Hvor meget deler du om dig selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2012

Kloster

Ka+Ma=Be skriver:

I forlængelse af min anden debat, kom jeg sådan til at tænke på det med de private involveringer og følelser!

Hvor meget deler i om jer selv her på baby.dk? Og er det noget i tænker over og overvejer inden i skriver? Har i dårlige oplevelser med det og føler i jer nogensinde blottede?

Jeg spørger fordi jeg nok ikke selv deler specielt meget om mig selv og min person. Det er ikke noget jeg tænker over, men det er nok en ubevidst grænse for at "beskytte" mig selv.

Jeg har ikke noget imod at snakke om private og intime emner, men det er sjældent jeg deler noget som omhandler mine egne følelser og privatperson.

Kram fra Katja, som nok sidder i det eftertænksomme hjørne her til aften! 

Jeg deler det, jeg gerne "vil høre igen".

Jeg har nemlig oplevet flere gange, at Baby.dk brugere er blevet citeret og emner taget op i fx BT og Ekstra Bladet. Og det ønsker jeg ikke. Så hvis jeg ikke "vil høre det igen", skriver jeg anonym. Så kan jeg ikke genkendes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

wamse

jeg deler meget af mit liv, men ikke så meget som jeg har gjort. Jeg har haft en del problemstillinger, som jeg har vendt her inde, for at få luft, og for at få andres syn på det.

Jeg opretter sjældent anonyme indlæg, da jeg generelt er meget åben, og jeg tror, at jeg får de bedste svar, når folk har en viden om, hvem jeg er, og hvilken historie jeg har

Anmeld

17. juni 2012

Clisolka

Fenja09 skriver:

Synes også det er meget private ting, at dele med et åbent forum og en masse fremmede mennesker

Det er nemlig private ting - også for mig  

Anmeld

17. juni 2012

Thalia

Jeg har tonet meget ned for hvor meget jeg deler herinde.

Egentlig har jeg aldrig tidligere set det som en ulempe at dele ting på et forum som det her. Jeg synes tværtimod at det giver en bedre forståelse for folks forskelligheder hvis man får lidt indblik i hvad der ligger bag deres synspunkter.

Desværre oplevede jeg for et års tid siden nogle lidt trælse angreb herinde på baggrund af ting fra min egen fortid som jeg valgte at dele, og det dræbte helt ærligt lysten til at være pokkers åben om ting.

Anmeld

17. juni 2012

OktoberMor

Ka+Ma=Be skriver:

I forlængelse af min anden debat, kom jeg sådan til at tænke på det med de private involveringer og følelser!

Hvor meget deler i om jer selv her på baby.dk? Og er det noget i tænker over og overvejer inden i skriver? Har i dårlige oplevelser med det og føler i jer nogensinde blottede?

Jeg spørger fordi jeg nok ikke selv deler specielt meget om mig selv og min person. Det er ikke noget jeg tænker over, men det er nok en ubevidst grænse for at "beskytte" mig selv.

Jeg har ikke noget imod at snakke om private og intime emner, men det er sjældent jeg deler noget som omhandler mine egne følelser og privatperson.

Jeg deler så meget som muligt, det er jo det vi er her for, at give vores råd og viden videre. og støtte hinanden i dårlige tider. 

self vil jeg ikke oplyse private ting som fulde navn, adresse osv. medmindre det er nogen jeg virkelig kender godt. 

Men jeg kan virkelig godt lide det private der er her inde, det med at man kan være privat under et brugernavn, det får også folk til at åbne mere op.. Hvilket kun er rart.

Anmeld

17. juni 2012

TeamRocket

Jeg deler de ting jeg har brug for at dele hvis du forstår ? Som mor og kæreste på barsel kan livet sku godt miste lidt indhold og veninderne virke lidt langt væk- så tyer jeg til baby. Og hvis det f.eks ikke er noget jeg vil ha mine børn kan google frem om 20 år ved at skrive deres navne- så er jeg anonym. Men ja, der er ting jeg ikke deler fordi det er for privat og f.eks omhandler andre end bare mig.

Anmeld

17. juni 2012

MomInTheMaking

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg har egentlig en fornemmelse af at jeg holder kortene sådan rimelig tæt til kroppen herinde. Dog føler jeg stadig at der er en del der ved "hvem jeg er".

