Drenge med lyserøde strømper??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2009

Diana...

Eva skriver:

Men dvs at I mener det er ok at mobbe med sådanne ting og jeres børn skal gå og være bange og blive truet med at den og den hat, hår osv vil gøre at de bliver mobbet?? Det giver jo ingen mening...Hvis børn skulle blive mobbet, så må man jo tage den derfra...men de børn der tør skille sig ud, de bliver som regel ikke mobbet, men beundret-smiler

Lige præsis.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

tascia

fam.4xc skriver:

jeg er stadig enig med dig i at vil børn mobbe så gør de det, men stadig ser jeg ingen grund til lige frem at go mobberen en åbenlys mulighed for at gøre mine piger kede...

Her blir vi vist bare aldrig helt enige Eva ;-)

men opdrager du dem ikke lidt til, at ligeså snart de gør noget der ligger uden for normen, så driller man og mobber man? det synes jeg hvert falde lidt du gør

//Natascia

Anmeld

28. april 2009

LotteGabriella

Eva skriver:

Men dvs at I mener det er ok at mobbe med sådanne ting og jeres børn skal gå og være bange og blive truet med at den og den hat, hår osv vil gøre at de bliver mobbet?? Det giver jo ingen mening...Hvis børn skulle blive mobbet, så må man jo tage den derfra...men de børn der tør skille sig ud, de bliver som regel ikke mobbet, men beundret-smiler

øøh nej så vidt jeg ved så snakker vi om pigeting kontra drengeting.....(altså om neglelak er ok til en dreng eller om pink sokker er ok og i den dur)

jeg ville være ligeglad med om f.eks. min dreng ville ha' langt hår eller min pige ville være karseklippet mv.

Der er forskel på tingene og du kan ikke sætte alle tingene så sort og hvidt op

Men fordi at du er meget pædagogisk på det punkt, er jo ikke ens betydende med at alle andre er det....det er jo det samme som med opdragelse....nogle er til opdragelse uden grænser og andre er ikke

Man må bare acceptere at der er forskellige holdninger og meninger, og heldigvis for det

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

øøh nej så vidt jeg ved så snakker vi om pigeting kontra drengeting.....(altså om neglelak er ok til en dreng eller om pink sokker er ok og i den dur)

jeg ville være ligeglad med om f.eks. min dreng ville ha' langt hår eller min pige ville være karseklippet mv.

Der er forskel på tingene og du kan ikke sætte alle tingene så sort og hvidt op

Men fordi at du er meget pædagogisk på det punkt, er jo ikke ens betydende med at alle andre er det....det er jo det samme som med opdragelse....nogle er til opdragelse uden grænser og andre er ikke

Man må bare acceptere at der er forskellige holdninger og meninger, og heldigvis for det

argumentet er mobning fordi man skiller sig ud...om det er drenge pige ting eller andet, så drilles der fordi det er anderledes, enig??
Jeg ved sgu ikke hvor pædagogisk jeg er, men at fortælle børn de mobbes fordi de falder udenfor normen, det er da det samme som at fortælle at de skal være på en bestemt måde for ellers drilles de...NEJ, de drilles ikke og de skal ikke drilles...de skal ikke være bange for det...jo mere man prøver at undgå det, jo mere bliver man det. Det kan jeg nemlig som Diana skrive under på.

Og hvor jeg er sort hvid kan jeg ikke se...det her handler om hvad man lærer sine børn og i min verden er det ikke ok at mobbe og mine børn skal fanme ikke indordne sig af angst for at blive mobbet....de skal være præcis som de er på det plan de er.

Og ang "pige drenge" ting, så slutter det automatisk når drengen bliver dreng og ved de og det samme med piger...

Og hvis der er børn der skulle sige noget til feks lyserøde strømper eller min søns ikke redte hår, mon det så er de børn der får lov til at gøre som de vil eller de børn der får af vide at man bliver drillet med at se anderledes ud??
Jeg vil bare ikke mine børn skal frygte at blive drillet, for så kan det da kun blive et nederlag og føles personligt hvis nogen skulle sige noget...

Knus Eva..

Anmeld

28. april 2009

LotteGabriella

tascia skriver:

men hva så med alle de sære navne som er oppe i tiden, jo mere underligt jo bedre næsten... det er da ligeså meget med til en go gang mobning, hvis det ene og alene handler om at man ikke må skille sig ud, for ellers bliver man drillet...

//Natascia

som jeg lige har skrevet til Eva så kan man ikke sætte alle ting så sort og hvidt op.....

I tror at fordi vi ikke synes at det er ok med neglelak og pink strømper til en dreng uden for hjemmets 4 vægge, så må vores børn slet ikke skille sig ud.....det er så ikke tilfældet...

