Mon der er en fødsel på vej snart...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2012

projekt-ønskebarn

Ja det gør ikke så meget at det er en ny, det er jo alligevel ikke hende man får til fødslen anyways så det betyder ikke det store. Det eneste var at hun ikke kendte en, den nye her, så man skulle fortælle sin "forhistorie" en gang til. 

Ja du har været heldig med alle dine besøg, det minsunder jeg meget

Vi har "kun" to foredrags agtige møder/aftener på hospitalet, hvor man se en video og får lidt info, thats it. Et om amning og et om fødsler så altså intet om vejrtrækning som du også skriver, så vi har ikke mere end i har hos jer desværre. Regeringen har jo skåret alt sådan noget væk desværre. Overvejer stadig om man skulle tage en kursus i vejrtrækning, men har ikke helt besluttet mig endnu. Har læst en del bøger om det og noget på nettet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2012

Blirnokaldrigfru

projekt-ønskebarn skriver:

Ja det gør ikke så meget at det er en ny, det er jo alligevel ikke hende man får til fødslen anyways så det betyder ikke det store. Det eneste var at hun ikke kendte en, den nye her, så man skulle fortælle sin "forhistorie" en gang til. 

Ja du har været heldig med alle dine besøg, det minsunder jeg meget

Vi har "kun" to foredrags agtige møder/aftener på hospitalet, hvor man se en video og får lidt info, thats it. Et om amning og et om fødsler så altså intet om vejrtrækning som du også skriver, så vi har ikke mere end i har hos jer desværre. Regeringen har jo skåret alt sådan noget væk desværre. Overvejer stadig om man skulle tage en kursus i vejrtrækning, men har ikke helt besluttet mig endnu. Har læst en del bøger om det og noget på nettet

Jaa, jeg synes nu også det kursus vi var på var fint nok? men mangler lidt at sygehuset tilbyder en decideret fødselsforberedelse hvor man evt kan lære vejrtrækning og andre aflastningsmetoder? de kunne jo lægge en lille sum på - for de der kurser man kan finde på nettet er da ret dyre? overvejede nemlig også at købe sådan et, men har læst at man skal begynde mindst 6 uger inden for at opnå størst effekt - det er jo for sent nu? :/

Anmeld

1. juli 2012

projekt-ønskebarn

ja helt sikkert. De er også dyre herinde, men har faktisk fundet et sted (her i kbh) som udbyder en eller anden form for kursus moduler hvor man kan nøjes med at tage nogle moduler indenfor det man synes man har brug for, bla vejrtrækning og de koster 300 kr pr modul (som varer 30 min.) som er individuel vejledning så det kunne være en ide

Anmeld

1. juli 2012

Blirnokaldrigfru

ja helt sikkert. De er også dyre herinde, men har faktisk fundet et sted (her i kbh) som udbyder en eller anden form for kursus moduler hvor man kan nøjes med at tage nogle moduler indenfor det man synes man har brug for, bla vejrtrækning og de koster 300 kr pr modul (som varer 30 min.) som er individuel vejledning så det kunne være en ide

Åh ja, det lyder da som en idé jeg tror også vejrtrækningen er sværere end man lige umiddelbart vil tro! Min svigerinde mistede fokus i hendes fødsel med det samme, men fortalte hun havde fået en papirspose af jordemoren, det havde vidst hjulpet lidt.. Måske jeg skulle prøve at "meditere" lidt her den sidste tid haha - ved ikke om jeg tror på den slags

Anmeld

1. juli 2012

projekt-ønskebarn

Jeg tror man kan forberede sig på på visse områder men andre tror jeg bare at det er fuldstændig spildt fordi når man er i det er det den pågældende situation "her og nu" med individuelle problemer/ikke problemer der er gældende og jordmødrene er jo idag så gode og erfarne og vil guide en hele vejen igennem. Det er ihvertfald hvad jeg har hørt fra veninder og familie.

