Mon der er en fødsel på vej snart...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2012

projekt-ønskebarn

Ja præcis, man kan nok ikke bedømme en dyt før man ligger i situationen, men godt at have et lager med af ting man tror kan hjælpe  Vi skal nærmest have en kuffert med for at kunne have alle vores ting

Uh hvor spændende, hvis du bliver scannet tror jeg sagtens de kan bedømme det, det er ikke noget der tager ekstra tid eller noget- Det bliver spændende, hvornår var det at du skulle scannes igen?

Vi skal ikke scannes med mindre vi køber os til en, det havde vi overvejet hvis livmoderhalsen længde kan sige noget om hvornår fødslen er nær, men hvis den alligevel ikke kan det så er det hip som hap med en ekstra scanning tænker jeg

Jeg er ikke så nervøs endnu, men kan mærker at som dagene går at selve fødslen fylder mere og mere og konstant tænker jeg: hvornår mon det sker - det er nok det der fylder mest lige nu. Hvornår starter det, hvordan starter det og hvordan kommer det til at forløbe... 

Ihh det bliver sååå spændende men også lidt nervepirrende ikke at vide hvordan og hvordan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

Blirnokaldrigfru

projekt-ønskebarn skriver:

Ja præcis, man kan nok ikke bedømme en dyt før man ligger i situationen, men godt at have et lager med af ting man tror kan hjælpe  Vi skal nærmest have en kuffert med for at kunne have alle vores ting

Uh hvor spændende, hvis du bliver scannet tror jeg sagtens de kan bedømme det, det er ikke noget der tager ekstra tid eller noget- Det bliver spændende, hvornår var det at du skulle scannes igen?

Vi skal ikke scannes med mindre vi køber os til en, det havde vi overvejet hvis livmoderhalsen længde kan sige noget om hvornår fødslen er nær, men hvis den alligevel ikke kan det så er det hip som hap med en ekstra scanning tænker jeg

Jeg er ikke så nervøs endnu, men kan mærker at som dagene går at selve fødslen fylder mere og mere og konstant tænker jeg: hvornår mon det sker - det er nok det der fylder mest lige nu. Hvornår starter det, hvordan starter det og hvordan kommer det til at forløbe... 

Ihh det bliver sååå spændende men også lidt nervepirrende ikke at vide hvordan og hvordan.

Vi har pakket en kæmpe sportstaske tror også mange af tingene forbliver ubrugte, men hellere det, end at man kommer til at mangle det??

Onsdag skal jeg til scanning.. Jeg skal scannes fordi de frygter baby er FOR lille :/ så ville da have været bedre, hvis jeg ikke skulle scannes :/ men satser nu på hun har taget et ordentligt ryk den sidste tid Jeg tror de kan give en max tid, men nok næppe noget man kan bruge til så meget? det er vel forskelligt hvor længe folk er om at åbne sig?? Men ellers kan du måske prøve at spørge din jordemor næste gang? måske tjekker hun helt af sig sig ?

Ja puha, jeg bliver dælme mere og mere nervøs nok også fordi jeg har så skiiide ondt hele tiden har slet ikke sovet i nat, fordi mine plukkeveer har gjort så ondt og hver gang jeg skulle op og tisse, sku jeg nærmest kravle derned, fordi det gjorde så ondt at rejse sig.. det magter jeg ikke 2½ uge mere da???

har du ikke meget ondt?

Anmeld

2. juli 2012

projekt-ønskebarn

Ja lige præcis og man ved jo heller ikke hvor længe man skal være "indlagt" så hellere for meget end for lidt. Men ellers har vi heldigvis mine forældre som bor tæt på og som kan komme med noget hvis vi mangler, når vi har født selvfølgelig

Hvem skal du have med til fødslen? Jeg skal have min mand og min søster, jeg va rogså med til hendes som var en kæmpe oplevelse så den skal hun også have

Ja på den måde havde det selvfølgelig været bedre at du ikke skulle scannes men når det så er sagt så må det alligevel være rart med så mange scanninger når nu hun alligevel er vokset som hun skal. Hun er jo større end min lille bebs hvis jordmoderens skøn passer altså.

Jeg hørte hende sidste gang om hun kunne sige noget om hvornår, men det kunne hun på ingen måde eller også ville hun ikke Jeg bliver heller ikke undersøgt indvendigt af hende så tror også at det er med til at hun ingenting kan sige eftersom hun så ikke kan bedømme livmoderhalsen længde osv.

