Hjemme hos os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

Muffin_girl

Aniteb skriver:

Det er nemlig det... Jeg ville nok også blive en svag kende hysterisk...

Jeg ville blive så gal.. Så ville jeg da for alvor skabe mig.. Kan lige se mig stå der som 15 årig.. Og bare tænke, hvad f*nden bilder de sig ind.. Syntes det er respektløst.. Der er jo heller ikke nogen der tager mine penge .. Fx tager kæresten ikke mit kort, hvis han syntes jeg har været uartigt .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Plysbjørnen

det er vi ihvertfald! Skulle liiige læse det igen og så lige tygge på det. INGEN tvivl her... det er forkert!

Det er godt

Anmeld

18. juni 2012

Plysbjørnen

AalborgPigen skriver:

Jeg ville blive så gal.. Så ville jeg da for alvor skabe mig.. Kan lige se mig stå der som 15 årig.. Og bare tænke, hvad f*nden bilder de sig ind.. Syntes det er respektløst.. Der er jo heller ikke nogen der tager mine penge .. Fx tager kæresten ikke mit kort, hvis han syntes jeg har været uartigt .. 

Det er nemlig det... Det er meget respektløs over for den unge...

Anmeld

18. juni 2012

Muffin_girl

Aniteb skriver:

Nemlig... Jeg kunne så godt finde på at inddrage mobilen  ... Det tror jeg seriøst er "straf" de ville kunne forstå... Eller slet og ret stuearrest...

Hmm.. Jaa kunne jeg faktisk også sagtens.. Tage den i fx en 1-2 dage.. OG så tale med dem om det.. Så syntes det nok jeg er verdens mest dumme mor .. Og uretfærdige.. Men så ville jeg virkelig forklare dem det .. Og jeg ville ikke råbe eller blive gal.. Men forklare dem så vi kan blive enige om hvad der skal ske fremover.. 

jeg ved ikke om stuearrest virker.. Men tror jeg faktisk det gør.. Afhængig af alder, kunne jeg godt finde på at sige at du må ikke lege med nogle i en uge.. Det kan jeg huske jeg har prøvet ENGANG .. Og jeg glemmer det aldrig.. 

Anmeld

18. juni 2012

Mimic

Anonym skriver:

1) Man skal smage på maden

2) Kød og grøntsager fylder mere på tallerknen end andet

3) Pizza er lavet fra bunden herhjemme da dem fra pizzariaet er fyldt med ligegyldige kulhydrater

4) Et nej er et nej

5) Et måske kan hælde til både et ja og et nej alt afhængeligt af opførsel

6) Dårlig opførsel straffes med timeout/og i tilfælde hvor det ikke er nok skal der skrubbes toiletter og ligges tøj sammen i lange baner

7) De skal selv rydde op på værelset

8) Er man for lille til at rydde op,så er man for lille til så meget legetøj hvilket medføre at det der ikke ryddes op bliver sat i kælderen eller til salg

9) De skal fra tidlig alder deltage i rengøring og madlavning og have en maddag om ugen hvor de står med mig eller deres far i køkkenet.

10) Er man i vores hjem så er det vores regler. 

11) Børn af andre (gæster) bliver straffet som vores egne

12) God opførsel belønnes med ros,kys,kram,historielæsning,ture på legepladsen,legeland ect.

13) Penge til fredagshygge,legetøj ect optjenes ved huslige pligter (Rydde op ,støvsuge og støve af på eget værelse)

Alt dette har resulteret i velfungerene børn samt børnenes venner som opføre sig pænt når de er her da de også ser hvad der sker ved god samt dårlig opførsel. De deltager selv med de ting de ved der belønnes og kommer stolt og fortæller når de har fået håndvasken til at skinne efter at have sagt et grimt ord. Ordet luder er blevet interessant for 0 klasse (ja 0 klasse) og det er vigtigt for mig at de lære at der er konsekvenser ved at sige den slags.

Nogen vil mene mine regler er strikse,men jeg ser en gavnlig effekt.

Jeg er ikke hård i opdragelsen som sådan. Men at læse indlægget om en kommende mors beretning om et ubehageligt besøg fik mig til at tænke på hvor striks jeg er kontra mange andre. 

For jeg ser børn der lære at opføre sig pænt,høfligt,de lære at lave mad,de lærer hvad en god kost består af,de lære at ved en ugerning er der en straf i form af en konsekvens hvilket vil følge dem resten af deres dage. De lære de huslige pligter og hvordan det gøres ordentligt. Den ældste er 7½ og kan vaske tøj. 

Hvordan vil du mene det er at være barn hos os udfra det du har læst?

Til TS:

synes godt nok du har fået nogle drøje hug med på farten, jeg har opgivet at læse det hele men synes alligevel at jeg ville give min mening til kende.

Jeg er stort set enig med dig, herhjemme foregår det på næsten samme måde, hatten af for at du tager ansvar for dine børn og deres opførsel, de lyder jo ikke til at de mangler kærlighed

Anmeld

18. juni 2012

Muffin_girl

Aniteb skriver:

Det er nemlig det... Det er meget respektløs over for den unge...

Ja det syntes jeg .. Man skal behandle hinanden som ligeværdige.. Syntes det handler meget om gensidig respekt .. 

