Mon der er en fødsel på vej snart...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2012

projekt-ønskebarn

Tror det er noget man selv synes at de er når man tænker under 3 kg men det er jo ikke det der er afgørende men mere om de er fuldt udviklet men må da nok hellere få købt lidt mere tøj i str 50 alligevel  

Ja det er vildt. Juli måned på søndag. Synes den sidste måned her er fløjet afsted. Forstår godt at du gerne vil vente til efter d. 8. Så burde hun også være omkring de 3 kg tænker jeg.

Jeg er endnu ikke helt nået til utålmodigheds stadiet endnu så for mig gør det ikke noget at der lige går nogle uger endnu men har også kun været på barsel i 14 dage nu og vi er ikke helt klar praktisk endnu samt at jeg heller ikke er sÅ besværet så det har nok også noget at skulle sige. 

Og så vil jeg rigtig gerne op på de 3 kg hvilke hun jo ikke er endnu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2012

Blirnokaldrigfru

projekt-ønskebarn skriver:

Tror det er noget man selv synes at de er når man tænker under 3 kg men det er jo ikke det der er afgørende men mere om de er fuldt udviklet men må da nok hellere få købt lidt mere tøj i str 50 alligevel  

Ja det er vildt. Juli måned på søndag. Synes den sidste måned her er fløjet afsted. Forstår godt at du gerne vil vente til efter d. 8. Så burde hun også være omkring de 3 kg tænker jeg.

Jeg er endnu ikke helt nået til utålmodigheds stadiet endnu så for mig gør det ikke noget at der lige går nogle uger endnu men har også kun været på barsel i 14 dage nu og vi er ikke helt klar praktisk endnu samt at jeg heller ikke er sÅ besværet så det har nok også noget at skulle sige. 

Og så vil jeg rigtig gerne op på de 3 kg hvilke hun jo ikke er endnu 

Jeg har meget i str 50 - er spændt på om jeg får det brugt eller om det er for lidt?

Vores små babyer skal nok klare sig uanset hvad jeg drømte faktisk i nat, at jeg havde født en lille bitte mini baby, som var total stiv i nakken, og ikke kunne få ordentligt luft - tegn på at man mentalt forbereder sig på fødslen og at man er lidt bange???? Tror jeg nok!! ubehagelig drøm under alle omstændigheder

Anmeld

30. juni 2012

projekt-ønskebarn

Ja det bliver spændende. Tror helt sikkert at vi får brug for vores str 50, spørgsmålet er bare hvor længe

Åh en ubehagelig drøm, dem har jeg heldigvis ikke haft endnu selvom jeg er mega bange for at noget går galt under fødslen. Er ikke så nervøs for smerte osv, mest for om de får ilt nok osv. Men min jordmoder gjorde mig lidt mere tryg igår da jeg var hos hende så det var rart. 

Anmeld

30. juni 2012

Blirnokaldrigfru

Ja det bliver spændende. Tror helt sikkert at vi får brug for vores str 50, spørgsmålet er bare hvor længe

Åh en ubehagelig drøm, dem har jeg heldigvis ikke haft endnu selvom jeg er mega bange for at noget går galt under fødslen. Er ikke så nervøs for smerte osv, mest for om de får ilt nok osv. Men min jordmoder gjorde mig lidt mere tryg igår da jeg var hos hende så det var rart. 

Jeg tror også jeg er mest bange for komplikationerne - fremfor smerterne? Hvad sagde din jordemor - hvis du vil dele?

Anmeld

1. juli 2012

projekt-ønskebarn

Selvfølgelig vil jeg det  

Hun fortalte bare om forløbet derinde og at de hele tiden holder øje med mor og baby (hvert 15-20 min. ) og at de virkelig hører til sjældenhederne at noget går galt så det prøver jeg at sige til mig selv hele tiden. 

Mider udover sagde hun også at hvis man var meget nervøs så skulle man sige det når man kom så kunne de sætte en måler på en så kennelen tiden kunne hører at baby havde det godt. Og det anbefalede hun mig feks. Men ihvertfald fortæl dem det på hospitalet at du er nervøs og måske få din jordmoder til at notere det på din vandrejournal. Så ved de det og er måske ekstra opmærksomme på yt tage sig af dig  

Anmeld

1. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Selvfølgelig vil jeg det  

Hun fortalte bare om forløbet derinde og at de hele tiden holder øje med mor og baby (hvert 15-20 min. ) og at de virkelig hører til sjældenhederne at noget går galt så det prøver jeg at sige til mig selv hele tiden. 

Mider udover sagde hun også at hvis man var meget nervøs så skulle man sige det når man kom så kunne de sætte en måler på en så kennelen tiden kunne hører at baby havde det godt. Og det anbefalede hun mig feks. Men ihvertfald fortæl dem det på hospitalet at du er nervøs og måske få din jordmoder til at notere det på din vandrejournal. Så ved de det og er måske ekstra opmærksomme på yt tage sig af dig  

Årh din jordemor lyder rigtig sød og faktisk nogle rigtig nyttige ting hun har sagt til dig der? hvornår skal du afsted igen - og har du den samme hver gang?

jeg havde en ny her sidste gang, fordi min egen jordemor skulle være på sygehuset ved hendes mor .. det var fint nok med en ny - men fik ikke lige spurgt om de ting jeg ville, fordi hun jo ikke kender til mig og min historie på samme måde som hende den anden men måske sundt nok at møde en ny

Anmeld

1. juli 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har jeg været ved 3 forskellige jordmødre og jeg tænker faktisk at det er helt rart at møde nogle forskellige, for så er der jo større chance for at møde en man kender når man ska føde. Gir det mening?? 