Åh hvor lyder du bare ramt, det må være så træls og ja så er 2 1/2 uge længe, det håber vi ikke du skal opleve, men tvivler nu på det, hvis dine plukkeveer allerede bider så godt til nu. Jeg tror du har født om en uges tid 

Jeg har helt vildt ondt i min iskiasnerve, men ingen smerter ved plukkeveer eller noget og synes også at mine smerter ved skambenet er blevet mildere så jeg er nok forholdsvis heldigt sluppet. Jeg sover okay om natten vil jeg også sige. Jeg sover ikke helt igennem i streg selvfølgelig da jeg skal tisse nogle gange og det gør ondt i min iskiasnerve når jeg vender mig men ellers sover jeg faktisk fint

Jeg tænker også at de vågne gange jeg har om natten er en go øvelse til når hun kommer, så det er nok meget godt

Er A-menneske så det håber jeg også på vil hjælpe os når hun kommer.

Anmeld

2. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Ja lige præcis og man ved jo heller ikke hvor længe man skal være "indlagt" så hellere for meget end for lidt. Men ellers har vi heldigvis mine forældre som bor tæt på og som kan komme med noget hvis vi mangler, når vi har født selvfølgelig

Hvem skal du have med til fødslen? Jeg skal have min mand og min søster, jeg va rogså med til hendes som var en kæmpe oplevelse så den skal hun også have

Ja på den måde havde det selvfølgelig været bedre at du ikke skulle scannes men når det så er sagt så må det alligevel være rart med så mange scanninger når nu hun alligevel er vokset som hun skal. Hun er jo større end min lille bebs hvis jordmoderens skøn passer altså.

Jeg hørte hende sidste gang om hun kunne sige noget om hvornår, men det kunne hun på ingen måde eller også ville hun ikke Jeg bliver heller ikke undersøgt indvendigt af hende så tror også at det er med til at hun ingenting kan sige eftersom hun så ikke kan bedømme livmoderhalsen længde osv.

Åh hvor lyder du bare ramt, det må være så træls og ja så er 2 1/2 uge længe, det håber vi ikke du skal opleve, men tvivler nu på det, hvis dine plukkeveer allerede bider så godt til nu. Jeg tror du har født om en uges tid 

Jeg har helt vildt ondt i min iskiasnerve, men ingen smerter ved plukkeveer eller noget og synes også at mine smerter ved skambenet er blevet mildere så jeg er nok forholdsvis heldigt sluppet. Jeg sover okay om natten vil jeg også sige. Jeg sover ikke helt igennem i streg selvfølgelig da jeg skal tisse nogle gange og det gør ondt i min iskiasnerve når jeg vender mig men ellers sover jeg faktisk fint

Jeg tænker også at de vågne gange jeg har om natten er en go øvelse til når hun kommer, så det er nok meget godt

Er A-menneske så det håber jeg også på vil hjælpe os når hun kommer.

Ja, der er altid nogle der kan hjælpe, hvis der bliver brug for det så helt galt går det næppe

Jeg skal bare have min kæreste med men tror faktisk det ville have været rart for mig, hvis jeg havde prøvet at opleve en fødsel før min egen? men ved ikke hvem det skulle have været ved , har ingen søstre, og har ingen nære veninder der har fået børn endnu.. Men ja - der har du måske en fordel så? sådan .. man er måske forberedt på lidt forskellige situationer og sådan?

åh du heldig! jeg tror også bare jeg er uheldig! måske også lidt pylret :/ men plukkeveerne er bare så ubehagelige synes jeg - men alle jordmødre siger det er fordi jeg er så lille og tyndhudet.. Baby ligger (når hun sparker en fod mod skindet) 1,1 cm under min hud - så det er klart nok at plukkeveerne også føles voldsomme.. :/ bliver mærkeligt at maven pludselig bliver afslappet igen når man har født? og at man endelig kan gå i sit gamle tøj igen savner at shoppe!!!! . hehe...

