Drenge med lyserøde strømper??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2009

LotteGabriella

Christinahr skriver:

Som du skriver med en i hver farve - no problem. En lyserød skjorte ville også være ok - sådan en har faren da. Så her tror jeg ikke så meget det er farven men mere modellen der afgør om den er for piget

lige præcis, helt enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

SaNiNa

tror kæresten ville pille dem af lillemanden meget hurtig så længe lillemanden ikke selv ved hvad han har på, men hvis det var noget han selv ønskede tror jeg kæresten ville bide det i sig...

her er alt i drenge farver ikke noget som helst rødt eller pigeagtig

Anmeld

28. april 2009

Cris

Det er faktisk en sød historie! Jeg kender flere som har givet masser af stor søsters tøj til lille bror: lyserøde strømper, bodier, bukser med blomster på... Det er også en måde at spare lidt penge... Og jeg synes, at i Europa overdriver vi meget med det der lyserød til piger. Man kan næsten ikke finde andre farver! Jeg elsker små børn her i Indien der går rund med lyserød og blå, men også orange, grøn, lilla, tyrkis, hvid, mørke rød, stærk rød, osv osv...

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

LotteGabriella skriver:

det er også super fint i de tilfælde hvor tingene rent faktisk er drengeting...men at give drengene lyserødt på bare fordi at det vil de gerne ha', ja det skal man nok lige tænke over...børn er hurtige til at mobbe og drille med alverdens ting og det kunne nemt blive en af dem! Jeg kender selv en dreng som levede sammen med sin mor og søster og han fik også lov til at få neglelak på både tæer og fingre fordi at det ville han gerne, når mor og søster gjorde det så det blev han afleveret med i børnehaven....det er fandme IKKE ok

Selvfølgelig er det da ok....og vil børn mobbe, så er det desværre meget værre ting...mon ikke børn også bliver stærkere og mere selvstændige af at få lov til selv at vælge og finde dem selv og ikke bare skulle rette ind efter hvad mor og far siger...det tror jeg faktisk.
Knus Eva...hvis drenge også har haft neglelak på...det stopper selv når de bliver bevidst om at det er en pigeting og så kan det jo være de begynder igen senere, hvem ved..

Anmeld

28. april 2009

3rollinger

Her gaar Daniel tit i nogen pink og groenstribede stroemper. Og han har ogsaa haft sin soesters Hello Kitty t-shirt paa flere gange. Og derhjemme ville han en aften have natkjole paa fordi det havde Laura og hendes veninde ogsaa paa. Og saa langt, ingen problemer.

Han har heldigvis ikke vist anden interesse for Lauras pigetoej. Jeg kan gaa ret langt mht lyseroedt eller andre pigeting, men jeg ville saette graensen ved en kjole uden for husets 4 vaegge.

Men jeg er saa heller ikke den med den mest lyseroede pige. Kan godt lide andre farver med mere "pang".

Anmeld

28. april 2009

Diana...

Ja selvfølgelig vil jeg da det, hvis han synes det er fint så skal han da os have lov at have det på

Anmeld

28. april 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Ja, hvis min søn gerne ville have lyserøde strømper på en dag, så fik han det.
Men det var nok ikke noget jeg selv kunne finde på at købe til ham.

Alexander havde da også hårbøjle på i vuggestue den anden dag... og han var bare såååå fin

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

Rikke skriver:

Ja, hvis min søn gerne ville have lyserøde strømper på en dag, så fik han det.
Men det var nok ikke noget jeg selv kunne finde på at købe til ham.

Alexander havde da også hårbøjle på i vuggestue den anden dag... og han var bare såååå fin

Hihi...Nåhr, hvor sødt....tog du ikke et billede-smiler

Anmeld

28. april 2009

Diana...

LotteGabriella skriver:

det er også super fint i de tilfælde hvor tingene rent faktisk er drengeting...men at give drengene lyserødt på bare fordi at det vil de gerne ha', ja det skal man nok lige tænke over...børn er hurtige til at mobbe og drille med alverdens ting og det kunne nemt blive en af dem! Jeg kender selv en dreng som levede sammen med sin mor og søster og han fik også lov til at få neglelak på både tæer og fingre fordi at det ville han gerne, når mor og søster gjorde det så det blev han afleveret med i børnehaven....det er fandme IKKE ok

Han er jo altså kun 3 år gammel og i den alder udforsker de deres feminin side og hvis man ikke give dem lov til det i den alder gør de det når de bliver ældre og så kan i jo vælge hvad i helst vil have. Derfor skal man lade dem lege med dukker, dukkehuse, barbie dukker osv for så har de fået udforsket deres feminin side.
Der var en udsendelse i fjernsynet her for et stykke tid siden netop omk dette.

Knus Diana

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

Diana... skriver:

Han er jo altså kun 3 år gammel og i den alder udforsker de deres feminin side og hvis man ikke give dem lov til det i den alder gør de det når de bliver ældre og så kan i jo vælge hvad i helst vil have. Derfor skal man lade dem lege med dukker, dukkehuse, barbie dukker osv for så har de fået udforsket deres feminin side.
Der var en udsendelse i fjernsynet her for et stykke tid siden netop omk dette.

Knus Diana

Helt enig, Diana....Konrad han elsker sine dukker og bamser og sover med dem..
Den anden dag kørte han rundt med sin store dukkevogn(han har jo fået min gamle, endelig et barn der ville have den-smiler) og i den dukkevogn lå hans dukke Fufu, en legegrill, to æbler og min græsslåmaskine benzindunk, med benzin i-griner- så det er en kombi af pige-drengeleg..
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.