på en privat besked her inde, det er lidt nemmere sys jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.