Dejligt du også sover godt! eller nogenlunde! jeg sover en time, tisser, sover en time, tisser osv osv.. HEEEELE natten.. og falder aldrig i søvn før efter 12-1 stykker :/ men ligger så og snuer lidt til omkring kl 9 - selvom jeg også er a-menneske! er nød til det, kroppen er total smadret :/ godt det snart er ovre nu skal man bare lige huske at nyde den sidste tid!!

Anmeld

2. juli 2012

projekt-ønskebarn

Min søsters fødsel gik rimelig smertefrit og hurtigt så jeg har "kun" oplevet det på en god måde, så jeg kan ikke helt sætte mig ind i dem der ligger i døgn med veer, men lidt en fornemmelse har jeg da ved at have oplevet hendes. Min mor ville rigtig gerne med, så det har jeg lovet hun kommer ved næste barn

Jeg har foranliggende moderkage så derfor har jeg slet ikke på noget tidspunkt i graviditeten oplevet spark som var ulidelige, nærmere tvært imod, har jeg tit været bekymret fordi jeg ikke kunne mærke særlig meget. Jeg mærker hende hver dag selvfølgelig men ikke karatespark som du beskriver det og slet ikke om natten, der sover jeg fint for spark ihvertfald Er som sagt rimleig forskånet tror jeg, men så har vi til gengæld oplevet MEGET modstand inden denne graviditet lykkedes så det sige rjeg til mig selv er derfor (vi har haft vores synes jeg)

Jeg tisser nok kun 2 gange om natten, meget på samme tidspunkter, kl 24.00, kl 3.00 og kl 6 ca så det er okay. Falder dog ikke så hurtigt i søvn som jeg plejer men falder i søvn igen og derfor har jeg faktisk heller ikke behov for lurer midt på dagen, jeg holder den hellere gående og så går lidt tidligere i seng. 

Jeg glææææææder mig også helt vildt til at få min krop igen og ja til at kunne shoppe - især stramme bukser, nøj hvor jeg savner det. Man føler sig ikke ligefrem godt tilpas på nuværende tidspunkt og jeg har endda "kun" taget 11-12 kg på og har ingen væske eller noget.

Men så snart jeg har født skal den store kur igang, for vil bare have min krop tilbage hurtigst muligt, så håber ikke jeg får gener efter fødslen som gør at jeg ikke må dyrke motion i flere uger.

Anmeld

2. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Min søsters fødsel gik rimelig smertefrit og hurtigt så jeg har "kun" oplevet det på en god måde, så jeg kan ikke helt sætte mig ind i dem der ligger i døgn med veer, men lidt en fornemmelse har jeg da ved at have oplevet hendes. Min mor ville rigtig gerne med, så det har jeg lovet hun kommer ved næste barn

Jeg har foranliggende moderkage så derfor har jeg slet ikke på noget tidspunkt i graviditeten oplevet spark som var ulidelige, nærmere tvært imod, har jeg tit været bekymret fordi jeg ikke kunne mærke særlig meget. Jeg mærker hende hver dag selvfølgelig men ikke karatespark som du beskriver det og slet ikke om natten, der sover jeg fint for spark ihvertfald Er som sagt rimleig forskånet tror jeg, men så har vi til gengæld oplevet MEGET modstand inden denne graviditet lykkedes så det sige rjeg til mig selv er derfor (vi har haft vores synes jeg)

Jeg tisser nok kun 2 gange om natten, meget på samme tidspunkter, kl 24.00, kl 3.00 og kl 6 ca så det er okay. Falder dog ikke så hurtigt i søvn som jeg plejer men falder i søvn igen og derfor har jeg faktisk heller ikke behov for lurer midt på dagen, jeg holder den hellere gående og så går lidt tidligere i seng. 

Jeg glææææææder mig også helt vildt til at få min krop igen og ja til at kunne shoppe - især stramme bukser, nøj hvor jeg savner det. Man føler sig ikke ligefrem godt tilpas på nuværende tidspunkt og jeg har endda "kun" taget 11-12 kg på og har ingen væske eller noget.

Men så snart jeg har født skal den store kur igang, for vil bare have min krop tilbage hurtigst muligt, så håber ikke jeg får gener efter fødslen som gør at jeg ikke må dyrke motion i flere uger.

