Anonym skriver:
Børnene har alderen
4 mdr
Næsten 4 år
6 år
7½ år
Vi har lært dem det fra starten af,bevares en på 1½ kan ikke alle disse ting,men allerede dengang startede vi. Når vi besøger vores venner så ved vores børn at de høre under deres regler,ikke vores.
I går gjorde den ældste noget forkert og vores kammerat gav ham skraffen timeout med efterfølgene peptalk for det er hans måde at gøre det på og det har han vores tilladelse til,for det er vigtigt at vores børn lære at forskellige hjem har forskellige regler for mennesker er forskellige.
Jeg har aldrig tænkt sådan over det før som efter den 16siders tråd herinde..
Der har jeg så en anden holdning.
Min mand og jeg opdrager vores børn, og så er det ligegyldigt hvor vi er. Selvfølgelig skal man overholde de regler der er i andres hjem når man er ude, men det er min mand og jeg der opdrager vores børn. Det samme gælder når vi har gæster. Jeg opdrager ikke på andres børn, men jeg forventer at de overholder de almindelige regler i hjemmet (ikke hopper i sofaen, man smidder ikke med tingene osv.)
Det eneste tidspunkt vi overlader opdragelsen til andre er når børnen bliver passet. Så er det deres ansvar og dem der bestemmer. Men jeg kender så også de folk godt nok til at jeg ved at deres regler og opdragelse ligger meget tæt op at vores.
Anmeld