Hjemme hos os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

MorDk

Anonym skriver:

Hvor dejligt at læse 

Hvordan har du så tacklet andre gæsters børn der foreksempel hoppede i din sofa?

Jeg siger stille og roligt: " Her i huset hopper man ikke i sofaen" og så forventer jeg at de stopper. Hvis ikke så må forældrene tage affære. Det er ikke mig der skal opdrage på dem, men jeg har min gode ret til at sige fra!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

MorDk

PT skriver:

Jeg kunne ALDRIG finde på at give oprydning/rengøring som straf.

Jeg er selv opvokset med, at det var en straf, hvilket gør, at jeg i dag bl.a aldrig stryger tøj, da det for mig er en enormt negativ ting. Derudover har jeg også haft et helt forkert forhold til rengøring - netop pga mine forældre brugte det som straf.

Mine børn får også time-out, men kun som absolut sidste udvej, og efter at have fået to advarsler. Det er ikke noget, der sker hverken hver uge eller måned.

Jeg ville aldrig give en andens barn en time-out, da vi alle opdrager forskelligt, og det ikke er mit job at opdrage på andres børn.

Min datter smager også på maden, og hvis hun ikke vil spise det er det eneste andet alternativ et stykke rugbrød med rejeost, da jeg kun laver mad, hun kan lide.
Derudover kan jeg godt finde på at købe en pizza - det er en af de eneste ting, jeg ikke laver fra bunden men er forbeholdt aftener, hvor jeg ikke har tid/overskud til at lave mad.

Hun er næsten 3 år, og har altid hjulpet til med at lave mad men i form af hygge og ikke tvang.

Mine forældre har opdraget os på en måde, der har lært mig, hvordan jeg IKKE vil opdrage mine børn.

Hun får endnu ikke lommepenge, men når det kommer til det, vil det være et fast beløb - ikke 5 kr for at have gjort dit og dat, da jeg mener, det er naturligt at hjælpe hinanden i et hjem, og man ikke skal belønnes for det med penge.

Hun hjælper allerede med at vaske tøj og gøre rent - men fordi det er sjovt - ikke fordi hun er tvunget til det.

Men vi er jo alle forskellige og gør tingene forskelligt

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

PT skriver:

Jeg vil mene, der er en stor forskel på at inddrage børnene i madlavning/rengøring og så at bruge det som straf.

Men som før skrevet, så gør vi det alle forskelligt, og hvad jeg synes, der virker bedst for mig og mine børn, er måske ikke den måde, du synes er bedst for jer.

Madlavning og rengørring er ikke noget jeg elsker,men det er noget der skal gøres her i livet og sådan er det. De kan lige så godt lære det fra starten af fremfor at det kommer som et chok i 5 klasse når de skal have hjemmekundskab og ikke ved hvordan man laver noget så simpelt som kødsovs eller bolledej. Vi gør det sjovt,for det er vigtigt at de gode ting overskygger det dårlige. De skal have lyst til at opføre sig pænt da de ser hvad der sker når man opføre sig pænt jo Det er ikke sjovt at ligge tøj sammen,men jeg lover dig at efter 3 maskiner tøj så tænker man sig mere om inden man opføre sig grimt igen  

Den ældste brugte foreksempel 2 timer på at sætte film i orden,men det var ikke det han havde fået besked på. Legetøjet skulle fra gulvet og op i kassen med resten af lejetøjet. Det medførte straffen der hed 30 in tidligere op dagen efter for at rydde op inden morgenmaden. Dagen efter ryddede han legetøjet fra gulvet og op i kassen med det samme hvilket udløste ros og belønning i form af en af de ekstralange godnathistorier 

Anmeld

18. juni 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
MorDk skriver:

Jeg siger stille og roligt: " Her i huset hopper man ikke i sofaen" og så forventer jeg at de stopper. Hvis ikke så må forældrene tage affære. Det er ikke mig der skal opdrage på dem, men jeg har min gode ret til at sige fra!

Helt enig.
Man kan gøre opmærksom på, hvad der er/ikke er tilladt i ens hjem, men det må være op til forældrene at håndhæve det

Anmeld

18. juni 2012

MorDk

Ikke om jeg skulle have mine børn hjem til dig hvis du overhovedet så meget som påtænker at straffe dem - det er MIT ansvar hvis de gør noget der ikke er i orden.
Og det bliver bestemt ikke med straf, men med forklarede ord om hvorfor det er forkert.
Mine børn skal ikke frygte at blive straffet med at skulle skrubbe toiletter eller andet - det er så negativt og frygten bliver rettet mod forældrene, og mine børn skal ikke være bange for deres forældre.