Jeg kunne forestille mig, at ens mor er en fantastisk støtte under sådan en situation tror hvert fald min egen ville være god - men er bange for jeg ville blive pylret hvis hun var der.. at jeg ville blive for afhængig af hende.. :/ så prøver alene men tror på dine familiemedlemmer (din søster og mor) er glade for at komme med, og får en kæmpe oplevelse ligesom du selv fik og får

Åh ja - så kan jeg se! Har egentlig kigget på din profil og kunne se du har haft 3 SA jeg selv havde en MA lige inden denne graviditet, så jeg følte også modgang! og min graviditet har også været nem, flotte tal hele vejen igennem, ingen sygdomme eller bækkenløsning, bare mange plukkeveer.. men det føles nu også slemt nok synes jeg :/ men igen, forskelligt fra person til person? når man har foranliggende første gang, har man det så egentlig også anden gang? for ellers kan du måske blive overrasket over hvor hårdt de kan sparke - næste gang

Du er heldig med din nattesøvn. Jeg har prøvet at lade være med at sove om dagen, men det hjælper ikke engang :/ øv ..

ja tak! jeg har allerede downloadet apps til at træne mave og balder trænger sådan til at gøre noget ud af mig selv! jeg sidder bare i joggingbukser og løse t-shirts herhjemme og opsat hår.. Ja, jeg gør da noget ud af mig selv når jeg skal se andre folk, men det stadig ikke det samme :/ glæder mig til at få fine stramme bluser og bukser på, og farvet hår, bruge parfume og neglelak .. føler mig så... neutral?? jeg savner at være pige giver det mening

Anmeld

2. juli 2012

projekt-ønskebarn

Min mand vil helst at har vores første gang helt for os selv og det kan jeg sagtens forstå. Jeg ville heller ikke have hans mor med . Min søster er mest med sådan for hendes skyld og for mere praktiske årsager så han kan have fuld fokus på mig. Sådan var det ihvertfald da jeg var med. Jeg tog billeder og sørgede for at hun fik noget at drikke og spise osv så hendes kæreste kunne have fuld fokus på hende og det tror jeg de synes var rigtig fedt. 

Næste gang får min mor æren og oplevelsen selvom jeg tror hun alligevel sidder klar i venteværelset en uge før, ha ha  

Ja det har været umenneskeligt hårdt med tre SA og troed aldrig det skulle lykkedes men nu hvor det er så er lykkedes så føler jeg mig meget mere klar og meget mere rustet til en baby så de har også styrket mig på en måde. 

Ha ha kender alt til løst kedeligt tøj og opsat hår når man bare er hjemme og især efter jeg er gået på barsel. 

Jeg har farvet hår en gang. Seks måneder henne hos en øko frisø.  Jeg trængte bare til at forkæle mig selv og havde det også okay med det. De tre første måneder er jo der man skal passe mest på. Går også med make up når vi skal ud men ja neglelak, hårfarve og stramt tøj. Det glæder jeg mig helt ustyrligt til. Har fødselsdag til oktober og der satser jeg på at jeg kun skal ønske mig ting til mig selv og masser af forkælelse og der håber jeg også at min krop er rimelig sig selv igen selvom det måske er for optimistisk men håber virkelig  

Anmeld

2. juli 2012

projekt-ønskebarn

Ps. Tror ikke at det er en selvfølge at jeg får foranliggende moderkage næste gang også. Det har jeg ihvertfald ikke hørt om. Det er vidst kun hvis den ligger foran fødselskanalen at Man har risiko næste gang også og det gør min heldigvis ikke og har ikke gjort det på noget tidspunkt  

Anmeld

2. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Min mand vil helst at har vores første gang helt for os selv og det kan jeg sagtens forstå. Jeg ville heller ikke have hans mor med . Min søster er mest med sådan for hendes skyld og for mere praktiske årsager så han kan have fuld fokus på mig. Sådan var det ihvertfald da jeg var med. Jeg tog billeder og sørgede for at hun fik noget at drikke og spise osv så hendes kæreste kunne have fuld fokus på hende og det tror jeg de synes var rigtig fedt. 

Næste gang får min mor æren og oplevelsen selvom jeg tror hun alligevel sidder klar i venteværelset en uge før, ha ha  

Ja det har været umenneskeligt hårdt med tre SA og troed aldrig det skulle lykkedes men nu hvor det er så er lykkedes så føler jeg mig meget mere klar og meget mere rustet til en baby så de har også styrket mig på en måde. 