Anmeld

28. april 2009

LotteGabriella

Eva skriver:

argumentet er mobning fordi man skiller sig ud...om det er drenge pige ting eller andet, så drilles der fordi det er anderledes, enig??
Jeg ved sgu ikke hvor pædagogisk jeg er, men at fortælle børn de mobbes fordi de falder udenfor normen, det er da det samme som at fortælle at de skal være på en bestemt måde for ellers drilles de...NEJ, de drilles ikke og de skal ikke drilles...de skal ikke være bange for det...jo mere man prøver at undgå det, jo mere bliver man det. Det kan jeg nemlig som Diana skrive under på.

Og hvor jeg er sort hvid kan jeg ikke se...det her handler om hvad man lærer sine børn og i min verden er det ikke ok at mobbe og mine børn skal fanme ikke indordne sig af angst for at blive mobbet....de skal være præcis som de er på det plan de er.

Og ang "pige drenge" ting, så slutter det automatisk når drengen bliver dreng og ved de og det samme med piger...

Knus Eva..

som jeg skrev til tascha tror jeg det var, så er det jo ikke ens betydende med at mine børn ikke må skille sig ud, bare fordi at jeg ikke vil sende min dreng i børnehave med pink sokker eller neglelak....og jeg tror så ikke på den teori om at det lærer dem at det så er ok at mobbe fordi at jeg fjerner drengens neglelak inden han skal i børnehave...for ham fjerner jeg den bare når han er i bad lige så vel som han bliver vasket

Anmeld

28. april 2009

tascia

LotteGabriella skriver:

som jeg lige har skrevet til Eva så kan man ikke sætte alle ting så sort og hvidt op.....

I tror at fordi vi ikke synes at det er ok med neglelak og pink strømper til en dreng uden for hjemmets 4 vægge, så må vores børn slet ikke skille sig ud.....det er så ikke tilfældet...

jeg har svært ved at se at det er mig der ser sort/hvid, så vidt jeg læser er det dig der diffinere hvad der er pigeting og hvad der er drengeting.

det meget interessant at du synes langt hår til drenge er ok, for jeg vil da mene at sådan en fyr skiller sig ud, netop fordi flertallet af mænd har kort hår.

//Natascia

Anmeld

28. april 2009

LotteGabriella

tascia skriver:

jeg har svært ved at se at det er mig der ser sort/hvid, så vidt jeg læser er det dig der diffinere hvad der er pigeting og hvad der er drengeting.

det meget interessant at du synes langt hår til drenge er ok, for jeg vil da mene at sådan en fyr skiller sig ud, netop fordi flertallet af mænd har kort hår.

//Natascia

Ja det er det så for dig.....men vores grænser er jo ikke ens, vel? det er jo lige præcis det der er forskel på.....nogle synes det er ok at drengen har pink sokker på, det gør jeg så ikke,¨men håret er jeg ikke så sippet med...har kendt mange fyrer med skulderlangt hår.....

vi kan jo kun konstaterer at det er forskelligt hvad man definerer som meget feminint eller meget maskulint....og det bliver vi sgu aldrig enige om

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

som jeg skrev til tascha tror jeg det var, så er det jo ikke ens betydende med at mine børn ikke må skille sig ud, bare fordi at jeg ikke vil sende min dreng i børnehave med pink sokker eller neglelak....og jeg tror så ikke på den teori om at det lærer dem at det så er ok at mobbe fordi at jeg fjerner drengens neglelak inden han skal i børnehave...for ham fjerner jeg den bare når han er i bad lige så vel som han bliver vasket

Nu var det jo så heller ikke dig der direkte sagde til dit barn at det ville blive drilles hvis det gjorde dette og hint!
Og så var argumentet stadig at de ville blive drillet for at skille sig ud...også for dig....og om det er pga det ene eller andet er jo lige meget...men at skille sig ud er da ikke det samme som at børnene så bliver mobbet...det er der jeg ikke forstår den.
Og det var det du skrev...du ville ikke gøre noget for at dit barn skulle blive mobbet....og det ville det være at give dem lyserøde strømper, fordi de så var anderledes....ret mig hvis jeg helt har misforstået dig

Anmeld

28. april 2009

LotteGabriella

Eva skriver:

Nu var det jo så heller ikke dig der direkte sagde til dit barn at det ville blive drilles hvis det gjorde dette og hint!

nej nej det ville jeg så aldrig gøre...altså sige at de kunne blive mobbet ville bare fjerne det i forbindelse med et bad, så der ikke blev tænkt mere over det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.