I øvrigt synes jeg det er underligt at gemme sig som anonym når du jo helt klar melder ud at det er sådan du har det, hvorfor så ikke bare stå ved det?

Jeg forstår heller ikke hvorfor du TS "gemmer" dig!!!

Jeg er ikke bange for at stå frem og sige min mening!

Anmeld

18. juni 2012

lhn89

Anonym skriver:

Jeg gemmer mig da jeg så hvordan ts af den anden tråd blev nedgjort og kritiseret og det vil hun blive husket for. 

Hvad i alverden skulle det hjælpe at sende et barn hjem der ikke hørte efter? Så kunne det barn hoppe i sofaen,kalde mig en luder,skrige alhverdens ting og sager og slippe med at blive sendt hjem? Det var da det mest vattede jeg nogensinde har læst 

Men ja vi er alle forskellige,det overrasker mig bare HVOR forskellige. Den slags kan give mig myrekryb ved at holde et baby møde eller skulle deltage i et når jeg læser den slags 

Jeg vil mener, at det ikke er din opgave, at bedømme om straffen "at blive sendt hjem" er vattet eller ej. Det er, igen, ikke noget som man bør blande mig i, hvis forældrene mener at dette er det rigtigte, så er det jo det rigtige for deres familie 

.. Men det er selvfølgelig bare min mening 

Anmeld

18. juni 2012

Karo

Anonym skriver:

Børnene har alderen

4 mdr

Næsten 4 år

6 år

7½ år

Vi har lært dem det fra starten af,bevares en på 1½ kan ikke alle disse ting,men allerede dengang startede vi. Når vi besøger vores venner så ved vores børn at de høre under deres regler,ikke vores. 

I går gjorde den  ældste noget forkert og vores kammerat gav ham skraffen timeout med efterfølgene peptalk for det er hans måde at gøre det på og det har han vores tilladelse til,for det er vigtigt at vores børn lære at forskellige hjem har forskellige regler for mennesker er forskellige.

Jeg har aldrig tænkt sådan over det før som efter den 16siders tråd herinde..

Der har jeg så en anden holdning.

Min mand og jeg opdrager vores børn, og så er det ligegyldigt hvor vi er. Selvfølgelig skal man overholde de regler der er i andres hjem når man er ude, men det er min mand og jeg der opdrager vores børn. Det samme gælder når vi har gæster. Jeg opdrager ikke på andres børn, men jeg forventer at de overholder de almindelige regler i hjemmet (ikke hopper i sofaen, man smidder ikke med tingene osv.)

Det eneste tidspunkt vi overlader opdragelsen til andre er når børnen bliver passet. Så er det deres ansvar og dem der bestemmer. Men jeg kender så også de folk godt nok til at jeg ved at deres regler og opdragelse ligger meget tæt op at vores.

Anmeld

18. juni 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Madlavning og rengørring er ikke noget jeg elsker,men det er noget der skal gøres her i livet og sådan er det. De kan lige så godt lære det fra starten af fremfor at det kommer som et chok i 5 klasse når de skal have hjemmekundskab og ikke ved hvordan man laver noget så simpelt som kødsovs eller bolledej. Vi gør det sjovt,for det er vigtigt at de gode ting overskygger det dårlige. De skal have lyst til at opføre sig pænt da de ser hvad der sker når man opføre sig pænt jo Det er ikke sjovt at ligge tøj sammen,men jeg lover dig at efter 3 maskiner tøj så tænker man sig mere om inden man opføre sig grimt igen  

Den ældste brugte foreksempel 2 timer på at sætte film i orden,men det var ikke det han havde fået besked på. Legetøjet skulle fra gulvet og op i kassen med resten af lejetøjet. Det medførte straffen der hed 30 in tidligere op dagen efter for at rydde op inden morgenmaden. Dagen efter ryddede han legetøjet fra gulvet og op i kassen med det samme hvilket udløste ros og belønning i form af en af de ekstralange godnathistorier 

Fik han straf for at sætte film i orden?

Anmeld

18. juni 2012

Pikku Myy

Anonym skriver:

Interessant at læse,for når vi er på besøg ved vores venner så er det deres regler i deres hjem..

Vil det sige at hvis dit barn er hjemme hos mig og bruger ordet ludder (som du brugte som eksempel), så er det mig, der bestemmer hvad der skal være af konsekvenser? Hvilket vil sige højst sandsynligt ingen.

Anmeld

18. juni 2012

MorDk

Vi gør allesammen det vi mener er bedst. Og vi opdrager alle forskelligt. Men alt sådan noget som alm. hverdagsting.... det vil aldrig blive nogen form for straf herhjemme. Aldrig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.