Hjemme hos os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

Plysbjørnen

1) Man skal smage på maden

2) Kød og grøntsager fylder mere på tallerknen end andet

3) Pizza er lavet fra bunden herhjemme da dem fra pizzariaet er fyldt med ligegyldige kulhydrater

4) Et nej er et nej

5) Et måske kan hælde til både et ja og et nej alt afhængeligt af opførsel

6) Dårlig opførsel straffes med timeout/og i tilfælde hvor det ikke er nok skal der skrubbes toiletter og ligges tøj sammen i lange baner

7) De skal selv rydde op på værelset

8) Er man for lille til at rydde op,så er man for lille til så meget legetøj hvilket medføre at det der ikke ryddes op bliver sat i kælderen eller til salg

9) De skal fra tidlig alder deltage i rengøring og madlavning og have en maddag om ugen hvor de står med mig eller deres far i køkkenet.

10) Er man i vores hjem så er det vores regler. 

11) Børn af andre (gæster) bliver straffet som vores egne

12) God opførsel belønnes med ros,kys,kram,historielæsning,ture på legepladsen,legeland ect.

13) Penge til fredagshygge,legetøj ect optjenes ved huslige pligter (Rydde op ,støvsuge og støve af på eget værelse)

Alt dette har resulteret i velfungerene børn samt børnenes venner som opføre sig pænt når de er her da de også ser hvad der sker ved god samt dårlig opførsel. De deltager selv med de ting de ved der belønnes og kommer stolt og fortæller når de har fået håndvasken til at skinne efter at have sagt et grimt ord. Ordet luder er blevet interessant for 0 klasse (ja 0 klasse) og det er vigtigt for mig at de lære at der er konsekvenser ved at sige den slags.

Nogen vil mene mine regler er strikse,men jeg ser en gavnlig effekt.

Jeg er ikke hård i opdragelsen som sådan. Men at læse indlægget om en kommende mors beretning om et ubehageligt besøg fik mig til at tænke på hvor striks jeg er kontra mange andre. 

For jeg ser børn der lære at opføre sig pænt,høfligt,de lære at lave mad,de lærer hvad en god kost består af,de lære at ved en ugerning er der en straf i form af en konsekvens hvilket vil følge dem resten af deres dage. De lære de huslige pligter og hvordan det gøres ordentligt. Den ældste er 7½ og kan vaske tøj. 

Hvordan vil du mene det er at være barn hos os udfra det du har læst?

Tja... Hvis du synes det er sådan man opdrager børn fair nok... Mine børn skal bare ikke besøge dig...

Jeg skal nok selv straffe mine børn, hvis jeg ikke synes de opfører sig passende... Det skal andre ikke gøre for mig... For så er de ikke mine venner mere... 

Men nogen af punkterne kan da helt klart godt bruges bare ikke alle...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Mother-love

Kamulla skriver:

skulle da ikke på besøg hos dig når du mener min søn skal straffes som dine børn.. men hvis han bliver straffet for noget JEG ikke syntes er strafbart så er det helt ude i hampen.. samt at det er MIG der sætter dagsordenen for MIT barn...

det er fint med regler og konsekvenser, mange af dem har jeg herhjemme.. men jeg blander mig ikke i andres børn og har slet ikke tænkt mig at straffe dem hvis forældrene er der.. det er deres job.. passer jeg eks. min venindes datter og forældrene ikke er her, hun er uartig og hører ikke efter, ja så kommer der konsekvenser self.. ellers er det forældrene der skal tage affære.. var tændt helt af hvis en syntes at hun skulle komme og straffe mig barn mens jeg var der.. det skal jeg nok stå for, og det er mig der bestemmer den straf...

Anmeld

18. juni 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Hvis din søn/datter hoppede i min sofa hvad ville du så stille op?

Tage dem ned og fortælle dem at sofaen ikke er en trambolin... og at når ikke de kan finde ud af at lade være, tja så kan de ikke være i sofaen... Det gør jeg også herhjemme...

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Timeout er ikke svigt i mine øjne. Der er MANGE forskellige måder at give Timeout på. Jeg kan ogsp have brug for Timeout.... altså vælger jeg at sige at nu går mor lige her ud i køkkenent....

Men altså Timeout behøver ikke at være dårligt!

Det mener jeg heller ikke. Jeg har også brug for timeout/en lillepause 

Anmeld

18. juni 2012

raca

Anonym skriver:

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener.  Vores børn må ikke kalde nogen ludere? Hvis en snak om tingene løser problemet så er det iorden  Men des større barnet bliver des grimmere bliver de ord det lære,en snak om tingene er ikke altid nok da de grimme ord bliver en dårlig vane (desværre!) og så er det vigtigt at de ved hvad der er rigtigt og forkert. Dit hjem. Dine regler. Mit hjem. Mine regler

hvis de ikke har lært at en snak om tingende også er en konsekvens der skal respekteres,

ja så er det ikke nok.. det har du helt ret i..

men hvis de har lært at sidde ord på og tale om tingende og forældrene har lært dem det, så er en snak nok..

men hvis børne ikke har lært at se vidre en til

første gang = snak..

