Hvor meget deler du om dig selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

Ka+Ma=Be

maryjane skriver:

Hmmm, ikke særlig meget egentlig. 

Og kommer nok heller ikke til at gøre så meget i det, da jeg er lidt bange for hvad man kan sige herinde efterhånden. Ærgerligt måske. Men synes at tonen er ret hård herinde pt.. 

Ja det vil jeg desværre give dig ret i! Så er der bare nogle der er mere selvsikre og "ligeglade" end andre Jeg er desværre heller ikke en af dem. Jeg kan i sidste ende ikke være 100 % ligeglad med, hvad andre synes om mig. Jeg er det langt hen af vejen, men ikke når tingene bliver for private og personlige!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

Ka+Ma=Be

MariaJ skriver:

Jeg har ikke noget imod at dele følelser og tanker, hvis de kun angår mig, men jeg er meget forsigtig med at dele noget, der også handler om andre. Jeg fortæller kun i generelle vendinger om min mand og vores parforhold, og diskutterer heller aldrig mit forhold til andre familiemedlemmer eller venner herinde på andet end det mest generelle plan.

Jeg har jo valgt ikke at være alt for anonym, fordi jeg faktisk ikke har noget imod at stå ved, hvem jeg er. Det betyder så også, at der kan være folk jeg kender/ har kendt, der genkender mig på billeder, og derfor læser med uden at jeg ved det. Jeg deler dog ikke faktaoplysninger som mit eller andres fulde navn, adresser o.lign. Selvfølgelig kan man finde ud af meget med lidt googletæft, men så kræver det trods alt at man har fulgt med herinde et stykke tid, for at samle de nødvendige oplysninger sammen.

Jeg tænker over hvilke billeder jeg lægger ud af mine børn, og vil ikke lægge noget ud, som på nogen måde udstiller dem, gør grin med dem eller fremstiller dem i en uheldig situation.

Jeg er i det hele taget meget opmærksom på, at det er et offentligt forum, og at der er mange flere, der læser med, end dem jeg aktivt kommunikerer med herinde. Det er nemt at komme til at føle sig fortrolig med nogen af dem man har snakket meget med, eller en der åbner sluserne til sit hjerte og fortæller en masse om mig selv, men jeg siger ikke noget herinde jeg ikke ville have sagt i kantinen på mit arbejde eller på et offentligt sted - ovenikøbet et offentligt sted, hvor det man har sagt bliver bevaret for eftertiden og kan søges i af hvem som helst, der ikke var til stede da samtalen fandt sted . Jeg er ikke specielt genert omkring mine personlige følelser og tanker, men jeg vil ikke at alle mulige mennesker kan søge sig frem til information om mit sexliv, konflikter med folk, privatøkonomi eller lignende.  

Det lyder som om, at vi i bund og grund er meget enige. Jeg tror forskellen på os to, måske ligger i vores grænser

Jeg tænker også meget over hvad jeg lægger ud på nettet - netop fordi man ikke ved, hvem der ellers følger med. Jeg synes det er uhyggeligt nemt at google sig frem til baby.dk og alt det som man har skrevet. Jeg har nogle gange googlet emner, for at få hjælp til en problemstilling, og fundet frem til mig selv! Det er lidt ambivalent!

Men til tider har man også brug for at dele. Man har brug for at fortælle, være stolt, være ked af det, eller bare generelt have brug for andre til at se kritisk på en et øjeblik.

Jeg synes egentlig det er en fin tanke, med ikke at dele for meget vedrørende andre - det har jeg også selv ret svært ved. Du ved jo i teorien heller ikke, om de omtalte læser med.

Anmeld

19. juni 2012

L&V

Ka+Ma=Be skriver:

Der er vi nok ret enige!  

Jeg tror os bare jeg er den type der ikke involvere mig som sådan i sådan noget her, i hvert fald ikke følelsesmæssigt, som du os havde en anden tråd om så derfor genere fakes mig ikke og heller ikke når folk måske går lidt hårdt til den i en debat for de får ikke noget af mit "jeg" hvis du forstår

Anmeld

19. juni 2012

Ka+Ma=Be

FrkZier skriver:

jeg har selv delt rigtig meget synes jeg. og jeg har da lidt overvejet om jeg "burde" dele så meget, men jeg har bare været i nogen situationer hvor jeg har følt mig nødsaget til det fx da jeg aborterede her ved jul, der havde jeg ingen af mine veninder der kunne forstå hvor forfærdeligt jeg havde det - og jeg havde bare brug for at snakke om det, og der var jo så mange dejlige baby.dk brugere til at snakke med om det

Det forstår jeg bestemt godt! Men der går min grænse heller ikke. Jeg synes netop at baby.dk skal bruges i sådanne situationer. Her er forståelse og støtte - og med garanti nogle som har oplevet en lignende situation. Det er rart at få luft og føle sig hørt! 

