Drenge med lyserøde strømper??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2009

fam.4xc

Eva skriver:

Jeg tror det er omvendt...de børn der kan og vil og får lov til at være som de vil, de bliver ikke mobbet, netop fordi de hviler i sig selv og ikke hæmmes....ikke at andre så mobbes. Men mobning sker desværre af de "svage" børn og ikke de stærke...
Så min søn havde et smuk lyseråd og en blå strømpe på i dag og alle børn og voksne syntes bare de var så flotte og fine...-smiler

jamen du har da ret, jeg ville bare ik være "skyld" i at mine børn fik en dårlig oplevelse fordi de havde noget der ku anledning til mobning på, hvis der sku være en svag sjæl... så hellere forklare hvordan tingene hænger sammen...

Hvis Caroline gerne vil ha noget total mærkeligt på siger vi da til hende at så risikere hun da at de andre driller hende fordi det ser fjollet ud..
Eller hvis hun ik vil ha redt sit morgen hår, ja så får hun samme forklaring..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

Honningblomst

jamen du har da ret, jeg ville bare ik være "skyld" i at mine børn fik en dårlig oplevelse fordi de havde noget der ku anledning til mobning på, hvis der sku være en svag sjæl... så hellere forklare hvordan tingene hænger sammen...

Hvis Caroline gerne vil ha noget total mærkeligt på siger vi da til hende at så risikere hun da at de andre driller hende fordi det ser fjollet ud..

Jamen så fortæller I hende jo at det er ok at mobbe...at der er situationer hvor man bliver drillet og det er jo forkert...altså hvis der bliver drillet for noget ydre er det jo ikke barnet der drilles den er gal med, men de andre.
Mine børn skal være og se ud præcis som de vil og støttes i det...de skal ikke passe på at se ud eller være på en bestemt måde for ikke at blive drillet...men styrkes så de netop kan se ud og gøre som de vil.
I min verden er det at turde og ville skille sig ud positivt...og noget der støttes...og så lærer man netop at ikke alle synes og mener det samme som en selv..og det er da sundt at kunne tackle det.
Jeg har aldrig sagt til mine børn at de kan risikere at blive driller eller mobbet...jeg har sagt at hvis de ikke er en god ven, så bliver man måske heller ikke bahandler pænt den anden vej rundt...men mobning og drillerier, det findes ikke som emne her.
Vi har aldrig opevet det på egen krop og forventer ikke det sker...min ældste søn er virkelig lille og den anden meget høj og rødhåret....ting der kunne mobbes med. Men der er aldrig blevet det og de ved bare de er perfekte som de er---rødt hår er det smukkeste og siger nogen til ham at han er rådhåret, jamen så siger han ja OG?? for det er ikke negativt for ham...på samme måde anskuer vi alt andet....vil børn mobbe, så gør de det...
Knus Eva..

Anmeld

28. april 2009

fam.4xc

Eva skriver:

Jamen så fortæller I hende jo at det er ok at mobbe...at der er situationer hvor man bliver drillet og det er jo forkert...altså hvis der bliver drillet for noget ydre er det jo ikke barnet der drilles den er gal med, men de andre.
Mine børn skal være og se ud præcis som de vil og støttes i det...de skal ikke passe på at se ud eller være på en bestemt måde for ikke at blive drillet...men styrkes så de netop kan se ud og gøre som de vil.
I min verden er det at turde og ville skille sig ud positivt...og noget der støttes...og så lærer man netop at ikke alle synes og mener det samme som en selv..og det er da sundt at kunne tackle det.
Jeg har aldrig sagt til mine børn at de kan risikere at blive driller eller mobbet...jeg har sagt at hvis de ikke er en god ven, så bliver man måske heller ikke bahandler pænt den anden vej rundt...men mobning og drillerier, det findes ikke som emne her.
Vi har aldrig opevet det på egen krop og forventer ikke det sker...min ældste søn er virkelig lille og den anden meget høj og rødhåret....ting der kunne mobbes med. Men der er aldrig blevet det og de ved bare de er perfekte som de er---rødt hår er det smukkeste og siger nogen til ham at han er rådhåret, jamen så siger han ja OG?? for det er ikke negativt for ham...på samme måde anskuer vi alt andet....vil børn mobbe, så gør de det...
Knus Eva..

jeg er stadig enig med dig i at vil børn mobbe så gør de det, men stadig ser jeg ingen grund til lige frem at go mobberen en åbenlys mulighed for at gøre mine piger kede...

