Anonym skriver:
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener. Vores børn må ikke kalde nogen ludere? Hvis en snak om tingene løser problemet så er det iorden
Men des større barnet bliver des grimmere bliver de ord det lære,en snak om tingene er ikke altid nok da de grimme ord bliver en dårlig vane (desværre!) og så er det vigtigt at de ved hvad der er rigtigt og forkert. Dit hjem. Dine regler. Mit hjem. Mine regler 
Jeg forstår det du siger som at hvis din familie var hjemme hos mig, og dit barn kaldte en eller anden for ludder, ville det være mig der skulle fastsætte og håndhæve reglerne, fordi det var mit hjem.
Er det misforstået?
Jeg ville ikke acceptere ludder (også selvom jeg ikke ville straffe), men måske ville jeg acceptere ord eller handlinger som du ikke normalt ville acceptere. Her hos mig må man fx gerne sige lort eller shit hvis man taber noget eller støder foden mod et bordben. Det ved jeg at der er andre hjem hvor man ikke må. Her hos mig behøver man ikke altid smage på alting. Specielt ikke hvis man er gæst, eller der er gæster. Vil det sige at hvis din familie er på besøg i mit hjem, må de gerne bande lidt og lade være med at smage på maden?
Jeg er ret sikker på at vi to ser meget forskelligt på opdragelse og det at leve sammen i en familie. Det er bare super-duper. Jeg skal under ingen omstændigheder gøre mig til dommer for hvordan jeres familieliv ser ud. Men jeg mener ikke du kan tage jeres måde og gøre tingene på, og trække ned over hovedet på et barn, der ikke er vant til den måde at blive "reguleret" på. Det fungerer måske i jeres lukkede venneflok, fordi I alle, mere eller mindre, har den samme tilgang og de samme regler, men hvis du skulle have besøg af fx min søn, ville han slet ikke reagere positivt på at få en time-out, der måske endda er givet for noget han må derhjemme. Det ville være en meget voldsom straf, fordi han ingen anelse har om hvad det går ud på. Og en ting er sikkert, jeg ville aldrig nogen sinde byde min dreng at skulle sidde 3-4 min på en stol alene i fx en gang, og OVERHOVEDET ikke forstå hvad der foregik. Han ville blive så ked af det at jeg ikke er sikker på at han nogensinde vil have lyst til at komme i jeres hjem igen...
Lige så vel som min måde at opdrage mit barn på, højst sandsynligt ikke vil virke på dine børn, vil den måde du opdrager dine børn på ikke have nogen positiv virkning på mit barn. Derfor er det min holdning at opdragelse (og her snakker jeg om det du skriver med at du straffer andre folks børn i dit hjem) er noget de primære omsorgsgivere står for.
Anmeld