Hjemme hos os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

MorDk

Derfor kommer vi aldrig på besøg hos jer......

BUM! Tak for kaffe!

Jeg kan sagtens være sammen med en forældre som TS. Og kan garanteret også have et venskab. MAN behøver jo ikke opdrage ens for at have det godt sammen eller være et godt menneske.

Der er rigtig punkter, hvor jeg IKKE er enig med TS! Men derfor konkluderer jeg ikke at hun ikke er et besøg værdig?!?

TS ville helt klart få at vide at hun ikke skulle #straffe" mine børn med hendes metoder... (den klarer jeg selv)

Så ro på nu... det ER bare en debat og ikke en sag om hvorvidt vi vil på besæg hos TS eller ej!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

MorDk

Anonym skriver:

Det er rigtigt

Det samme med et hysterisk barn. En pause/timeout på 2min kan gøre en verden til forskel. Bagefter er det muligt at tale med barnet. Jeg er også bedre fungrene efter en pause. Nu ryger jeg ikke da jeg er imod rygning,men bare det at gå ud på teressen eller gå en tur og lige handle alene klare mine tanker som gør mig bedrefungerene i visse situationer

Præsis. Min søn kan blive noget så HYS! han er 21 mdr. Her hjælper ikke at ævle og kævle... han fatter ikke og lytter ikke. Så er det at lade ham være (time out) og så vente til han er klar! Det gør det hele meget mere enkelt! Når de er ældre kan de bedre forstå timeout.... en timeout her kan være "nu kan du sidde her og så kan du komme ind når du er klar"

Anmeld

18. juni 2012

Hvem?

MorDk skriver:

BUM! Tak for kaffe!

Jeg kan sagtens være sammen med en forældre som TS. Og kan garanteret også have et venskab. MAN behøver jo ikke opdrage ens for at have det godt sammen eller være et godt mennekse.

Der er rigtig punkter, hvor jeg IKKE er enig med TS! Men derfor konkluderer jeg ikke at hun ikke er et besøg værdig?!?

TS ville helt klart få at vide at hun ikke skulle #straffe" mine børn med hendes metoder... (den klarer jeg selv)

Så ro på nu... det ER bare en debat og ikke en sag om hvorvidt vi vil på besæg hos TS eller ej!!

Det er jeg skam også, har da mange hvor vores opdragelse er forskelligt, men alene af denne "Andres børn bliver straffet som vores egne".

Timeout - findes ikke hos os, straffes i form af vasketøj og rengøring?

Og hvis man er for lille til at rydde op, så ikke for mange legesager? Børn er vel børn - og skal sandelig også ha lov til at være det, når jeg er deres mor.

Anmeld

18. juni 2012

raca

Anonym skriver:

Jeg kan styre dem og de lære gode værdier så hvad er det du mener?

Vi taler da med dem om tingene,men når en snak ikke er nok så bruger vi andre midler

jeg mener... hvad er dit middel når du står med en 18 årig der er ligeglad med disnysjov og selv tjæner sine penge..

jeg mener børn har godt af rammer og vide hvor forældrene er..

men jeg indrager barnet i hverdagen og respektere det.. derfor behøver jeg ikke og straffe... men mine børn er velopdragne.. og de respektere mig forde jeg respektere dem..

jeg er opdraget på samme måde.. til medansvar og med inflydelse.. og derfor var det ikke nødvendigt for mig at gøre oprør..

men de unge gør jo oprør når de føler at det hele strammer og det ville jeg gøre hjemme ved dig.. hvad vil du så gøre--- 

+ unger som dinehar det svært i ins.. de er vendet til konsekvenser og konsekvenser og forældrese ser pædagogerne som nogle sløve snakke maskiver uden konsekvens.. dette afspejlse så i ins.. af børn der reagere voldsomt over for dem manglede konsekvenser og prøver alt af.. og da de ikke er vendet til og blive hørt og lytte til andre, hvis ikke der er en pisk.. billedelig talt i ende.. så står man magtesløse..

hvor i mod børn der er vandt til og blive hørt og lyttet til og respekteret fint passer ind..

så den måde du opdrager dine børn på, passer til for 40 år siden men passer ikke til i dag IMO

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Hvis folk mener du er striks, ville de mene min mor var en slavepisker. Og de ville se på min søn med dyb medlidenhed i øjnene, for den lederstil er så absolut blevet ført videre.
Det har jeg jo gjort fordi jeg kan konkludere at det virker, mine søskende og jeg er altid blevet betegnet som yderst velopdragne, høflige intelligente piger der havde noget at byde ind med og som kunne påtage sig et ansvar som mange andre unge ikke ville kunne.
Det bevirkede at min mor var alle kammeraters yndling, de vidste hvor de havde hende, de kunne stole på hende og vores hjem var altid fyldt med unger. Også selvom hun irettesatte dem og bad dem om at opføre sig efter forventningen.
Ville ikke have det anderledes

Hvor dejligt at høre Jeg har ikke medlidenhed med din søn. Jeg ved hvad han lære og at det vil være naturligt for ham at gøre de ting fremadrettet  Jeg har samme erfarring og børnenes venner elsker at være her,men igen så kendervi forældrene til de børn og de fungere på samme måde som os. Jeg forstår godt at folk syntes vi virker strikse udfra de normer der er i dag,man må jo gøre det der virker rigtigt at gøre for ens familie

Anmeld

18. juni 2012

Moar2011

jeg synes det lyder rigtig fornuftig ..

