MariaJ skriver:
Jeg har ikke noget imod at dele følelser og tanker, hvis de kun angår mig, men jeg er meget forsigtig med at dele noget, der også handler om andre. Jeg fortæller kun i generelle vendinger om min mand og vores parforhold, og diskutterer heller aldrig mit forhold til andre familiemedlemmer eller venner herinde på andet end det mest generelle plan.
Jeg har jo valgt ikke at være alt for anonym, fordi jeg faktisk ikke har noget imod at stå ved, hvem jeg er. Det betyder så også, at der kan være folk jeg kender/ har kendt, der genkender mig på billeder, og derfor læser med uden at jeg ved det. Jeg deler dog ikke faktaoplysninger som mit eller andres fulde navn, adresser o.lign. Selvfølgelig kan man finde ud af meget med lidt googletæft, men så kræver det trods alt at man har fulgt med herinde et stykke tid, for at samle de nødvendige oplysninger sammen.
Jeg tænker over hvilke billeder jeg lægger ud af mine børn, og vil ikke lægge noget ud, som på nogen måde udstiller dem, gør grin med dem eller fremstiller dem i en uheldig situation.
Jeg er i det hele taget meget opmærksom på, at det er et offentligt forum, og at der er mange flere, der læser med, end dem jeg aktivt kommunikerer med herinde. Det er nemt at komme til at føle sig fortrolig med nogen af dem man har snakket meget med, eller en der åbner sluserne til sit hjerte og fortæller en masse om mig selv, men jeg siger ikke noget herinde jeg ikke ville have sagt i kantinen på mit arbejde eller på et offentligt sted - ovenikøbet et offentligt sted, hvor det man har sagt bliver bevaret for eftertiden og kan søges i af hvem som helst, der ikke var til stede da samtalen fandt sted
. Jeg er ikke specielt genert omkring mine personlige følelser og tanker, men jeg vil ikke at alle mulige mennesker kan søge sig frem til information om mit sexliv, konflikter med folk, privatøkonomi eller lignende.
Det lyder som om, at vi i bund og grund er meget enige. Jeg tror forskellen på os to, måske ligger i vores grænser 
Jeg tænker også meget over hvad jeg lægger ud på nettet - netop fordi man ikke ved, hvem der ellers følger med. Jeg synes det er uhyggeligt nemt at google sig frem til baby.dk og alt det som man har skrevet. Jeg har nogle gange googlet emner, for at få hjælp til en problemstilling, og fundet frem til mig selv!
Det er lidt ambivalent!
Men til tider har man også brug for at dele. Man har brug for at fortælle, være stolt, være ked af det, eller bare generelt have brug for andre til at se kritisk på en et øjeblik.
Jeg synes egentlig det er en fin tanke, med ikke at dele for meget vedrørende andre - det har jeg også selv ret svært ved. Du ved jo i teorien heller ikke, om de omtalte læser med.