Hjemme hos os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

Rikke, Liam & Linus

Til trådstarter. Hvis du selv mener at din opdragelse fører til velopdragne og velfungerende børn, Hvorfor så vælge at være anonym? Bare en undring herfra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

MorDk

Rikke&Liam skriver:

Til trådstarter. Hvis du selv mener at din opdragelse fører til velopdragne og velfungerende børn, Hvorfor så vælge at være anonym? Bare en undring herfra.

Fordi hun ikke vil kendes ved navn HVIS nu nogen skulle komme til at hakke på hende... (det var det TS skrev tidligere)

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg får ikke svaret jer alle enkeltvis men håber det her er okay

Han skulle ikke straffes for at sætte sine film i orden. Det tager ikke 2 timer at stille noget påplads som allerede stod på sin plads. Han ville bare ikke rydde lejetøjet op fra gulvet og det var det der udløsten straffen med at stå ½ time tidligere op den efterfølgene dag da det var sengetid

Børn i vores hjem får ikke selv lov til at bestemme hvad de har lyst til hvad angår huslige pligter og madlavning. De skal deltage og sådan er det bare De elsker det nu,de er gode til nu,det værste er nok hævetiden ved bagning men den bruger de så på at være på legepladsen da som oftest klare det at lave dejen rigtig flot 

Børn i vores hjem ved hvad god opførsel udløser,og det samme vil være gældene ved fremgang i skolearbejdet. De skal roses og vide at det de gør er det rigtige og de skal vide hvor stolte vi er

Det tager ikke lang tid at smide noget i vaskemaskinen,dreje og trykke på en knap. Når det er gjort er der dømt leg og hyggeog det ved de 

Når lektierne fylder mere så er der heller ikke hygge før lektierne er lavet.

Tro mig,de får lov til at være børn,for det skal de,de er frie,de er dejlige og de høre primært efter  Jeg gør det som jeg mener er vejen frem for dem,det samme gør andre. Jeg blev bare overraket over foreskellen da jeg syntes kløften var relativt stor..

Anmeld

18. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

1) Man skal smage på maden

2) Kød og grøntsager fylder mere på tallerknen end andet

3) Pizza er lavet fra bunden herhjemme da dem fra pizzariaet er fyldt med ligegyldige kulhydrater

4) Et nej er et nej

5) Et måske kan hælde til både et ja og et nej alt afhængeligt af opførsel

6) Dårlig opførsel straffes med timeout/og i tilfælde hvor det ikke er nok skal der skrubbes toiletter og ligges tøj sammen i lange baner

7) De skal selv rydde op på værelset

8) Er man for lille til at rydde op,så er man for lille til så meget legetøj hvilket medføre at det der ikke ryddes op bliver sat i kælderen eller til salg

9) De skal fra tidlig alder deltage i rengøring og madlavning og have en maddag om ugen hvor de står med mig eller deres far i køkkenet.

10) Er man i vores hjem så er det vores regler. 

11) Børn af andre (gæster) bliver straffet som vores egne

12) God opførsel belønnes med ros,kys,kram,historielæsning,ture på legepladsen,legeland ect.

13) Penge til fredagshygge,legetøj ect optjenes ved huslige pligter (Rydde op ,støvsuge og støve af på eget værelse)

Alt dette har resulteret i velfungerene børn samt børnenes venner som opføre sig pænt når de er her da de også ser hvad der sker ved god samt dårlig opførsel. De deltager selv med de ting de ved der belønnes og kommer stolt og fortæller når de har fået håndvasken til at skinne efter at have sagt et grimt ord. Ordet luder er blevet interessant for 0 klasse (ja 0 klasse) og det er vigtigt for mig at de lære at der er konsekvenser ved at sige den slags.

Nogen vil mene mine regler er strikse,men jeg ser en gavnlig effekt.

Jeg er ikke hård i opdragelsen som sådan. Men at læse indlægget om en kommende mors beretning om et ubehageligt besøg fik mig til at tænke på hvor striks jeg er kontra mange andre. 

For jeg ser børn der lære at opføre sig pænt,høfligt,de lære at lave mad,de lærer hvad en god kost består af,de lære at ved en ugerning er der en straf i form af en konsekvens hvilket vil følge dem resten af deres dage. De lære de huslige pligter og hvordan det gøres ordentligt. Den ældste er 7½ og kan vaske tøj. 