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

jeg mener... hvad er dit middel når du står med en 18 årig der er ligeglad med disnysjov og selv tjæner sine penge..

jeg mener børn har godt af rammer og vide hvor forældrene er..

men jeg indrager barnet i hverdagen og respektere det.. derfor behøver jeg ikke og straffe... men mine børn er velopdragne.. og de respektere mig forde jeg respektere dem..

jeg er opdraget på samme måde.. til medansvar og med inflydelse.. og derfor var det ikke nødvendigt for mig at gøre oprør..

men de unge gør jo oprør når de føler at det hele strammer og det ville jeg gøre hjemme ved dig.. hvad vil du så gøre--- 

+ unger som dinehar det svært i ins.. de er vendet til konsekvenser og konsekvenser og forældrese ser pædagogerne som nogle sløve snakke maskiver uden konsekvens.. dette afspejlse så i ins.. af børn der reagere voldsomt over for dem manglede konsekvenser og prøver alt af.. og da de ikke er vendet til og blive hørt og lytte til andre, hvis ikke der er en pisk.. billedelig talt i ende.. så står man magtesløse..

hvor i mod børn der er vandt til og blive hørt og lyttet til og respekteret fint passer ind..

så den måde du opdrager dine børn på, passer til for 40 år siden men passer ikke til i dag IMO

Barnet lære jo at dårlig opførsel=straf fra en tidlig alder. Og hvis barnet tjener sine penge og opføre sig grimt som teenager så bliver pengene inddraget og lagt til side. Vi høre dem og lytter til dem men det betyder ikke at de de har at sige er fornuftigt eller noget vi vil høre dem sige nogensinde igen. det taler vi om og så går livet videre Jeg kan ikke genkende det du skriver,men det er jo nok fordi vi erforskellige og kommer fra forskellige kulture

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Babyklar skriver:

jeg synes det lyder rigtig fornuftig ..

Tak

Anmeld

18. juni 2012

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener.  Vores børn må ikke kalde nogen ludere? Hvis en snak om tingene løser problemet så er det iorden  Men des større barnet bliver des grimmere bliver de ord det lære,en snak om tingene er ikke altid nok da de grimme ord bliver en dårlig vane (desværre!) og så er det vigtigt at de ved hvad der er rigtigt og forkert. Dit hjem. Dine regler. Mit hjem. Mine regler

Jeg forstår det du siger som at hvis din familie var hjemme hos mig, og dit barn kaldte en eller anden for ludder, ville det være mig der skulle fastsætte og håndhæve reglerne, fordi det var mit hjem.

Er det misforstået?

Jeg ville ikke acceptere ludder (også selvom jeg ikke ville straffe), men måske ville jeg acceptere ord eller handlinger som du ikke normalt ville acceptere. Her hos mig må man fx gerne sige lort eller shit hvis man taber noget eller støder foden mod et bordben. Det ved jeg at der er andre hjem hvor man ikke må. Her hos mig behøver man ikke altid smage på alting. Specielt ikke hvis man er gæst, eller der er gæster. Vil det sige at hvis din familie er på besøg i mit hjem, må de gerne bande lidt og lade være med at smage på maden?

Jeg er ret sikker på at vi to ser meget forskelligt på opdragelse og det at leve sammen i en familie. Det er bare super-duper. Jeg skal under ingen omstændigheder gøre mig til dommer for hvordan jeres familieliv ser ud. Men jeg mener ikke du kan tage jeres måde og gøre tingene på, og trække ned over hovedet på et barn, der ikke er vant til den måde at blive "reguleret" på. Det fungerer måske i jeres lukkede venneflok, fordi I alle, mere eller mindre, har den samme tilgang og de samme regler, men hvis du skulle have besøg af fx min søn, ville han slet ikke reagere positivt på at få en time-out, der måske endda er givet for noget han må derhjemme. Det ville være en meget voldsom straf, fordi han ingen anelse har om hvad det går ud på. Og en ting er sikkert, jeg ville aldrig nogen sinde byde min dreng at skulle sidde 3-4 min på en stol alene i fx en gang, og OVERHOVEDET ikke forstå hvad der foregik. Han ville blive så ked af det at jeg ikke er sikker på at han nogensinde vil have lyst til at komme i jeres hjem igen...

Lige så vel som min måde at opdrage mit barn på, højst sandsynligt ikke vil virke på dine børn, vil den måde du opdrager dine børn på ikke have nogen positiv virkning på mit barn. Derfor er det min holdning at opdragelse (og her snakker jeg om det du skriver med at du straffer andre folks børn i dit hjem) er noget de primære omsorgsgivere står for.

Anmeld

18. juni 2012

raca

Anonym skriver:

Barnet lære jo at dårlig opførsel=straf fra en tidlig alder. Og hvis barnet tjener sine penge og opføre sig grimt som teenager så bliver pengene inddraget og lagt til side. Vi høre dem og lytter til dem men det betyder ikke at de de har at sige er fornuftigt eller noget vi vil høre dem sige nogensinde igen. det taler vi om og så går livet videre Jeg kan ikke genkende det du skriver,men det er jo nok fordi vi erforskellige og kommer fra forskellige kulture

når dit barn så selv tjæner sine penge..

hvad er så konsekvensen.. ved dårlig opførsel..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.