2 gang er = straff..

så lære de gennem straf/belønneng men det gør dem imo ikke til hele mennesker, men bare til mennesker der følger reglerne for at undgå straffen..

tryk afler modtryk.. dine kan så først give dette modtryk når de flytter hjememfra eller de bliver ligeglade med straffen, og når du så ikke har lært dem at i talesætte problemerne og ikke lært dem empati.. men lært dem straf og konsekvens.. hvordan vil du så styre dem..

Anmeld

18. juni 2012

MorDk

Det mener jeg heller ikke. Jeg har også brug for timeout/en lillepause 

Præsis. jeg kan godt finde på at tage en selv! Det hjælper... så kan jeg bedre tænke og bagefter gå ind og være den mor jeg vil være og opdrage på den mest hensigtsmæssige måde efterfølgende. MAN kan hurtigt komme til at "fare op" over ingenting blot fordi ens lunte er kort den dag...

Anmeld

18. juni 2012

Hvem?

Anonym skriver:

3) Pizza er lavet fra bunden herhjemme da dem fra pizzariaet er fyldt med ligegyldige kulhydrater

4) Et nej er et nej

6) Dårlig opførsel straffes med timeout/og i tilfælde hvor det ikke er nok skal der skrubbes toiletter og ligges tøj sammen i lange baner

8) Er man for lille til at rydde op,så er man for lille til så meget legetøj hvilket medføre at det der ikke ryddes op bliver sat i kælderen eller til salg

9) De skal fra tidlig alder deltage i rengøring og madlavning og have en maddag om ugen hvor de står med mig eller deres far i køkkenet.

12) God opførsel belønnes med ros,kys,kram,historielæsning,ture på legepladsen,legeland ect.

13) Penge til fredagshygge,legetøj ect optjenes ved huslige pligter (Rydde op ,støvsuge og støve af på eget værelse)

Alt dette har resulteret i velfungerene børn samt børnenes venner som opføre sig pænt når de er her da de også ser hvad der sker ved god samt dårlig opførsel. De deltager selv med de ting de ved der belønnes og kommer stolt og fortæller når de har fået håndvasken til at skinne efter at have sagt et grimt ord. Ordet luder er blevet interessant for 0 klasse (ja 0 klasse) og det er vigtigt for mig at de lære at der er konsekvenser ved at sige den slags.

Jeg er ikke hård i opdragelsen som sådan. Men at læse indlægget om en kommende mors beretning om et ubehageligt besøg fik mig til at tænke på hvor striks jeg er kontra mange andre. 

For jeg ser børn der lære at opføre sig pænt,høfligt,de lære at lave mad,de lærer hvad en god kost består af,de lære at ved en ugerning er der en straf i form af en konsekvens hvilket vil følge dem resten af deres dage. De lære de huslige pligter og hvordan det gøres ordentligt. Den ældste er 7½ og kan vaske tøj. 

Derfor kommer vi aldrig på besøg hos jer......

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

hvis de ikke har lært at en snak om tingende også er en konsekvens der skal respekteres,

ja så er det ikke nok.. det har du helt ret i..

men hvis de har lært at sidde ord på og tale om tingende og forældrene har lært dem det, så er en snak nok..

men hvis børne ikke har lært at se vidre en til

første gang = snak..

2 gang er = straff..

så lære de gennem straf/belønneng men det gør dem imo ikke til hele mennesker, men bare til mennesker der følger reglerne for at undgå straffen..

tryk afler modtryk.. dine kan så først give dette modtryk når de flytter hjememfra eller de bliver ligeglade med straffen, og når du så ikke har lært dem at i talesætte problemerne og ikke lært dem empati.. men lært dem straf og konsekvens.. hvordan vil du så styre dem..

Jeg kan styre dem og de lære gode værdier så hvad er det du mener?

Vi taler da med dem om tingene,men når en snak ikke er nok så bruger vi andre midler

Anmeld

18. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

4) Et nej er et nej

Hvis folk mener du er striks, ville de mene min mor var en slavepisker. Og de ville se på min søn med dyb medlidenhed i øjnene, for den lederstil er så absolut blevet ført videre.
Det har jeg jo gjort fordi jeg kan konkludere at det virker, mine søskende og jeg er altid blevet betegnet som yderst velopdragne, høflige intelligente piger der havde noget at byde ind med og som kunne påtage sig et ansvar som mange andre unge ikke ville kunne.
Det bevirkede at min mor var alle kammeraters yndling, de vidste hvor de havde hende, de kunne stole på hende og vores hjem var altid fyldt med unger. Også selvom hun irettesatte dem og bad dem om at opføre sig efter forventningen.
Ville ikke have det anderledes

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Præsis. jeg kan godt finde på at tage en selv! Det hjælper... så kan jeg bedre tænke og bagefter gå ind og være den mor jeg vil være og opdrage på den mest hensigtsmæssige måde efterfølgende. MAN kan hurtigt komme til at "fare op" over ingenting blot fordi ens lunte er kort den dag...

Det er rigtigt

Det samme med et hysterisk barn. En pause/timeout på 2min kan gøre en verden til forskel. Bagefter er det muligt at tale med barnet. Jeg er også bedre fungrene efter en pause. Nu ryger jeg ikke da jeg er imod rygning,men bare det at gå ud på teressen eller gå en tur og lige handle alene klare mine tanker som gør mig bedrefungerene i visse situationer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.