Hvordan vil du mene det er at være barn hos os udfra det du har læst?

Jeg er enig i en del af det også alligevel ikke for det virker meget firkantet og jeg kan godt få tanken om de gør det af "frygt" for en straf.. Også mener jeg ikke man er velopdragen men bare gerne vil undgå en straf som jeg ikke går indfor.. Jeg syntes at man rydder op efter sig selv er så naturlig en ting, når man er færdig med noget jamen så ligger man det da på plads. Og man hjælper i huset ikke fordi man SKAL men fordi man gerne vil også vil jeg os ha det bedre med at gi et stykke legetøj eller andet fordi hun har været så sød til at hjælpe end fordi hun har hjulpet for at få en ting.. Jeg har bestemt også den med at i mit hjem er det mine regler og det er jeg heller ikke i tvivl om at vores venner ved og derfor selv vil skride ind hvis de er her hvis ikke så vil jeg snakke med barnet som jeg os vil med min egen datter i stedet for at udføre en straf

Anmeld

18. juni 2012

Muffin_girl

Jeg vil sige at mange at de ting du skriver kan jeg gå med til .. 

Men nogle af dem kunne jeg ALDRIG finde på .. 

Fx det med at smage på maden, det syntes jeg man skal.. Men man skal ikke tvinges til at spise det .. LANGT FRA !! Jeg hader selv at få tvunget mad ned.. Og kan bare huske min mor sagde at hvis man ikke spiste det, så måtte man gå sulten i seng.. Hvad med evt at at spørge børnene om de vil hjælpe med at lave mad oftere ? Og så lave noget alle kan lide. I stedet for at være egoistisk.. Sådan vil jeg prøve ikke at være  

Det jeg syntes ikke er OK, det er det med at man skal skrubbe toiletter som STRAF!! Det  er da det mest gammeldags ogrøvsyge i hele verden ... Det skal jeg nok selv klare.. Så kan jeg godt finde på et mere passende straf.. Det er min mening.. 

Et nej er et nej !!! 

Alle rydder op i hele huset efter dem selv, og man ordner selv sit værelse.. Det syntes jeg er helt fint  

Og jeg syntes ikke man skal gøre sig fortjent til hygge i weekenden.. Mine børn skal føle sig afslappede hele ugen, og have det hyggeligt.. og de kan tjene lommepenge ved at hjælpe med nogle ting. Men da jeg var barn fik vi 20 kr om ugen.. (ja idag er det ikke meget) Men så hjalp vi fx med at vaske op, skrælle kartofler og støvsuge.. 

Min mening er at du er en smule gammeldags.. Men jeg syntes det er okay at andre børn skal opføre sig ordentligt hos jer, men ikke at du straffer dem.. Jeg ville bede forældrene sætte dem på plads, og var de der alene. Ville jeg bede dem opføre sig ordenligt og respektere mine ting.. Hvis man sætter sig i deres højde og forklarer dem det .. 

Det er min mening

Anmeld

18. juni 2012

MorDk

Anonym skriver:

Han skulle ikke straffes for at sætte sine film i orden. Det tager ikke 2 timer at stille noget påplads som allerede stod på sin plads. Han ville bare ikke rydde lejetøjet op fra gulvet og det var det der udløsten straffen med at stå ½ time tidligere op den efterfølgene dag da det var sengetid

Børn i vores hjem får ikke selv lov til at bestemme hvad de har lyst til hvad angår huslige pligter og madlavning. De skal deltage og sådan er det bare De elsker det nu,de er gode til nu,det værste er nok hævetiden ved bagning men den bruger de så på at være på legepladsen da som oftest klare det at lave dejen rigtig flot 

Børn i vores hjem ved hvad god opførsel udløser,og det samme vil være gældene ved fremgang i skolearbejdet. De skal roses og vide at det de gør er det rigtige og de skal vide hvor stolte vi er

Det tager ikke lang tid at smide noget i vaskemaskinen,dreje og trykke på en knap. Når det er gjort er der dømt leg og hyggeog det ved de 

Tro mig,de får lov til at være børn,for det skal de,de er frie,de er dejlige og de høre primært efter  Jeg gør det som jeg mener er vejen frem for dem,det samme gør andre. Jeg blev bare overraket over foreskellen da jeg syntes kløften var relativt stor..