Jeg har tit haft lyst til at dele nogen mere private ting, men så har jeg altid droppet det igen, fordi jeg ikke tror på det kan blive måødt på den måde jeg ønsker det, eller sådan noget.. bob bob.. det er svært. men jeg synes selv jeg tænker meget over hvad jeg deler ud af.

Men har da svaret på nogen intime ting før, skriver heller aldrig anonym, da jeg generelt bare ikke skriver ting jeg ikke kan vil stå frem med. Men synes ikke der er nogen herinde der "kender" mig.

Passer nok lidt på mig selv fordi jeg som oftest har en lidt kontroversiel tilgang til tingene og jeg vil ikke dømmes på brøkdele af min person.

bla blah..

Anmeld

18. juni 2012

Isabella_mor

tjah.... jeg deler vel det jeg føler for... 

mine følelser osv kan jo umuligt kunne skade mig bare fordi at jeg deler det med jer herinde... nogle vil måske mene at jeg deler for meget. men alle har en grænse forskellige steder og min er anderledes.. 

jeg har ind for at være ærlig, jeg har aldrig udgivet mig for at være noget jeg tror at andre vil kunne lide.. og det holder jeg fast i... jeg kan nævne mine fejl og mangler og ligesådan mine gode sider og kunnen hvis det er nødvendigt.. 

jeg deler mine erfaringer til dem der vil have dem, ja.. jeg har da skrevet dybe tråde omkring følelser omkring min mor, hvilket er et tungt nok emne i sig selv. jeg har delt min fødselsberetning i mindste detalje næsten.. jeg har ikke noget der som holder mig tilbage. jeg er ikke flov over den jeg er og jeg deler stolt mig selv og min dreng med jer... jeg er ikke bange for at blive googlet af nysgerrige sjæle.. jeg har nemlig ikke noget at skjule.. 

Anmeld

18. juni 2012

maryjane

Hmmm, ikke særlig meget egentlig. 

Og kommer nok heller ikke til at gøre så meget i det, da jeg er lidt bange for hvad man kan sige herinde efterhånden. Ærgerligt måske. Men synes at tonen er ret hård herinde pt.. 

Anmeld

18. juni 2012

MariaJ

Jeg har ikke noget imod at dele følelser og tanker, hvis de kun angår mig, men jeg er meget forsigtig med at dele noget, der også handler om andre. Jeg fortæller kun i generelle vendinger om min mand og vores parforhold, og diskutterer heller aldrig mit forhold til andre familiemedlemmer eller venner herinde på andet end det mest generelle plan.

Jeg har jo valgt ikke at være alt for anonym, fordi jeg faktisk ikke har noget imod at stå ved, hvem jeg er. Det betyder så også, at der kan være folk jeg kender/ har kendt, der genkender mig på billeder, og derfor læser med uden at jeg ved det. Jeg deler dog ikke faktaoplysninger som mit eller andres fulde navn, adresser o.lign. Selvfølgelig kan man finde ud af meget med lidt googletæft, men så kræver det trods alt at man har fulgt med herinde et stykke tid, for at samle de nødvendige oplysninger sammen.

Jeg tænker over hvilke billeder jeg lægger ud af mine børn, og vil ikke lægge noget ud, som på nogen måde udstiller dem, gør grin med dem eller fremstiller dem i en uheldig situation.

Jeg er i det hele taget meget opmærksom på, at det er et offentligt forum, og at der er mange flere, der læser med, end dem jeg aktivt kommunikerer med herinde. Det er nemt at komme til at føle sig fortrolig med nogen af dem man har snakket meget med, eller en der åbner sluserne til sit hjerte og fortæller en masse om mig selv, men jeg siger ikke noget herinde jeg ikke ville have sagt i kantinen på mit arbejde eller på et offentligt sted - ovenikøbet et offentligt sted, hvor det man har sagt bliver bevaret for eftertiden og kan søges i af hvem som helst, der ikke var til stede da samtalen fandt sted . Jeg er ikke specielt genert omkring mine personlige følelser og tanker, men jeg vil ikke at alle mulige mennesker kan søge sig frem til information om mit sexliv, konflikter med folk, privatøkonomi eller lignende.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.