Ha ha kender alt til løst kedeligt tøj og opsat hår når man bare er hjemme og især efter jeg er gået på barsel. 

Jeg har farvet hår en gang. Seks måneder henne hos en øko frisø.  Jeg trængte bare til at forkæle mig selv og havde det også okay med det. De tre første måneder er jo der man skal passe mest på. Går også med make up når vi skal ud men ja neglelak, hårfarve og stramt tøj. Det glæder jeg mig helt ustyrligt til. Har fødselsdag til oktober og der satser jeg på at jeg kun skal ønske mig ting til mig selv og masser af forkælelse og der håber jeg også at min krop er rimelig sig selv igen selvom det måske er for optimistisk men håber virkelig  

Det var faktisk smart! det lyder hvert fald kanon! og må være rart for manden, at han ikke skal fare rundt både her og der.. hvordan har du det med blod? så du så.. sådan du ved.. detaljer til din søsters fødsel? feks. hovedet på vej ud? moderkagen og alt det der? jeg er altid ved at besvime bare jeg skal have taget en blodprøve så jeg frygter lidt et blodbad

Ja, det er aldrig så skidt, at det ikke er godt for noget!? Jeg vil dog sige om mig selv, at jeg havde haft bedre af at der havde gået lidt mere end 1½ måned fra MA til ny graviditet, for jeg har været panisk for om noget skulle gå galt i denne graviditet! tror jeg ahr været på fødegangen 5 gange, er blevet scannet 10 gange og været ved læge 6 gange alt sammen fordi jeg har været død bekymret og reageret i panik så glæder mig til 2. gravidtet, der forhåbentlig går lidt nemmere og kan nydes lidt mere synes det er flot du har kunnet lægge hele 3 SA'er bag dig!!

Jeg plejer at blive affarvet - det har jeg ikke turdet i graviditeten, kunne måske godt have turdet en alm farve? er dit alm farve? Ja tak - fødselsdag må være forkælelse til mor!! blir skønt! jeg har fødselsdag i september, men regner også med at være "normal" til den tid, mon ikke du kan nå det til oktober også så

Jeg håber vi kan holde fast i vores ønsker for vores fremtidige krop - jeg kan hvert fald se på mine to svigerinder (en fødte i dec, den anden i april), at de er lidt ligeglade med deres udseende nu :/ så er spændt på om man virkelig bliver så ligeglad???

Anmeld

2. juli 2012

projekt-ønskebarn

Jeg så det hele hvis man kan sige det sådan og jeg tror slet ikke at du skal være bekymret for det for man ser helt anderledes på det når man er i det. Så synes man nærmest at moderkagen er smuk. Så fordihan har angst for blod nu så tror jeg overhoved ikke at det har betydning for hvordan du oplever din egen fødsel. Ihvertfald ikke på det punkt. 

Jeg har også været død nervøs hele denn graviditet igennem og har ikke rigtig kunne nyde den til fulde desværre. Har Googles alle ting og overananalyseret alt, grænsende til det hysteriske så det har faktisk været lidt hårdt men ved til gengæld også mange ting nu og er meget opmærksom så det kommer mig forhåbentlig tilgode næste gang som vi krydser for går nemmerE for sig. 

1 1/2 måned efter var heller ikke meget så kan jeg godt forstå at du har været nervøs. Du har jo dårligt kunne nå at komme dig over første gang?? 

Det var bare en skyllefarve jeg fik i. Havde heller ikke affarvet det hvis det var det jeg skulle for det er uanset hvad noget barsk stads og kan umuligt være Godt på noget tidspunkt. Tror nu ikke at jeg bliver ligeså afholden med alle ting når jeg ammer for så har det altså laaange udsigter og der skulle det vidst heller ikke være ligeså skadeligt. Vil selvfølgelig ikke drikke osv men jeg vil ikke være nær så hys med fx akønhedsprodukter. 

Jeg er så meget motiveret for at få min krop igen hurtigst muligt og målet er helt klart i oktober til min fødselsdag. Krydser for det. Men msn har jo også hørt om dem det selvom de taber akt har fået permanent bredere hofter osv

Jeg bliver aldrig som dine svigerindeR. Det er garanteret. Jeg er så obs på mig selv og mib krop og er meget ibdstillet på at give min mand sin "gamle" kone igen selvom jeg ved at han elsker mig som jeg er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.