Hvor meget deler du om dig selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

HeXeri

Ka+Ma=Be skriver:

I forlængelse af min anden debat, kom jeg sådan til at tænke på det med de private involveringer og følelser!

Hvor meget deler i om jer selv her på baby.dk? Og er det noget i tænker over og overvejer inden i skriver? Har i dårlige oplevelser med det og føler i jer nogensinde blottede?

Jeg spørger fordi jeg nok ikke selv deler specielt meget om mig selv og min person. Det er ikke noget jeg tænker over, men det er nok en ubevidst grænse for at "beskytte" mig selv.

Jeg har ikke noget imod at snakke om private og intime emner, men det er sjældent jeg deler noget som omhandler mine egne følelser og privatperson.

Kram fra Katja, som nok sidder i det eftertænksomme hjørne her til aften! 

Det kommer meget an på .. ja, ret mange ting faktisk.
Min fortid deler jeg med alle, intet at skamme sig over og har man een gang tændt et lys i mørket for en fremmede vil man gøre det igen og igen.
Min nutid er jeg meget privat omkring, til dels pga fortiden. Vil ikke kunne findes, så jeg deler ikke billeder, informationer om byer, studiested, rejser osv.
Generelle erfaringer kan sagtens grænse sig op til noget meget privat, men så tænker jeg over formuleringen og undlader forbogstaver og andre små hentydninger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

Ka+Ma=Be

Kloster skriver:

Jeg deler det, jeg gerne "vil høre igen".

Jeg har nemlig oplevet flere gange, at Baby.dk brugere er blevet citeret og emner taget op i fx BT og Ekstra Bladet. Og det ønsker jeg ikke. Så hvis jeg ikke "vil høre det igen", skriver jeg anonym. Så kan jeg ikke genkendes.

Ja det var der også en anden der nævnte!  Jeg ville heller ikke bryde mig om, at blive citeret i bt eller lignende for noget jeg har skrevet på en babyside! Eller andre steder for den sags skyld!

Anmeld

19. juni 2012

Ka+Ma=Be

wamse skriver:

jeg deler meget af mit liv, men ikke så meget som jeg har gjort. Jeg har haft en del problemstillinger, som jeg har vendt her inde, for at få luft, og for at få andres syn på det.

Jeg opretter sjældent anonyme indlæg, da jeg generelt er meget åben, og jeg tror, at jeg får de bedste svar, når folk har en viden om, hvem jeg er, og hvilken historie jeg har

Det vil jeg give dig ret i! Jeg bryder mig heller ikke om at være annonym. Også fordi jeg tænker, at ønsker jeg ikke at stå ved det med navn, så skal det nok ikke på nettet! For så er det jo nok for privat (altså for mit vedkommende - ved godt der er nogle som generelt ønsker at være annonyme med alt)

Anmeld

19. juni 2012

Muffin_girl

Ka+Ma=Be skriver:

ØV da!  Jeg ville ikke synes det var fedt, hvis familien læste med på sidelinien! Så vil man alligevel gerne have lov at være en smule privat.

Nej det er nemlig skide skod ! Det gider jeg simpelthen ikke finde mig i .. 

Anmeld

19. juni 2012

Ka+Ma=Be

Thalia skriver:

Jeg har tonet meget ned for hvor meget jeg deler herinde.

Egentlig har jeg aldrig tidligere set det som en ulempe at dele ting på et forum som det her. Jeg synes tværtimod at det giver en bedre forståelse for folks forskelligheder hvis man får lidt indblik i hvad der ligger bag deres synspunkter.

Desværre oplevede jeg for et års tid siden nogle lidt trælse angreb herinde på baggrund af ting fra min egen fortid som jeg valgte at dele, og det dræbte helt ærligt lysten til at være pokkers åben om ting.

Øv det er jeg ked af at høre. Det er nok også en af grundene til, at jeg ikke deler de helt private ting. Jeg ønsker ikke at diskutere personligheder men holdninger

Anmeld

19. juni 2012

Ka+Ma=Be

OktoberMor skriver:

Jeg deler så meget som muligt, det er jo det vi er her for, at give vores råd og viden videre. og støtte hinanden i dårlige tider. 

self vil jeg ikke oplyse private ting som fulde navn, adresse osv. medmindre det er nogen jeg virkelig kender godt. 

Men jeg kan virkelig godt lide det private der er her inde, det med at man kan være privat under et brugernavn, det får også folk til at åbne mere op.. Hvilket kun er rart.

Tja det kan jeg på sin vis godt følge. Men jo mere man deler, jo mindre privat bliver man jo også Ligemeget om man har et brugernavn eller ej.