Her blir vi vist bare aldrig helt enige Eva ;-)

Anmeld

28. april 2009

monstar99

Eva skriver:

Men hvis Mikkel kunne lide dem...ville du så stadig sige nej??

tja nej det tror jeg ikke
men nu er Mikkel jo også kun 4mdr.

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

fam.4xc skriver:

jeg er stadig enig med dig i at vil børn mobbe så gør de det, men stadig ser jeg ingen grund til lige frem at go mobberen en åbenlys mulighed for at gøre mine piger kede...

Enighed giver heller ikke en god diskussion eller meningsudveksling....vel?
Jeg kan bare ikke se hvordan man kan gøre noget for at andre driller ens børn....det må jeg sige.
Og igen, så har jeg aldrig oplevet mine unger er blevet drillet og heller ikke oplevet at de har drillet...da det jo er lige så slemt. Og tro mig, hvis det var det ydre, så havde der været masser af muligheder-griner-
Knus..

Anmeld

28. april 2009

LotteGabriella

fam.4xc skriver:

jeg er enig....man behøver ikke at skubbe mobberen i deres retning

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

LotteGabriella skriver:

Men dvs at I mener det er ok at mobbe med sådanne ting og jeres børn skal gå og være bange og blive truet med at den og den hat, hår osv vil gøre at de bliver mobbet?? Det giver jo ingen mening...Hvis børn skulle blive mobbet, så må man jo tage den derfra...men de børn der tør skille sig ud, de bliver som regel ikke mobbet, men beundret-smiler

Anmeld

28. april 2009

tascia

LotteGabriella skriver:

men hva så med alle de sære navne som er oppe i tiden, jo mere underligt jo bedre næsten... det er da ligeså meget med til en go gang mobning, hvis det ene og alene handler om at man ikke må skille sig ud, for ellers bliver man drillet...

//Natascia

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

tascia skriver:

men hva så med alle de sære navne som er oppe i tiden, jo mere underligt jo bedre næsten... det er da ligeså meget med til en go gang mobning, hvis det ene og alene handler om at man ikke må skille sig ud, for ellers bliver man drillet...

//Natascia

Netop....og hvad med tykke børn, eller tykke forældre, arbejdsløse forældre, mørke børn, tynde børn, enlige forældre..masser der kan mobbes med......vi er jo alle specielle og anderledes og det er da netop det der skal stykres og fortælles at det er ok og netop ikke noget der skal drilles med-smiler.
Knus Eva...som elsker at mine børn tør og vil være anderledes, da jeg virkelig mener det er en styrke og vidner om at de tør være dem selv og ikke er bange for hvad andre mener eller siger.

Anmeld

28. april 2009

Diana...

fam.4xc skriver:

Jeg fik ALTID at vide af mine forældre at hvis jeg ikke rede mit hår ville jeg blive drillet og meget mere jeg var ALTID perfekt for jeg ville ikke drilles og jeg blev moppet fordi jeg altid var perfekt med mit lange hår osv jeg havet masse af drenge venner men ikke nogen pigevenner næsten jeg havet en og hun gjorde som det passet hende og der var aldrig nogen der sagde noget til hende. da jeg blev 14 begynde jeg at få spiseforstyrelse for de jeg blev moppet og jeg skulle være perfekt.

Jeg synes man skal være afslappet med hvad man gør og hvem man er jeg synes ikke man skal gå så meget op i påklædning og om der lige er lidt morgen hår osv jeg synes man skal slappe lidt mere af.

Knus Diana

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.