Da thea blev født vejede hun 1940 g og målte 45 cm. Jeg tænkte aldrig over at hun bare var lille bitte, andet end at hun var på størrelse med en fin lørdags kylling. Nu ka jeg jo godt se at hun ik var stor, men hun var stærk og frisk! 

Nu venter jeg en baby på alt mellem 3500-4000g, så i min verden venter jeg en kæmpe baby. Det er så mærkeligt!! 

Er endelig heller ik bange for om det gør ondt at føde, for det ved man jo godt at det gør, men også mere om der sku gå noget galt, med baby. Og det gør der jo ik!! Vh stine

Anmeld

1. juli 2012

projekt-ønskebarn

Ja hun var også rigtig sød men faktisk var det en anden denne gang end de to forrige gange fordi min egen er langtids sygemeldt men måske det var en fordel lige her fordi hun måske så "problemet" mere objektivt. Gavnligt var det ihvertfald og der skal ikke mere til atberolige mig hvilke jeg også sagde til hende . Sagde også at det undrede mig at jeg ikke havde været der siden uge 30. Men det er åbenbart normalt her i Kbh desværre. Lige mig kunne nok bare godt ha brugt en gang mere men pyt nu ved de at jeg har brug for lidt "ekstra". 

Jeg skal afsted igen om 2 uger ca. Men har ikke helt fået dato endnu fordi hun ikke selv er der så jordmoder centret ville ringe med en tid til mig. Håber lige jeg får en gang mere inden jeg føder. Det satser vi på

Har du forresten gået til fødselsforberedelse? 

Anmeld

1. juli 2012

Blirnokaldrigfru

StineW79 skriver:

Her har jeg været ved 3 forskellige jordmødre og jeg tænker faktisk at det er helt rart at møde nogle forskellige, for så er der jo større chance for at møde en man kender når man ska føde. Gir det mening?? 

Da thea blev født vejede hun 1940 g og målte 45 cm. Jeg tænkte aldrig over at hun bare var lille bitte, andet end at hun var på størrelse med en fin lørdags kylling. Nu ka jeg jo godt se at hun ik var stor, men hun var stærk og frisk! 

Nu venter jeg en baby på alt mellem 3500-4000g, så i min verden venter jeg en kæmpe baby. Det er så mærkeligt!! 

Er endelig heller ik bange for om det gør ondt at føde, for det ved man jo godt at det gør, men også mere om der sku gå noget galt, med baby. Og det gør der jo ik!! Vh stine

Sjovt at du så denne gang får et dobbelt så stort barn Men da skønt, at man ikke bare er "dømt" til små babyer - hvis man kan sige sådan

Enig i det med jordmødrene - jeg har også været på fødegangen et par gange, hvor jeg har mødt et par stykker Men man har vel altid nogle favoritter?

Anmeld

1. juli 2012

Blirnokaldrigfru

Ja hun var også rigtig sød men faktisk var det en anden denne gang end de to forrige gange fordi min egen er langtids sygemeldt men måske det var en fordel lige her fordi hun måske så "problemet" mere objektivt. Gavnligt var det ihvertfald og der skal ikke mere til atberolige mig hvilke jeg også sagde til hende . Sagde også at det undrede mig at jeg ikke havde været der siden uge 30. Men det er åbenbart normalt her i Kbh desværre. Lige mig kunne nok bare godt ha brugt en gang mere men pyt nu ved de at jeg har brug for lidt "ekstra". 

Jeg skal afsted igen om 2 uger ca. Men har ikke helt fået dato endnu fordi hun ikke selv er der så jordmoder centret ville ringe med en tid til mig. Håber lige jeg får en gang mere inden jeg føder. Det satser vi på

Har du forresten gået til fødselsforberedelse? 

Nåå, jamen tror det er fint at møde forskellige - og må være dejligt man kan få en objektiv vurdering

Underligt det ikke er ens? :/ jeg har været afsted i uge 39, 35, 37 og skal igen i uge 39? så jeg har haft mange besøg - og det synes jeg der er skønt

jeg håber ikke jeg når næste møde, som ligger 39+4 vil godt lige føde 2-3 dage inden eller en uge, vil også være ok men er bange for jeg er for optimistisk

Ja, jeg har været til fødselsforberedelse her på mors, er det bare en lørdag eftermiddag, hvor man hører om smertelindring, og hvordan fødslen foregår og så er man ovre og se fødegangen, barselshotellet og der hvor maden er ingen vejrtrækningsøvelser eller noget - bare lidt snak..

Hva med dig? det er vel over flere gange i Kbh?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.