Men der skal jo også være plads til dem som rigtig gerne vil dele, så kan vi andre frit vælge at lade være

Anmeld

19. juni 2012

Ka+Ma=Be

TeamRocket skriver:

Jeg deler de ting jeg har brug for at dele hvis du forstår ? Som mor og kæreste på barsel kan livet sku godt miste lidt indhold og veninderne virke lidt langt væk- så tyer jeg til baby. Og hvis det f.eks ikke er noget jeg vil ha mine børn kan google frem om 20 år ved at skrive deres navne- så er jeg anonym. Men ja, der er ting jeg ikke deler fordi det er for privat og f.eks omhandler andre end bare mig.

Det er det dejlige ved baby.dk! Et sted hvor en masse kvinder med samme udgangspunkt kan mødes og udveksle synspunkter!  OG jo nok også grunden til at vi andre er hooked! hehe

Puuh, havde ikke lige overvejet med det der - google mor om 20 år! Bum bum! hehe

Anmeld

19. juni 2012

Ka+Ma=Be

Mom In The Making skriver:

Jeg har egentlig en fornemmelse af at jeg holder kortene sådan rimelig tæt til kroppen herinde. Dog føler jeg stadig at der er en del der ved "hvem jeg er".

Jeg har tit haft lyst til at dele nogen mere private ting, men så har jeg altid droppet det igen, fordi jeg ikke tror på det kan blive måødt på den måde jeg ønsker det, eller sådan noget.. bob bob.. det er svært. men jeg synes selv jeg tænker meget over hvad jeg deler ud af.

Men har da svaret på nogen intime ting før, skriver heller aldrig anonym, da jeg generelt bare ikke skriver ting jeg ikke kan vil stå frem med. Men synes ikke der er nogen herinde der "kender" mig.

Passer nok lidt på mig selv fordi jeg som oftest har en lidt kontroversiel tilgang til tingene og jeg vil ikke dømmes på brøkdele af min person.

bla blah..

Hehe jamen vi tænker jo ret ens! Specielt det med at blive dømt på en brøkdel af ens personlighed! Det er også derfor jeg holder mig tilbage til tider. Som jeg skrev til en anden, så ønsker jeg ikke at diskutere min person, men mine holdninger!

Jeg synes det er fint, at man passer lidt på sig selv. 

Anmeld

19. juni 2012

Mille82

Jeg deler intet der kan henlede til hvem jeg er. Jeg har haft 1 cyberstalker, og det var mere end rigeligt! Jeg har for et par uger siden opdaget forbindelse til denne stalker herinde også, men det er en trediepart, så intet alvorligt håber jeg. Jeg skifter også ofte cybernavne efter min "hændelse" for år tilbage.

Anmeld

19. juni 2012

Ka+Ma=Be

Isabella_mor skriver:

tjah.... jeg deler vel det jeg føler for... 

mine følelser osv kan jo umuligt kunne skade mig bare fordi at jeg deler det med jer herinde... nogle vil måske mene at jeg deler for meget. men alle har en grænse forskellige steder og min er anderledes.. 

jeg har ind for at være ærlig, jeg har aldrig udgivet mig for at være noget jeg tror at andre vil kunne lide.. og det holder jeg fast i... jeg kan nævne mine fejl og mangler og ligesådan mine gode sider og kunnen hvis det er nødvendigt.. 

jeg deler mine erfaringer til dem der vil have dem, ja.. jeg har da skrevet dybe tråde omkring følelser omkring min mor, hvilket er et tungt nok emne i sig selv. jeg har delt min fødselsberetning i mindste detalje næsten.. jeg har ikke noget der som holder mig tilbage. jeg er ikke flov over den jeg er og jeg deler stolt mig selv og min dreng med jer... jeg er ikke bange for at blive googlet af nysgerrige sjæle.. jeg har nemlig ikke noget at skjule.. 

Så længe man er klar på det hele, kan jeg heller ikke se noget galt i det! Der er jeg nok bare ikke lige så selvsikker, hvis du forstår hvad jeg mener? Jeg bryder mig ikke om at blotte mig fuldstændigt og har nok til tider behov for, at holde det hele lidt væk fra livet.

Men man har forskellige grænser og det skal der også være plads til. Du virker ikke som typen der ville fortryde noget du skrev, eller føle dig blottet fordi du deler - det gør jeg.

Hvordan har du det med, at baby.dk bliver blandet sammen med privatlivet? Altså eksempelvis har jeg da bemærket dit billede og dine kommentarer på facebook, da vi har en fælles ven Er det noget du tænker over? Jeg føler i hvert fald at jeg er mere privat på facebook end på baby.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.