Nu skal man også passe på i disse debatter. Nogle læser det det vil læse. Nogle prøver kun at finde frem til ting de kan "nedgøre" og andre læser ikke halvdelen af debatten.... Derfor opstår der mange "konflikter"  Jeg aner ikke hvem du er, hvordan du er osv. Og jeg kender ikke dine børn. MEN jeg er da sikker på de har det rigtig godt og er nogle glade og velfungerende børn. Jeg deltager i denne debat og tager udgangspunkt i det skrevne. Jeg tager stilling til det der står og mærker efter hvordan jeg har det og hvordan jeg ser det. Jeg svarer og er ærlig... og det samme tror jeg mange andre gør. I denne debat viser det sig igen igen at vi alle er forskellige... og heldigvis da!

God dag!

Anmeld

18. juni 2012

Tvillingemor80

Synes det et problem hvis man skal gøre sig fortjent til godnathistorie, kys, kram og andre kærtegn - skal man ikke netop vise sine børn at uanset hvordan de opføre sig forsvinder mors og fars kærlighed aldrig ?

Derved ikke sagt børn skal opføre sig som det passer dem, men tror godt du forstår hvad jeg prøver at formulere

Anmeld

18. juni 2012

Muffin_girl

MorDk skriver:

Mit hus mine regler!

Det kan være at børnene må hoppe i sofaen derhjemme. MEN her er det mine regler. så jeg ville sige noget. Jeg ville ikke først bede forældrene om at sige noget. Jeg kan godt stille og roligt sige til børnene at " her i huset hopper man ikke i sofaen" .... det kan jeg ikke se noget galt i at melde ud. Jeg opdrager ikke barnet jeg håndhæver bare HUSETS regler...

Sådan kunne jeg også finde på at sige .. At man altså ikke hopper i sofaen. Det er jo ikke opdragelse.. Det er bare en kommentar efter min mening.. 

Anmeld

18. juni 2012

raca

Anonym skriver:

Han skulle ikke straffes for at sætte sine film i orden. Det tager ikke 2 timer at stille noget påplads som allerede stod på sin plads. Han ville bare ikke rydde lejetøjet op fra gulvet og det var det der udløsten straffen med at stå ½ time tidligere op den efterfølgene dag da det var sengetid .. forhindre du dit barn i og sove, til fordel for oprydning.. børn lære bedst når de er udsovede o

Børn i vores hjem får ikke selv lov til at bestemme hvad de har lyst til hvad angår huslige pligter og madlavning. De skal deltage og sådan er det bare De elsker det nu,de er gode til nu,det værste er nok hævetiden ved bagning men den bruger de så på at være på legepladsen da som oftest klare det at lave dejen rigtig flot  er en tur på legepladsen en belyndign.. hvad var straffen så hvis de ikke de den dag ikke havde lyst til og lave dej.. altså ved os havde det været et valg.. vil i havde boller/pizza eller på lege pladsen nu... hvis de så vil ud NU tja så var det blevet uden mig, eller ingen boller..

Børn i vores hjem ved hvad god opførsel udløser,og det samme vil være gældene ved fremgang i skolearbejdet. De skal roses og vide at det de gør er det rigtige og de skal vide hvor stolte vi er mine børn ved hvad god opførsel er... for børn vil nemlig gerne passe ind og gøre det rigtige og det gør de.. forde jeg har vist dem hvad det rigtige er.. de ved jeg forventer de yder ders bedres som oftes og det ved de er godt nok.. men det er bare sådan de ved jeg elsker dem selvom de får 00 i tysk..

min lytter også men det er forde jeg lytter til dem.. mine taler pænt forde jeg taler pænt og forde de kender betydningen af de grimme ord, og ved hvad det gør ved andre...

så vi er vist mere til gensidig respekt og indragelse, frem for straf og konsekvenser.. ( ok konsekveser er fine nok hvis de er logiske)

med rød i indlæget

Anmeld

18. juni 2012

Dinna88

Time out er svigt - og sker ikke i mit hjem, når der kommer børn. Derudover skal mine børn bestemt ikke usættes for negativ forstærkning!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.