Anmeld

19. juni 2012

Ka+Ma=Be

HeXeri skriver:

Det kommer meget an på .. ja, ret mange ting faktisk.
Min fortid deler jeg med alle, intet at skamme sig over og har man een gang tændt et lys i mørket for en fremmede vil man gøre det igen og igen.
Min nutid er jeg meget privat omkring, til dels pga fortiden. Vil ikke kunne findes, så jeg deler ikke billeder, informationer om byer, studiested, rejser osv.
Generelle erfaringer kan sagtens grænse sig op til noget meget privat, men så tænker jeg over formuleringen og undlader forbogstaver og andre små hentydninger.

Det lyder meget logisk. Jeg har nok heller ikke lige så svært ved at dele fortiden. Måske fordi "hvad der skete dengang, var dengang og ikke nu". man ændrer sig og udvikler sig. Ens fortid siger ikke altid så meget om den man er nu

Det med billeder har jeg faktisk ofte tænkt over! Mit problem er, at jeg kan slet ikke lade være  Når man vil vise sin stolthed frem til hele verden, så ender man også med at gøre det. 

Anmeld

19. juni 2012

Ka+Ma=Be

Mille82 skriver:

Jeg deler intet der kan henlede til hvem jeg er. Jeg har haft 1 cyberstalker, og det var mere end rigeligt! Jeg har for et par uger siden opdaget forbindelse til denne stalker herinde også, men det er en trediepart, så intet alvorligt håber jeg. Jeg skifter også ofte cybernavne efter min "hændelse" for år tilbage.

Øv det lyder godt nok kedeligt! Var det en som chikanerede dig eller hvordan? Jeg ville nok også holde kortene tæt til kroppen, hvis jeg oplevede sådanne ubehageligheder.

Anmeld

19. juni 2012

Ka+Ma=Be

Månsson skriver:

Jeg tror os bare jeg er den type der ikke involvere mig som sådan i sådan noget her, i hvert fald ikke følelsesmæssigt, som du os havde en anden tråd om så derfor genere fakes mig ikke og heller ikke når folk måske går lidt hårdt til den i en debat for de får ikke noget af mit "jeg" hvis du forstår

Ja lige præcis! Problemet med fakere er vel i bund og grund, at man har delt for meget af sig selv. Og netop derfor deler jeg ikke så detaljeret om mig selv, til mennesker jeg ikke har mødt og i realiteten ikke ved hvem er. 

Anmeld

19. juni 2012

L&V

Ka+Ma=Be skriver:

Ja lige præcis! Problemet med fakere er vel i bund og grund, at man har delt for meget af sig selv. Og netop derfor deler jeg ikke så detaljeret om mig selv, til mennesker jeg ikke har mødt og i realiteten ikke ved hvem er. 

Nej lige præcis

Anmeld

19. juni 2012

Zafir

Jeg deler alt muligt jeg har ikke så mange skelletter i skabet, jeg ikke har lyst til at dele...

Anmeld

19. juni 2012

Isabella_mor

Så længe man er klar på det hele, kan jeg heller ikke se noget galt i det! Der er jeg nok bare ikke lige så selvsikker, hvis du forstår hvad jeg mener? Jeg bryder mig ikke om at blotte mig fuldstændigt og har nok til tider behov for, at holde det hele lidt væk fra livet.

Men man har forskellige grænser og det skal der også være plads til. Du virker ikke som typen der ville fortryde noget du skrev, eller føle dig blottet fordi du deler - det gør jeg.

Hvordan har du det med, at baby.dk bliver blandet sammen med privatlivet? Altså eksempelvis har jeg da bemærket dit billede og dine kommentarer på facebook, da vi har en fælles ven Er det noget du tænker over? Jeg føler i hvert fald at jeg er mere privat på facebook end på baby.dk

Jeg har det faktisk lidt sjovt med facebook og så herinde. På facebook får man næsten verbale tæv når man deler noget personligt eller hvis man skriver noget om sine børn.. Så på facebook deler jeg mindre om min søn og om mig selv som mor på skrift end jeg gør herinde.. Så det er lidt ligesom at have to personligheder. Men jeg skjuler ikke noget fordi jeg er bange for hvad andre tænker.. Men jeg skriver ikke lige så meget om min 'mor person' på face som jeg gør her. Jeg føler jeg har mere frirum herinde end på facebook. Selvom det kun er virturlle kram eller skulderklap man får som respons herinde så er det her bare noget helt andet. Hvad jeg skriver her er alt fra blær til tårer. Glæde og sorg. Jeg vil hellere dele disse ting med jer herinde end med mine venner på facebook. Fordi at jeg ved at jeg får mere ud af at dele den slags med jer end med dem. Fordi på face har vi ikke alle samme formål med at være der. Det har de fleste af os herinde, og vi er i det store hele i den samme båd.. Ca. Giver det nogen mening?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.