Anmeld

18. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
AnnaKJ skriver:

Ikke om jeg skulle have mine børn hjem til dig hvis du overhovedet så meget som påtænker at straffe dem - det er MIT ansvar hvis de gør noget der ikke er i orden.
Og det bliver bestemt ikke med straf, men med forklarede ord om hvorfor det er forkert.
Mine børn skal ikke frygte at blive straffet med at skulle skrubbe toiletter eller andet - det er så negativt og frygten bliver rettet mod forældrene, og mine børn skal ikke være bange for deres forældre.

I øvrigt synes jeg det er underligt at gemme sig som anonym når du jo helt klar melder ud at det er sådan du har det, hvorfor så ikke bare stå ved det?

Jeg er meget enig! Herhjemme "straffer" vi ikke - øv et negativt ord  Vi taler om tingene. Vores søn (5 år) lærer og har lært hvordan man opfører sig ved at se på os - hans forældre - hans rollemodeller. Han har lært at sige tak for mad fordi han hørt os sige det osv. Osv. Vi får altid at vide, at vi har en utrolig velopdragen søn og det er aldrig et problem at have ham med nogen steder - hvad end det er i private hjem eller på cafeer og restauranter som han ELSKER! Jeg synes faktisk vi har utrolig få konflikter - og dem vi har skyldes ofte træthed og misforståelser og løses derefter. 

Anmeld

18. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
raca skriver:

hvis de ikke har lært at en snak om tingende også er en konsekvens der skal respekteres,

ja så er det ikke nok.. det har du helt ret i..

men hvis de har lært at sidde ord på og tale om tingende og forældrene har lært dem det, så er en snak nok..

men hvis børne ikke har lært at se vidre en til

første gang = snak..

2 gang er = straff..

så lære de gennem straf/belønneng men det gør dem imo ikke til hele mennesker, men bare til mennesker der følger reglerne for at undgå straffen..

tryk afler modtryk.. dine kan så først give dette modtryk når de flytter hjememfra eller de bliver ligeglade med straffen, og når du så ikke har lært dem at i talesætte problemerne og ikke lært dem empati.. men lært dem straf og konsekvens.. hvordan vil du så styre dem..

Rigtig godt skrevet 

Anmeld

18. juni 2012

Christine

Anonym skriver:

1) Man skal smage på maden

2) Kød og grøntsager fylder mere på tallerknen end andet

3) Pizza er lavet fra bunden herhjemme da dem fra pizzariaet er fyldt med ligegyldige kulhydrater

4) Et nej er et nej

5) Et måske kan hælde til både et ja og et nej alt afhængeligt af opførsel

6) Dårlig opførsel straffes med timeout/og i tilfælde hvor det ikke er nok skal der skrubbes toiletter og ligges tøj sammen i lange baner

7) De skal selv rydde op på værelset

8) Er man for lille til at rydde op,så er man for lille til så meget legetøj hvilket medføre at det der ikke ryddes op bliver sat i kælderen eller til salg

9) De skal fra tidlig alder deltage i rengøring og madlavning og have en maddag om ugen hvor de står med mig eller deres far i køkkenet.

10) Er man i vores hjem så er det vores regler. 

11) Børn af andre (gæster) bliver straffet som vores egne

12) God opførsel belønnes med ros,kys,kram,historielæsning,ture på legepladsen,legeland ect.

13) Penge til fredagshygge,legetøj ect optjenes ved huslige pligter (Rydde op ,støvsuge og støve af på eget værelse)

Alt dette har resulteret i velfungerene børn samt børnenes venner som opføre sig pænt når de er her da de også ser hvad der sker ved god samt dårlig opførsel. De deltager selv med de ting de ved der belønnes og kommer stolt og fortæller når de har fået håndvasken til at skinne efter at have sagt et grimt ord. Ordet luder er blevet interessant for 0 klasse (ja 0 klasse) og det er vigtigt for mig at de lære at der er konsekvenser ved at sige den slags.

Nogen vil mene mine regler er strikse,men jeg ser en gavnlig effekt.

Jeg er ikke hård i opdragelsen som sådan. Men at læse indlægget om en kommende mors beretning om et ubehageligt besøg fik mig til at tænke på hvor striks jeg er kontra mange andre. 

For jeg ser børn der lære at opføre sig pænt,høfligt,de lære at lave mad,de lærer hvad en god kost består af,de lære at ved en ugerning er der en straf i form af en konsekvens hvilket vil følge dem resten af deres dage. De lære de huslige pligter og hvordan det gøres ordentligt. Den ældste er 7½ og kan vaske tøj. 

Hvordan vil du mene det er at være barn hos os udfra det du har læst?

Jeg synes bestemt ikke ordet "straffe" hører hjemme i børneopdragelse, uanset formålet.

Anmeld

18. juni 2012

2721

Jeg tænker at min søn aldrig fik lov til at sætte sine ben i dit hjem.
Beklager, men en ting er at du opdrager DINE BØRN sådan, hvilket er en måde jeg aldeles ikke kan sætte mig ind i, en anden ting er at du gør det samme mod børn der kommer på besøg.

Du har nogle regler angående mad som jeg er enig i, men det er så også det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.