He he mediation, det lyder alternativt, jeg ved ikke engang hvordan man gør det  Men hvis det virker så go for it

Anmeld

1. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Jeg tror man kan forberede sig på på visse områder men andre tror jeg bare at det er fuldstændig spildt fordi når man er i det er det den pågældende situation "her og nu" med individuelle problemer/ikke problemer der er gældende og jordmødrene er jo idag så gode og erfarne og vil guide en hele vejen igennem. Det er ihvertfald hvad jeg har hørt fra veninder og familie.

He he mediation, det lyder alternativt, jeg ved ikke engang hvordan man gør det  Men hvis det virker så go for it

Ja, tingene sker jo forskelligt? så man må næsten vente og se? håber det kommer til at gå os nemt sådan inden for den realistiske grænse self

haha, aner heller ikke hvordan man gør, men måske man kunne lære at slappe ordentligt af? at fokusere på... ingenting?

Anmeld

1. juli 2012

projekt-ønskebarn

Ja håber jeg også. Bilder mig selv ind at de små babyer er med til at gøre det nemmere . Og spændende HVORNÅR det sker??Hvad med ay slappe af til noget "stress out" musik. Det plejer jeg at få når jeg har fået akupunktur eller til afspænding til yoga. Det gør underværker

Anmeld

2. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Ja håber jeg også. Bilder mig selv ind at de små babyer er med til at gøre det nemmere . Og spændende HVORNÅR det sker??Hvad med ay slappe af til noget "stress out" musik. Det plejer jeg at få når jeg har fået akupunktur eller til afspænding til yoga. Det gør underværker

Det lyder som en go ide ! Det må jeg prøve ! må prøve det sf imorgen , så jeg kan nå at lægge musik på mobilen hvis jeg føler det virker kunne være man trængte til at høre noget mens veerne stod på for at fjerne fokus helt

Synes du egentlig ikke man begynder at kunne mærke at baby fylder maven ud? (selvom de er små )

Anmeld

2. juli 2012

projekt-ønskebarn

Helt sikkert. Det er en go ide. Jeg skal også have musik med har jeg tænkt mig  

Jo helt sikkert. Min mave er helt udspilet hele tiden og tænker at hun kan da snart ikke blive større men det kan de jo heldigvis for vil jo så gerne op på de 3 kg. Ved du om de på en scanning kan vurdere ud fra livmoderhalsens længde osv om fødslen er nær eller kan man intet sige? Ih ville ønske man kunne få en indikator på hvornår det bliver ca  

Jeg kan også mærke at fødslen fylder nu. Drømmer om den om natten og tænker hele tiden de forskellige scenarier igennem. Man forbereder sig nok ubevidst mentalt tror jeg. 

Anmeld

2. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Helt sikkert. Det er en go ide. Jeg skal også have musik med har jeg tænkt mig  

Jo helt sikkert. Min mave er helt udspilet hele tiden og tænker at hun kan da snart ikke blive større men det kan de jo heldigvis for vil jo så gerne op på de 3 kg. Ved du om de på en scanning kan vurdere ud fra livmoderhalsens længde osv om fødslen er nær eller kan man intet sige? Ih ville ønske man kunne få en indikator på hvornår det bliver ca  

Jeg kan også mærke at fødslen fylder nu. Drømmer om den om natten og tænker hele tiden de forskellige scenarier igennem. Man forbereder sig nok ubevidst mentalt tror jeg. 

Tror hvert fald musik kan give en lidt noget andet at tænke på? og ellers kan man jo bare slukke

Jeg ved ikke om selve scanningen kan sige noget? :/ Men jeg tror jeg får tjekket min livmoderhals også, fordi der er skrevet i de papirer sygehuset har modtaget, at jeg har mange plukkeveer.. Håber jeg at jeg får tjekket! fik det tjekket i forbindelse med en tur på fødegangen for en uge siden, der var jeg lukket med 1 cm livmoderhals tilbage - håber de så på onsdag siger jeg er 1-2 cm åben så må de da hvert fald kunne give en "max" tid før hun er ude? Skal du til scanning?

Ja, jeg tænker også på det konstant! og jeg glæder mig vanvittigt til hun kommer ud - men jeg er også lidt bange? tænker når jeg får smerter: ej ikke idag, jeg er slet ikke klar sådan mentalt, tror jeg først man er klar når hun ligger ved en? jeg har hvert fald svært ved at forestille mig det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.