øøh nej så vidt jeg ved så snakker vi om pigeting kontra drengeting.....(altså om neglelak er ok til en dreng eller om pink sokker er ok og i den dur)
jeg ville være ligeglad med om f.eks. min dreng ville ha' langt hår eller min pige ville være karseklippet mv.
Der er forskel på tingene og du kan ikke sætte alle tingene så sort og hvidt op
Men fordi at du er meget pædagogisk på det punkt, er jo ikke ens betydende med at alle andre er det....det er jo det samme som med opdragelse....nogle er til opdragelse uden grænser og andre er ikke
Man må bare acceptere at der er forskellige holdninger og meninger, og heldigvis for det
argumentet er mobning fordi man skiller sig ud...om det er drenge pige ting eller andet, så drilles der fordi det er anderledes, enig??
Jeg ved sgu ikke hvor pædagogisk jeg er, men at fortælle børn de mobbes fordi de falder udenfor normen, det er da det samme som at fortælle at de skal være på en bestemt måde for ellers drilles de...NEJ, de drilles ikke og de skal ikke drilles...de skal ikke være bange for det...jo mere man prøver at undgå det, jo mere bliver man det. Det kan jeg nemlig som Diana skrive under på.
Og hvor jeg er sort hvid kan jeg ikke se...det her handler om hvad man lærer sine børn og i min verden er det ikke ok at mobbe og mine børn skal fanme ikke indordne sig af angst for at blive mobbet....de skal være præcis som de er på det plan de er.
Og ang "pige drenge" ting, så slutter det automatisk når drengen bliver dreng og ved de og det samme med piger...
Og hvis der er børn der skulle sige noget til feks lyserøde strømper eller min søns ikke redte hår, mon det så er de børn der får lov til at gøre som de vil eller de børn der får af vide at man bliver drillet med at se anderledes ud??
Jeg vil bare ikke mine børn skal frygte at blive drillet, for så kan det da kun blive et nederlag og føles personligt hvis nogen skulle sige noget...
Knus Eva..
Anmeld